Sidan 9 av 40 FörstaFörsta ... 567891011121319 ... SistaSista
Resultat 201 till 225 av 991

Ämne: Senaste film du köpte eller såg?

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2006

Standard

Köpte Dario Argento-boxen nyligen. Mmmmmm
    "You and me mister, we can really out-ugly the sum-bitches!"

"It's a strange world"

Besatt medlem Anhools avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Roman Polanskis Hyresgästen. Riktigt bra, förstår inte varför den inte pratas om oftare.

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anhool Visa inlägg
    Roman Polanskis Hyresgästen. Riktigt bra, förstår inte varför den inte pratas om oftare.
    Jo den är bra. Lite i samma anda som Repulsion och Rosemary´s baby. Foto an Sven Nykvist!
    "You and me mister, we can really out-ugly the sum-bitches!"

"It's a strange world"

Besatt medlem Christian van Caines avatar
    Reg.datum
    jul 2004

Standard

Är det mesta Polanski gjort skräck & rysare?
    Är GRYMT förtjust i Fearless Vampire Killers, men *host*....den är allt jag vet med säkerhet jag sett av honom...
    Hyresgästen tänker jag låna några öron & ett öga :-)

Såg om Butterfly Effekt när den gick på TV, även den en av dom absolut bästa rullar jag någonsin sett.
    SKumt att se den med bio-slutet! Det var inte direkt dåligt, men gillade ABSOLUT Directors Cut-slutet bättre :-)
    Pax Vobiscum! Christian

Besatt medlem TomStacs avatar
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Christian van Caine Visa inlägg
    SKumt att se [The Butterfly Effect] med bio-slutet! Det var inte direkt dåligt, men gillade ABSOLUT Directors Cut-slutet bättre :-)
    Håller med 110%. Jag såg filmen på hyr-DVD första gången och då var det uppenbarligen 'The Director's Cut' slutet. Jag visste inte då att det fanns olika versioner, så när jag köpte en billig DVD-version så blev jag konfunderad och mycket besviken på slutet, som jag tyckte var det bästa med filmen när jag såg den första gången. Bioslutet tycker jag drar ner filmen riktigt mycket.

Jag avskyr lyckliga slut
    Tomas Stacewicz
    Gorilla Film Studios

https://guerillafilmsoldier.wordpress.com/

Kamera: Blackmagic Pocket Cinema Camera med Zenit Meteor 5-1 f/1.9 17-69mm zoomobjektiv fäst med RafCamera M42x1-MTF objektivadapter.LOMO 16 OKS 3-10-1 f/2.1 10mm fäst med RafCamera K-16SX-2 to MTF adapter, Krasnogorsk-3 pistolhandtag med teleskopiskt axelstöd och Fancier FC-270A stativ med FC-02H flytande stativhuvud med kulled.

Arbetsstation: Windows 10 Pro med DaVinci Resolve 12.5.4.019. ASUS X99-A moderkort med Intel Core i7 5820K 3.3 GHz 15MB, 16GB RAM av märket Corsair DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, och grafikkortet ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB. Samsung 750 EVO 500GB SSD och Seagate Desktop 2TB HDD.

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

Är det mesta Polanski gjort skräck & rysare?
    Är GRYMT förtjust i Fearless Vampire Killers, men *host*....den är allt jag vet med säkerhet jag sett av honom...
    Hyresgästen tänker jag låna några öron & ett öga :-)
    Polanski är mannen som gjorde Chinatown och Pianisten.

Besatt medlem Daniel Hållquists avatar
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

Det var inte direkt dåligt, men gillade ABSOLUT Directors Cut-slutet bättre :-)
    Vad är det för skillnad?
    En hörna för er som gillar filmer om vita kränkta män, konspirationsteorier & CP-skadade psykopater https://www.facebook.com/FULfilm1979...e0J2ZpWJXk-jEA

Officiell sida för novellfilmen Att bli sedd: https://www.facebook.com/pages/Att-b...50987771636576

Min Vimeo-kanal: https://vimeo.com/user26612862

Min Instagram: https://www.instagram.com/fulfilm1979/

”Really? Worst film you ever saw. Well, my next one will be better"

Reg.datum
    jul 2004

Standard

Skilnaden är fullständig.
    Den ena (theatrical) slutar lyckligt & tråkigt, Dir.Cut. slutar...inte så lyckligt :-)
    FIlmen i övrigt är det ingen större skilnad på klippningarna, men dom sista 10 minuterna är fullständigt omfilmade, till det bättre :-)
    Pax Vobiscum! Christian

Reg.datum
    jul 2004

Standard

Hm. Finns det ingen "spoiler-mode" man kan koppla på inläggen här??
    Pax Vobiscum! Christian

Reg.datum
    nov 2005

Standard

spågummescenen är inte med i bioversionen också va?
    håller med förresten om att dir. cuten är bra mycket bättre.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Hm. Finns det ingen "spoiler-mode" man kan koppla på inläggen här??
    Jo, du kan skriva [ spoiler ] sen skriver du spoilern här [ / spoiler ]

Alltså du skriver allt det där fast utan mellanslagen =) Då blir det
    Spoiler

Medlem MovieMaker_87s avatar
    Reg.datum
    mar 2005

Standard

hmm... Vad jag såg för film sist? Lite svårt att veta då sist jag kollade på film var det nästan oavbrutet i ett flertal timmar. Kanske inte låter så mycket men när det är kortfilmer man kolla på så är det lite svårt att hålla reda på vilken film som är vilken.
    Så, var det någon annan som var o kollade på Uppsala kortfilmfestival kanske o såg lite filmer där?

Sist jag köpte film var det "House of Wax" och "Creep" som fick göra min plånbok en hundralapp lättare...
    //Daniel Gustavsson

www.moviemaker.webb.se

Besatt medlem qwertyunions avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

The Grudge 2!

Hahahahah! Se den endast om ni vill se ett praktexempel för dålig film! Handlingen hade i slutet inte utvecklats någonting alls, helt stillastående! Filmen var inte läskig, inte heller rolig så den blir verkligen underkänd så hårt så att det studsar tillbaka!

Ondskan!

Såg den precis - gick på tv! Riktigt bra film verkligen!
    www.myspace.com/stayali - Yeah that's right! Stay Freakin' Ali!

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Ondskan
    Jupp, såg filmen på teve nyss. Måste säga att jag är positivt överraskad. Även om manuset var sisådär genom hela filmen så fanns det några riktigt bra scener intryckta. Främst när Erik spöar skiten ur prefekterna i Rutan och när han skrämmer spyorna ur den där snobben i slutet.

Skådespelarna var inte så bra tycker jag. Erik gjorde väl ganska bra ifrån sig, men blev lite töntig när han skulle skrämma styvfadern. Kjell "Någonting", han som spelade advokaten i början och i slutet, gör ju samma roll om och om igen. En av Sveriges sämsta skådespelare i mitt tycke. Men om jag skulle välja en av hans likartade skådespelarinsatser öer en annan så blir det nog den här.

Det var lite synd att skådespelarna inte gjorde bra ifrån sig, men vad kan man förvänta sig när de har den extremt dåliga dialogen att jobba med?

Väldigt snyggt foto på sina ställen. Då och då kom några riktigt schyssta bilder, men allt emellan var "meh".

Det här är nog den bästa svenska filmen jag sett någonsin. Jag är väldigt glad över att jag sett den.

6/10

Det var ganska dumt egentligen, för jag slutade precis innan filmen ett tiotimmarspass med det utsökta skoldramat Bully, så filmen kanske fick en orättvis motståndare färskt i mitt minne. But that's life.

Reg.datum
    okt 2005

Standard

Så du menar alltså, TheBrotherOfLight, att du aldrig har sett "den svenske film" som du skulle ge högre betyg än 6/10? För jag anser att det finns många underbart bra svenska filmer, som lätt överstiger 6/10 - visserligen är betygsättning upp till var och en, och du kanske inte är den som sätter så höga betyg heller...

- Jag tycker inte heller att Kjell Bergqvist är SÅ dålig, tycker han är rätt hyvens! Han spelar den enda karaktären i ondskan som tillför lite humor, hehe, ^^

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av qwertyunion Visa inlägg
    Så du menar alltså, TheBrotherOfLight, att du aldrig har sett "den svenske film" som du skulle ge högre betyg än 6/10? För jag anser att det finns många underbart bra svenska filmer, som lätt överstiger 6/10 - visserligen är betygsättning upp till var och en, och du kanske inte är den som sätter så höga betyg heller...

- Jag tycker inte heller att Kjell Bergqvist är SÅ dålig, tycker han är rätt hyvens! Han spelar den enda karaktären i ondskan som tillför lite humor, hehe, ^^
    Jo, men 6/10 är ju ett godkänt betyg. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa Ondskan, för jag kan tänka mig att se om filmen. Och förresten så är det är väldigt få filmer som jag skulle ge ett betyg högre än 8/10.

Kjell Bergqvist är väldigt trygg i sina roller verkar det som, så det är ju faktiskt ganska kul att se honom spela. Och så har han en häftig röst.

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Kjell bergqvist verkar vara Sveriges svar på Keanu Reeves - alla trackar ner på honom.

Reg.datum
    okt 2005

Standard

Men har du aldrig sett en svensk film som når över "godkänt"?

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av qwertyunion Visa inlägg
    Men har du aldrig sett en svensk film som når över "godkänt"?

Jag har knappt sett någon film överhuvudtaget som når över godkänt. Jag har sett ganska många svenska filmer, så när jag säger att Ondskan är den bästa av dem (svenska filmer alltså) så är det i sig ett bra betyg.

Reg.datum
    okt 2005

Standard

Ok, tack för ditt svar.

Vet nån vad Håfström gör härnäst?

Jag VET! Han ger sig på skräck igen

"1408" heter den och har bland annat John Cusack, Samuel L. Jackson, Walter Lewis i rollerna!

Besatt medlem MovieMakers avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Jag ogillar Ondskan - eller jag är i alla fall inte så förtjust i den. Den känns så stel... :/

En svensk film som jag dock tycker är ganska bra är "Som man bäddar...". vet inte riktigt varför men jag fastnade för den och sedan "Drömkåken" är en riktigt hyfsad svensk film - men för övrigt tycker jag inte att det finns så många svenska filmer som är bra...
    Om man inte ger 110%, varför ge någonting alls..

Besatt medlem e93mws avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av TheBrotherOfLight Visa inlägg
    Kjell "Någonting", han som spelade advokaten i början och i slutet, gör ju samma roll om och om igen. En av Sveriges sämsta skådespelare i mitt tycke.
    Har du inte sett "Den bästa sommaren" av Ulf Malmros? http://www.imdb.com/title/tt0204932/

Om inte, så gör det, för Kjelle sparkar stjärt å det grövsta i denna underbara film.
    MW Film

Reg.datum
    okt 2005

Standard

Ja! Den Bästa Sommaren är riktigt ünderfald!

Fick värsta varma känslan nu ^^

Besatt medlem
    Reg.datum
    feb 2004

Standard

Är det i den filmen han cyklar ner i vattnet? Har sett ett sånt klipp.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Jag var i Riga några dagar, och köpte Spiderman, Wedding crashers, Scary movie 4 och Liar Liar för 250 kr, nackdelen är att det inte finns svensk text men det är det väll många som klarar sig utan. Lettland är iallafall ett bra tips för dom som vill köpa billiga filmer
    "I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!"