Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Senaste jag köpte var Dr Strangelove, Barry Lyndon, Peter Jackson Collection (Bad Taste, Braindead, Meet the Feebles, Forgotten Silver, Good Taste Made Bad Taste), Kill BIll vol 1 + 2, Oldboy, Mulholland Drive, Delikatessen, Time Bandits och The Nine Lives of Fritz The Cat. den senaste jag såg var Ninas Resa.

Länk till kommentar
Share on other sites

senaste jag köpte var Lone Wolf & Cub samlingen (6dvd's - 297kr) och har inte sett del 6 än... hittade dom nämligen på reahörnan på videoteket... slog till som en kobra mot en tegelsten...

 

senaste jag hyrde var Messenger the story of Jeanne D'arc och Kung Fu Soccer, men såg dom i omvänd ordning.

 

senaste jag såg var Videodrome av Cronenberg.

 

Senaste jag beställde är Godzilla Final Wars (härlig film) och Tonari no Totoro. kommer nog i brevlådan imorrn...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Spartacus]Ja, vilken var den senaste rulle du köpte eller såg!

 

Själv slog jag till på Dawn of the Dead (nya), Gökboet, Fulltime Killer och Hämnarens resa idag för enbart 199 kr.

 

Så, dela med er![/citat]

 

Gökboet kollade jag på i skolan idag, fan vad bra den är! :D

 

Senaste filmerna jag köpte var King Kong (nya versionen) och De Skoningslösa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har köpt så jävla mycket senaste tiden, imorgon får jag hem 9dvd alien head 25 anniversary edition, fetaste boxen någonsin formad som ett alien huvud med skivorna liggandes inuti.

Fick hem Evil Dead 2 den limiterade bokutgåvan och army of darkness med svensk text (äntligen) för någon dag sen. Sen köpte jag ett gäng depp filmer jag har varit skeptisk till, gillar han i sina mer udda karaktärsgestaltningar men köpte iaf Chocolat, I sista sekunden och Finding neverland för att det är ju ändå en av mina favoritskådisar vi pratar om + att de var så jävla billiga=).

 

Den senaste filmen jag såg var nyss Finding neverland, jag älskade den, true movie magic. Den översteg alla mina förväntningar och kan tamigsjutton vara en av de bästa filmer jag sett (får se om jag känner så om några dagar). Finns det någon bättre än Johnny Depp?

Möjligtvis Bruce Campbell, men tveksamt, njaaa, han är nog bara coolare...elle jag vet inte, joo, Johnny är bättre.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte Serenity på DVD nu senast...

 

Innan dess var det Buster Keaton på DVD

 

Senaste film på bio var Syriana och dagen innan den, såg jag Walk the Line.

 

Senaste FanSuben jag såg som var ny var Kyo Kara Maou, men igår såg jag igen "your under arrest" som bara blir bättre och bättre...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]senaste jag köpte var Lone Wolf & Cub samlingen (6dvd's - 297kr) och har inte sett del 6 än... hittade dom nämligen på reahörnan på videoteket... slog till som en kobra mot en tegelsten...

[/citat]

 

Vilket fynd!

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte Dinosaurs boxen... någon som kommer ihåg den serien? Hur skön somhelst. Sedan så köpte jag Pee-wee filmen som är regisserad av Tim Burton.

 

edit: Kom på att jag hade köpt James and the giant peach, Tim Burton är producent.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Spartacus]Slog på King Kong (från 1933 givetvis!) när jag kom hem från skolan.

 

Ju mer jag ser den ju mer börjar jag ogilla Peter Jacksons version :([/citat]

 

Tycker du?

 

Jag gillar faktist båda skarpt, men om jag skulle välja en favorit så skulle det vara 1933 versionen, vad ska man säga, Peter Jackson's version är helt enkelt för lång och en kopia...

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmen jag såg var Tusenbröder - Återkomsten. Ser man den som fristående var den okej, ser man den som del av serien så var den dålig.

Serierna tycker jag är fruktansvärt bra och sett dem om igen minst 3 gånger.

Såg iofs lite ur Bad Company som förövrigt var fruktansvärt dålig och jag tror det är en rättvis bedömning trots att jag såg en bråkdel.

 

Senaste filmerna jag köpte, säkert flera månader sen, var Lock Stock and two Smoking barrels, Heat och Requiem for a dream. Ruskigt bra allihopa. Lock Stock är en evig favorit.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpte The usual suspects på cdon för ett tag sen. Den finns inte i svergie vilket jag tycker var jävligt mysko eftersom den är så ruggigt bra.

 

Senate filmen jag så var orginal king kong. Jag gillade Peter Jacksons bättre även om oginalet är en helt otroligt bra film, spec om man tänker på att den är från 33.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Dr_Strange_Love][citat=Spartacus]Slog på King Kong (från 1933 givetvis!) när jag kom hem från skolan.

 

Ju mer jag ser den ju mer börjar jag ogilla Peter Jacksons version :([/citat]

 

Tycker du?

 

Jag gillar faktist båda skarpt, men om jag skulle välja en favorit så skulle det vara 1933 versionen, vad ska man säga, Peter Jackson's version är helt enkelt för lång och en kopia...[/citat]

 

Mjo, jag gillar Jacksons version helt klart, känns bra att en ny generation får uppleva filmvärldens största äventyr någonsin. Men, när man sett 1933-versionen så framstår Jacksons version rätt så tam.

 

Som du säger, den nya versionen är rätt utdragen.

Länk till kommentar
Share on other sites

skulle en treåring kunna komma på en bättre story? Skulle du då inte kunna hitta på en bättre story och posta den här isf? Då jag självklart utgår ifrån att du har högre intelligens änn en treåring.

 

Jag skulle också vilja uttrycka min häpnad över att säkert flera av oss här på forumet tydligen är dummare änn treåringar då vi inte är kapabla att komma på bättre historier änn king kong.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köper rätt mkt filmer till och från.

 

Sist såg jag "Se7en" i natt. För andra gången i mitt liv.

 

Den är grymt bra.

Den filmen fick mig att verkligen gilla Kevin Spacey.

 

/Matte

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=maxv]Handlingen på KING KONG är ju så skamligt dålig så man nästan spyr ut i hela biografen lixom. Typ en 3åring skulle kunna komma på en sådan handling..[/citat]

 

Hahahaha. Tja smaken är som baken, vissa har mer utav den.

 

Jag håller den gamla King kong som en av mina absoluta favoritfilmer alla kategorier. Den nya är för lång, annars grymt underhållande och snygg.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...