Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Den är fiin...;) men 5.1-"remixen" av Hard Boiled är värdelös i den boxen:( som tur är så är orginal-mono-mixen riktigt bra istället samtidigt som bilden är bra mycket finare än i criterion utgåvan:)

 

Okej, ett ganska bra köp då? :) Har sett The Killer och Hard Boiled hittils, riktigt sköna filmer, speciellt The Killer! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg just No Country for Old Men på bio... Repig, stadigt poppande på ljudspåret, hela bilden en aning förskjuten till höger... men ja... jag gillade verkligen den enkla historien. Och så är det ju sånt där sakligt våld som jag tycker passar så fint i dramafilmer...

 

Annars...

 

Hyrde:

 

Born to Defense - idiotisk titel egentligen. En ganska ordinär action-rulle av och med Jet Li. Jag har sett fajter i regn. Jag har sett fajter i boxningsring. Jag har sett no-rules-fighting. Men jag har inte sett No Rules Fighting... i en boxningsring... i hällregn(!). Nått för fansen mest.

 

Rouge Assassin - snacka om slöseri med potential... Ha med Jet Li och Statham i samma rulle. inte låta Jet fajtas. De fajter som är med är idiotiskt utförda och riktigt jävla skräpigt klippta. En japanska som inte kan snacka japanska övertygande. Nä... inte måga rätt i den här produktionen. Både Jet och Jason borde få rematch för att få en chans till att förbättra sitt anseende.

 

Sen har jag hyrt men inte sett:

 

Ivans Barndom... lite gammal Tarkovskij... ska bli intressant

 

Fyra Nyanser av Brunt... Nu ska jag fanimig se den!

 

Sonatine - aldrig hört talas om... men det är ju Takeshi Kitano ändå... Japanska mister Cool... ;)

 

Just nu ser jag på X-Files s9e12...

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg just Iron Man på bio... nån dag innan USA-premiären... kändes kul... kollade just på AICN... dom hade ingen review nyligen iallafall;)... grabbig film det där... lite irriterande dock var grabbgänget till höger som ständigt kommenterade varenda incident och diskuterade i normal samtalston under filmens gång...

 

Tror även jag såg senaste trailern till Indy4... den ska jag fan se på bio:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror även jag såg senaste trailern till Indy4... den ska jag fan se på bio:)

 

Indy4 ser riktigt bra ut i trailern, blev skraj i början med den Hans Zimmer-inspirerade musiken men sen var allt som vanligt igen :) Indy1 är nog den film jag sett flest ggr på bio, yihaah!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Inhandlade den nya utgåvan av "Shogun Assassin". Sehr Gut! :D Man ser var Quentin får sin inspiration från.

Shogun Assassin? Nä då håller jag mig till de äldre och mer oklippta utgåvorna av Kozure Õkami;) blodigaste filmserien jag känner till. 6 filmer jämfört med den ynkliga korta längden på Shogun Assassin... :p Du har väl sett vad Daigoro sysslar med nuförtiden förresten?

 

Senaste filmen jag såg? The Nines... den var skum... och jag kunde inte slita mig från tanken att Will Wright måste ha funnits med på ett hörn vid produktionen... för detta var fanimig så nära the Sims som man lagligen kan gå... Sån där film jag egentligen vill gilla... men nä... för mycket såpaskådis, för mycket slumpmässiga namedrops, jag tog aldrig filmens handling på tillräckligt mycket allvar för att bry mig vad som egentligen hände.

 

Jag ville gilla den i all dess skumhet... men det kändes mest som att jag tittade på nått avsnitt av gillmore girls som ville verka artsy...

Länk till kommentar
Share on other sites

Shogun Assassin? Nä då håller jag mig till de äldre och mer oklippta utgåvorna av Kozure Õkami;) blodigaste filmserien jag känner till. 6 filmer jämfört med den ynkliga korta längden på Shogun Assassin... :p Du har väl sett vad Daigoro sysslar med nuförtiden förresten?

 

Hehe. Nej, det har jag faktiskt inte sett men det låter ju lovande. ;) Får undersökas.

Lite Off Topic: Följde med trailers från lite diverse filmer på DVD:n, däribland Lady Snowblood. Är dom nåt att ha?

Länk till kommentar
Share on other sites

Kozure Okami (Lone Wolf and Cub) är de bästa samuraifilmerna jag har sett, och Ogami Itto är den grymmaste hjälten någonsin, i samma klass som Solid Snake.

 

Jag tog hem Shogun Assassin utan att veta ett dyft om filmen, bara att den var väldigt känd och poppis inom filmvärlden. Men när jag en bit in i filmen förstod att det bara var de sex Kozure Okami-filmerna ihoptryckta i en film dog jag lite i själen och stängde av. Tvi vale.

 

Senaste filmen jag såg var nog Diamonds are Forever.

Senaste filmen jag köpte var Aliens.

Länk till kommentar
Share on other sites

Shogun Assassin?

Senaste filmen jag såg? The Nines... den var skum... och jag kunde inte slita mig från tanken att Will Wright måste ha funnits med på ett hörn vid produktionen... för detta var fanimig så nära the Sims som man lagligen kan gå... Sån där film jag egentligen vill gilla... men nä... för mycket såpaskådis, för mycket slumpmässiga namedrops, jag tog aldrig filmens handling på tillräckligt mycket allvar för att bry mig vad som egentligen hände.

 

Jag ville gilla den i all dess skumhet... men det kändes mest som att jag tittade på nått avsnitt av gillmore girls som ville verka artsy...

 

Jag såg The Nines på sthlm filmfestival, typisk metafilm av en manusförfattare, för smart för sitt eget bästa tänkte jag då jag sett den, hade hellre lagt tiden på någon annan festivalfilm...

Länk till kommentar
Share on other sites

Shogun Assassin? Nä då håller jag mig till de äldre och mer oklippta utgåvorna av Kozure Õkami;) blodigaste filmserien jag känner till. 6 filmer jämfört med den ynkliga korta längden på Shogun Assassin... :p Du har väl sett vad Daigoro sysslar med nuförtiden förresten?

 

Hehe. Nej, det har jag faktiskt inte sett men det låter ju lovande. ;) Får undersökas.

Lite Off Topic: Följde med trailers från lite diverse filmer på DVD:n, däribland Lady Snowblood. Är dom nåt att ha?

vad Daigoro-skådisen gör nu var nästan en kuggfråga;) http://www.imdb.com/name/nm0866674/board/nest/20362561

 

Smuggled gun puts ex-actor in prison

 

OSAKA (Kyodo) A former child actor known for his role in a popular samurai film in the 1970s was sentenced Tuesday to three years in prison for smuggling a handgun into Japan from Thailand.

The ruling handed down against 36-year-old Akihiro Tomikawa by the Tokyo District Court fell short of the prosecutors' demand by one year. He faced charges including violation of the Firearm and Sword Control Law.

 

Tomikawa played Daigoro, son of the leading character in the film adaptation of "Kozure Okami" ("Lone Wolf and Cub"), a samurai television series.

 

Tomikawa procured the gun in Thailand at the request of a woman who was a student at the Nagoya University of Arts at the time.

 

The woman has been given a suspended term in connection with the case.

 

Tomikawa obtained the handgun in Thailand in June after receiving a request from the woman via the Internet.

 

The two conspired to smuggle the gun and four bullets inside a computer case and send them by courier from Kansai International Airport in Osaka Prefecture to the woman's home in Nagoya on June 22, the ruling said.

 

As remuneration, Tomikawa received about 150,000 yen, the ruling said. Tomikawa is a collector of military equipment.

 

The woman reportedly told investigators that she wanted to obtain a handgun to commit suicide.

 

The Japan Times: Feb. 9, 2005

 

 

Lady Snowblood är intressant och riktigt bra, men mer i vad jag förstått kallas "Pinky Violence", asiatiska exploitation-filmer med kvinnliga hämnare i huvudrollerna. Lite mer sexuellt inriktat också. Många "filmkännare" jag pratat med anser att Tarantino har snott hela manuset rakt av från Lady Snowblood-filmerna till Kill Bill. Själv ser jag mer likheter (förutom den uppenbara homaget vid användningen av musiken och platsen i slutet av KB1 (themesången som går då är från LS)) med svenska Thriller: En Grym Film. Men vafan... liknande kan ju sägas om de flesta "pinky violence-filmera"... Jag har inte filmerna själv i min ägo så jag kan dock inte säga något om bildkvalitet och liknande.

Länk till kommentar
Share on other sites

vad Daigoro-skådisen gör nu var nästan en kuggfråga;) http://www.imdb.com/name/nm0866674/board/nest/20362561

 

Smuggled gun puts ex-actor in prison

 

OSAKA (Kyodo) A former child actor known for his role in a popular samurai film in the 1970s was sentenced Tuesday to three years in prison for smuggling a handgun into Japan from Thailand.

The ruling handed down against 36-year-old Akihiro Tomikawa by the Tokyo District Court fell short of the prosecutors' demand by one year. He faced charges including violation of the Firearm and Sword Control Law.

 

Tomikawa played Daigoro, son of the leading character in the film adaptation of "Kozure Okami" ("Lone Wolf and Cub"), a samurai television series.

 

Tomikawa procured the gun in Thailand at the request of a woman who was a student at the Nagoya University of Arts at the time.

 

The woman has been given a suspended term in connection with the case.

 

Tomikawa obtained the handgun in Thailand in June after receiving a request from the woman via the Internet.

 

The two conspired to smuggle the gun and four bullets inside a computer case and send them by courier from Kansai International Airport in Osaka Prefecture to the woman's home in Nagoya on June 22, the ruling said.

 

As remuneration, Tomikawa received about 150,000 yen, the ruling said. Tomikawa is a collector of military equipment.

 

The woman reportedly told investigators that she wanted to obtain a handgun to commit suicide.

 

The Japan Times: Feb. 9, 2005

 

 

Lady Snowblood är intressant och riktigt bra, men mer i vad jag förstått kallas "Pinky Violence", asiatiska exploitation-filmer med kvinnliga hämnare i huvudrollerna. Lite mer sexuellt inriktat också. Många "filmkännare" jag pratat med anser att Tarantino har snott hela manuset rakt av från Lady Snowblood-filmerna till Kill Bill. Själv ser jag mer likheter (förutom den uppenbara homaget vid användningen av musiken och platsen i slutet av KB1 (themesången som går då är från LS)) med svenska Thriller: En Grym Film. Men vafan... liknande kan ju sägas om de flesta "pinky violence-filmera"... Jag har inte filmerna själv i min ägo så jag kan dock inte säga något om bildkvalitet och liknande.

 

Okej, tack ändå. :)

 

Så, vilken karriär Tomikawa gjorde! XD

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg senast:

 

Butch Cassidy and the Sundance Kid: Mest för alla som refererar till den. Den är, så här efteråt, lite för mycket standardwestern för min smak. Lite annorlunda dock med sepia-sekvenserna och musik-stillbildsmontagen... Och att det var härifrån Spy Hard fick Raindrops Keep Falling On My Head-sekvensen hade jag ingen aning om. Men nä... jag föredrar fortfarande italienarnas Western och därmed Leone-rullarna.

 

Pale Rider... när jag ändå snackade om spaghetti-westerns och leone... Det syns att Clintan använder influenserna från mannen som gav honom hans karriär. Det är klichévästern här också... men mycket hårdare ton och coolare. Och att introducera Preacher på sin bleka häst i byn med en tjej som läser högt ur bibeln:

 

"[...]And when he had opened the fourth seal,

I heard the voice of the fourth beast say, Come and see.

And I looked, and behold a pale horse:

and his name that sat on him was Death,

and Hell followed with him.[...]"

Revelation 6:7-8 (King James Bible)

 

Det var fan klockrent. Precis som i den smått överanvända When The Man Comes Around... Filmen var kliché... men det var kliché med stil:)

 

Nu vet jag inte vad jag ska se ikväll... kanske lite japansk ehh... nästan mjukporr om man läser omslaget... "sensualitet" med Sinnenas & Passionernas rike.

 

Annars är det väl bara att mentalt förbereda sig för Bio3ans LotR Extended Marathon på fredag natt...

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmen jag såg var The Signal, helt klart härlig som splatterfilm, den började ju lagom småseriöst men efter ca 30 minuter flippade den fullständigt och blev till den gore som jag bara älskar att insupa med mina ögon! Helt klart godkänd om man vill ha sig ett gott skratt med gore ála Evil Dead :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gomorra: 5 handlingar som alla hålls samman genom temat om en hård, korrumperad, Maffia-styrd värld. Tyvärr var filmen ganska seg.

 

Indiana Jones 4: Stark öppning som tidigare, men mitten var seg och slutet lite för "space:igt"...

 

/H

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ja har haft ett Indiana Jones-race. Mina åsikter om filmerna har ändrats en hel del från när man var som mest galen i filmerna (när jag var liten ville jag antingen bli en turtle eller Indy när jag blev stor).

 

Då tyckte jag att tvåan var den bästa, idag tycker jag nog att den är den svagaste. Ettan är klockren, trean är så mycket bättre än vad jag kom ihåg, utan tvekan roligast. Fyran är grymt bra den med, minst lika bra som de gamla.

 

Vilken var den senaste filmen jag köpte då? Jo, jag har köpt en hel del faktiskt....

 

Dario Argento-box med 9 filmer.

 

Godzilla-box med 6 filmer (bl.a originalet).

 

Massa ströfilmer som Jesse James, American Gangster mm.

 

Men mitt bästa köp var bluray-utgåvan av 300. Fyfaaaaaaaaan va maffigt. Den var också den senaste filmen jag såg egentligen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[...]

 

Godzilla-box med 6 filmer (bl.a originalet).

[...]

 

nått du kan rekommendera? Har ju bara Final Wars själv på DVD...

 

Såg senast? ja... såg och såg... men eftertexterna rullar just nu på Ninja Mission som jag slötittat på för lite inspiration till morgondagens inspelning...

 

Innan dess har jag sett både Enter the Ninja och American Ninja... där den förra var fan så mycket bättre... AN var ju rena rama college-filmen... helt blodlös och tandlös... nä usch... då var EtN helt klockren i jämförelse... en filmserie jag ska söka vidare på helt enkelt:)

 

sist köpt var ju JSA... Nu saknas bara Three Extremes och I'm an Android för att komplettera Park Chan Wook-samlingen... (de han gjorde innan JSA verkar omöjlig att få tag på...)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Ichi The Killer senast. Inte alls så våldsam jag hade väntat mig, men ändå en hel del slask. :P Tyckte inte den var något vidare bra, en del scener var riktigt schyssta medan nästan hela filmen kändes lite halvklar på något sätt. Hade manuset och hela produktionen utvecklats mer kunde den blivit riktigt skön.

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste sedda på bio är Parents, isländskt familjedrama m tre familjer som mixas ihop, drastisk humor mitt i eländet, lågbudgetfilm gjort av ett isländskt kollektiv... Senast sedda var I Hennes Skor, amerikanskt halvdravel. Senast köpta är Sånger Från Andra Våningen och Tomie 4 DVD Collecection ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...