Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Såg Star Wars episod 3 idag.. ja första gången. Hatar de 3 senaste filmerna han gjort... skittråkiga hela bunten, usla skådisar och alla dessa effekter mellan klipp. De enda bra i denna film var ju då effekterna för miljöerna. De verkar ha gjort om den lite mer än vad dom gjort i de andra filmerna.. där får den ett plus.. sedan måste ja även såga avslutningen. Ingen dramatik eller spänning... blähh

Länk till kommentar
Share on other sites

Star Trek - First Contact.

Vet inte hur många Trekkies eller Trekkers vi har här på forumet, jag räknas verkligen inte till någon av kategorierna, men köpte alla filmerna för 49:-/film. Ett måste i min filmsamling iaf.

 

Skit samma, First Contact är helt klart den bäste i hela serien. Man behöver inte vara något fan för att uppskatta den här rullen. Den har allt, förutom häftiga laservapen........

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=maxv]Mr Deeds på trean igår. riktigt skön den me, Synd bara att trean sönderbombar alla filmer med en halvtimme reklam, så att man knappt kommer ihåg vad man sitter och tittar på...[/citat]

*host* är det mr deeds med adam sandler du snackar om? ;) (jaja.. som baken var det... delad :))

Länk till kommentar
Share on other sites

jag köpte Beastmaster på DVD för jag hittade den billigt för 60 spänn och det var en bra utgåva. har sett den en gång när jag var liten och en kompis till mig då tyckte den var asgrym kommer jag ihåg. tänkte se om den var bättre än jag mindes att den var.

 

det var den inte. det kändes som en blandning av en riktigt dålig Conan the Barbarian klon (barbar växer upp i liten by som blir sönderhackad av ondskefull magisk sekt tänker han hämnas och träffar andra med liknande planer på vägen så de intar sektens fästning tillsammans) och en riktigt dålig klon av den tecknade He-Man serien (blond, blåöggd barbar klädd exakt som he-man och har en stor pumakompis och hökkompis)

 

jag gillar Conan the Barbarian, men den här såg jag inte ens klart. om nån vill köpa den för 60 spänn, skicka ett pm. det är region 1, kommentarspår med regissören/författaren och producenten, någon featurette var det visst, och DTS-ES 6.1 ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg The island igår/idag. Hade inga höga förväntningar på den men tänkte att den ändå kanske kunde vara en OK film. Konceptet var ganska bra men utförandet mindre bra. Det fanns inte så mycket att hänga i granen när man tagit bort tråkiga action scener, enkla lösningar och ett förutsägbart manus. Denna film kändes som 10 andra filmer man sett i en smet. "Smyg"reklamen var rätt avtändande och svår att missa. En flopp.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=trancedanne]Om det finns någon film som verkligen är skrämmande så nämn den, sedan är det väldigt få skräckfilmer som är värda att se 2 gånger (förutom saw). nej har inte sätt orginalet[/citat]

originalet är skrämmande, samma sak med Ringu. de enda filmer som gett mig mardrömmar sedan jag var 7.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jonkanon]Jag minns, har dock inte sett om den på länge, att "House by the cemetary" var lite läskig :)

 

Och sen är väl tråden senaste filme, kom precis hem från Lord of war, som jag tycker var ok. Lite lång och kanske lite proppsig, men ok.[/citat]

var House by the Cemetary den där med mumien i källaren? jag har funderat på den filmen de senaste dagarna, såg den nån gång i gymnasiet efter att den släppts på hyrvideo. då blev jag inte särskilt imponerad av den, men man kanske borde se om den...

Länk till kommentar
Share on other sites

Hörlurar och mörkt brukar lösa de flesta filmer som inte känns så himla läskiga. Sen har jag ingen aning om vilken version du sett, eller ens hur många versioner som finns.

 

Men precis som carpenter gjorde i halloween, sänka volymen på dialogen och höja volymen på effekter, så behöver de flesta filmer faktiskt höras och inte bara ses. Carpenter gjorde detta för att tvinga biograferna att skruva upp volymen så effekterna blev mer effektfulla.

 

Men jag kanske tar o klämmer House by the cemetary ikväll. För övrigt kollade jag jarhead efter förra inlägget och den var inte heller så dum.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Oh, hämnarens resa är ju så djävla bra! Själv slog jag senast till på "Sympathy for lady vengeance", "A bittersweet life" och "Devils rejects". Alla tre rekommenderas varmt. Den senare av filmerna är Rob Zombies uppföljare till House of 1000 corpses, en riktig liten pärla enligt mig. Av många andra ansedd som en osmaklig orgie i underhållningsvåld. Döm själva...

Länk till kommentar
Share on other sites

Senaste filmerna var 'Fanny och Alexander' och 'Wild at Heart'. Två jävligt bra filmer. Tyvärr var det inte TV-versionen av Bergmans film, utan den kortare bio-versionen. TV-versionen är ännu rysligare och ockult. David Lyches film är ju den bästa roadmovien. Den har alla Lyches kännetäcken. Jag gillar verkligen hans sätt att använda symboler och lätt surrealistiska anslag.

 

Rob Zombies filmer har jag inte sett i sin helhet. Jag såg sista 45 minuterna på 'Devils Reject's' och blev väldigt intresserad av att se resten. De verkar ha den klassiska oborstade 70-tals-känslan som jag gillar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Devils rejects är verkligen 70-tal. Zombie har verkligen lyckats jobba fram känslan genom musik, kamera, klippning, färger och kläder. Visst kunde några scener klippts ner eller kanske bort och dialogen blir lite väl skitnödig (vill vara Tarantino) men som helhet tycker jag filmen är fantastisk.

 

Kan rekommendera 2-disc utgåvan med en mycket trevlig making of dokumentär, 30 days in hell.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...