Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Är det mesta Polanski gjort skräck & rysare?

Är GRYMT förtjust i Fearless Vampire Killers, men *host*....den är allt jag vet med säkerhet jag sett av honom...

Hyresgästen tänker jag låna några öron & ett öga :-)

 

Såg om Butterfly Effekt när den gick på TV, även den en av dom absolut bästa rullar jag någonsin sett.

SKumt att se den med bio-slutet! Det var inte direkt dåligt, men gillade ABSOLUT Directors Cut-slutet bättre :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

SKumt att se [The Butterfly Effect] med bio-slutet! Det var inte direkt dåligt, men gillade ABSOLUT Directors Cut-slutet bättre :-)

 

Håller med 110%. Jag såg filmen på hyr-DVD första gången och då var det uppenbarligen 'The Director's Cut' slutet. Jag visste inte då att det fanns olika versioner, så när jag köpte en billig DVD-version så blev jag konfunderad och mycket besviken på slutet, som jag tyckte var det bästa med filmen när jag såg den första gången. Bioslutet tycker jag drar ner filmen riktigt mycket.

 

Jag avskyr lyckliga slut ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm... Vad jag såg för film sist? Lite svårt att veta då sist jag kollade på film var det nästan oavbrutet i ett flertal timmar. Kanske inte låter så mycket men när det är kortfilmer man kolla på så är det lite svårt att hålla reda på vilken film som är vilken.

Så, var det någon annan som var o kollade på Uppsala kortfilmfestival kanske o såg lite filmer där?

 

Sist jag köpte film var det "House of Wax" och "Creep" som fick göra min plånbok en hundralapp lättare...

Länk till kommentar
Share on other sites

The Grudge 2!

 

Hahahahah! Se den endast om ni vill se ett praktexempel för dålig film! Handlingen hade i slutet inte utvecklats någonting alls, helt stillastående! Filmen var inte läskig, inte heller rolig så den blir verkligen underkänd så hårt så att det studsar tillbaka!

 

Ondskan!

 

Såg den precis - gick på tv! Riktigt bra film verkligen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ondskan

Jupp, såg filmen på teve nyss. Måste säga att jag är positivt överraskad. Även om manuset var sisådär genom hela filmen så fanns det några riktigt bra scener intryckta. Främst när Erik spöar skiten ur prefekterna i Rutan och när han skrämmer spyorna ur den där snobben i slutet.

 

Skådespelarna var inte så bra tycker jag. Erik gjorde väl ganska bra ifrån sig, men blev lite töntig när han skulle skrämma styvfadern. Kjell "Någonting", han som spelade advokaten i början och i slutet, gör ju samma roll om och om igen. En av Sveriges sämsta skådespelare i mitt tycke. Men om jag skulle välja en av hans likartade skådespelarinsatser öer en annan så blir det nog den här.

 

Det var lite synd att skådespelarna inte gjorde bra ifrån sig, men vad kan man förvänta sig när de har den extremt dåliga dialogen att jobba med?

 

Väldigt snyggt foto på sina ställen. Då och då kom några riktigt schyssta bilder, men allt emellan var "meh".

 

Det här är nog den bästa svenska filmen jag sett någonsin. Jag är väldigt glad över att jag sett den.

 

6/10

 

Det var ganska dumt egentligen, för jag slutade precis innan filmen ett tiotimmarspass med det utsökta skoldramat Bully, så filmen kanske fick en orättvis motståndare färskt i mitt minne. But that's life.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så du menar alltså, TheBrotherOfLight, att du aldrig har sett "den svenske film" som du skulle ge högre betyg än 6/10? För jag anser att det finns många underbart bra svenska filmer, som lätt överstiger 6/10 - visserligen är betygsättning upp till var och en, och du kanske inte är den som sätter så höga betyg heller... :)

 

- Jag tycker inte heller att Kjell Bergqvist är SÅ dålig, tycker han är rätt hyvens! Han spelar den enda karaktären i ondskan som tillför lite humor, hehe, ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Så du menar alltså, TheBrotherOfLight, att du aldrig har sett "den svenske film" som du skulle ge högre betyg än 6/10? För jag anser att det finns många underbart bra svenska filmer, som lätt överstiger 6/10 - visserligen är betygsättning upp till var och en, och du kanske inte är den som sätter så höga betyg heller... :)

 

- Jag tycker inte heller att Kjell Bergqvist är SÅ dålig, tycker han är rätt hyvens! Han spelar den enda karaktären i ondskan som tillför lite humor, hehe, ^^

 

Jo, men 6/10 är ju ett godkänt betyg. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa Ondskan, för jag kan tänka mig att se om filmen. Och förresten så är det är väldigt få filmer som jag skulle ge ett betyg högre än 8/10.

 

Kjell Bergqvist är väldigt trygg i sina roller verkar det som, så det är ju faktiskt ganska kul att se honom spela. Och så har han en häftig röst. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag ogillar Ondskan - eller jag är i alla fall inte så förtjust i den. Den känns så stel... :/

 

En svensk film som jag dock tycker är ganska bra är "Som man bäddar...". vet inte riktigt varför men jag fastnade för den och sedan "Drömkåken" är en riktigt hyfsad svensk film - men för övrigt tycker jag inte att det finns så många svenska filmer som är bra...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag var i Riga några dagar, och köpte Spiderman, Wedding crashers, Scary movie 4 och Liar Liar för 250 kr, nackdelen är att det inte finns svensk text men det är det väll många som klarar sig utan. Lettland är iallafall ett bra tips för dom som vill köpa billiga filmer :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...