Gå till innehåll

Senaste film du köpte eller såg?


Cjwk

Recommended Posts

Vore kul med en tråd med senaste filmen du sett och ett personligt betyg och tycke om filmen.

 

Själv såg jag senast:

 

A History of Violence (på bio)

 

Handling: Vill verkligen inte beskriva filmen då den är bättre att se från början utan att veta något om handlingen. Filmen byggs upp på ett sånt skönt sätt att det blir halva njutningen.

 

Egen åsikt: En snygg rulle med en skön upptrappning rakt igenom som dock hade en ganska simpel handling.

 

Betyg:

 

Hadling: 3/5

Skådespeleri: 5/5

Regi: 4/5

 

Overall: 4/5

Länk till kommentar
Share on other sites

Gick och såg Narnia igår.

 

skulle nog ge den en trea av fem, men då är jag sträng mot den.

det var lite som liftarens guide filmen, man prickade av replikerna och scenerna från boken men det kändes inte som att en sak ledde fram till en annan utan det var bara en enda lång checklista av händelser.

hade filmen varit en timme längre med mer karaktärsfördjupning och längre inledning hade det funkat bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Moulin Rouge.

 

På bio faktiskt.

 

Biorio på film och musikgymnasiet i Norrköping ;) (privatvisning.)

 

Sett den förr och tycker att den är väldigt bra.

Dock lite långdragen i vissa låtars framföring. De två timmarna den håller på kunde gjorts något kortare. I övrigt är det en väldigt fin historia, med ett bra slut (helt i min smak). Och så har vi ju en gudomlig Ewan (både med utseende och skådespelartalang) i huvudrollen. Nicole Kidman inte för illa hon heller. Och rollen som Harold Zidler, bordellens ägare görs bra av Jim Broadbent, likaså gör Richard Roxburgh en klockren gestaltning av The Duke.

Ljus, ljud och scenografi - Magnifikt!

 

Filmen får 4/5 med ett klart övertag åt femmans håll.

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg Narnia och jag gillade den inte alls, kanske är historien i sig som inte tilltalar mig, vet ej för jag har inte läst böckerna.

Jag satt och irriterade mig på barnen hela tiden, speciellt killarna.

Aslan var en mes och har gjort att min respekt för lejon har sjunkit.

Ska man jämföra den med t.ex sagan om ringen så blir det som att jämföra skit med guld.

 

***SPOILER***

 

Och varför behövde de hjälp av barnen?? När Aslan döda häxan så tog ju allt slut iaf, barnen gjorde inte ett skit......

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg nyss Runge's nya - "Mun mot mun". En lågbudget "Magnolia" utan andliga övertoner. Mycket stark. Mycket bra.

 

Jag gillade också King Kong - en helt annan film. jag är lyckligt lottad som gillar alla typer av film - bara dom är välgjorda och intelligenta. Kan njuta av Ingmar Bergman och James Bond samma dag :-D. Nema problema. Gillar också Sex Pistols, Mozart, Led Zeppelin och Johan Sebastian Bach :-D. Livet blir rikare så.

Länk till kommentar
Share on other sites

senaste filmen jag såg var "Sabotören".

För er som inte vet vilken film det är så är det en Hitchcock. Jag tyckte mycket om den. De första 45 minutrarna var helt perfekta och det var en fröjd att titta på den. Sedan blev handlingen lite för invecklad och den ultimata känslan från början avtog lite-

 

4/5

 

rekommenderas starkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=qwertyunion]senaste filmen jag såg var "Sabotören".

För er som inte vet vilken film det är så är det en Hitchcock. Jag tyckte mycket om den. De första 45 minutrarna var helt perfekta och det var en fröjd att titta på den. Sedan blev handlingen lite för invecklad och den ultimata känslan från början avtog lite-

 

4/5

 

rekommenderas starkt.[/citat]

 

Har han inte gjort två versioner av den?

 

Den senaste jag såg var iallafall Eyes Wide Shut. Helt okej dock lite skum som vanligt när det gäller Stanley Kubrick.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det senaste jag såg på var Ong-Bak & Fighter In The Wind utan uppehåll med tjejen.

Dom två tveklöst bästa fightingfilmer jag nånsin sett! Visst, sen kan man ju fråga sig om jag måhända är en smula partisk med tanke på att jag själv utövar Mas Ohyamas stil (Fight In The Wind), men jag kan utan att tveka en sekund säga att jag hade älskat filmfan lika möe om jag så dansat ballett! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Visst, sen kan man ju fråga sig om jag måhända är en smula partisk med tanke på att jag själv utövar Mas Ohyamas stil (Fight In The Wind), men jag kan utan att tveka en sekund säga att jag hade älskat filmfan lika möe om jag så dansat ballett! :D[/citat]

jag trodde det var kyukushinkai, men det kanske var det också?

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg The Terminal och The Aviator igår.

 

Båda var över förväntan bra.

 

Tom Hanks är en favorit, men vissa av hans filmer är lite för mycket Hollywood för min smak, likaså denna.

Men idén är rolig och det är en fin historia ändå. Och sen får inte förglömmas att Hanks gör en bra rolltolkning också.

 

3/5 får den av mig. Det är hollywood stuket som drar ned filmens poäng för min del, men den är mycket sevärd!

 

The Aviator - Leo Di Caprio i huvudrollen. Ingens stor hjälte för mig, men i denna film gör han en underbar rolltolkning av Howard Huges (som jag tror att nästan alla vill vara i alla fall en liten del av). Berättelsen är baserad på Howards liv, han bygde flygplan och gjorde storfilmer i hollywood för många miljoner. Levde ett liv som man bara kan drömma om. Filmen var snyggt gjord, blandat lite journalistiskt fakta med fin spelfilm.

En film som gjorde att jag drömde mig bort ordentligt. Dock lite seg på slutet, kunde kortats en kvart kanske. Annars är de närapå två och en halv timmarna väl utfyllda.

 

Betyg: 4/5

 

Hoppas inte alla sett dessa filmer så jag bidrar med något nytt tips till någon ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Sim88]instängd

 

va ja tyckte: vaddå läskig? varför sitter hela biosalongen och skriker?

slutet gjorde mig riktigt besviken...

2/5 men det för att den var snyggt gjord[/citat]

håller med faktiskt. blev inte alls impad av den, det kändes mest som en blandning av Blair Witch och Jeepers Creepers med lite TCM inslängd.

 

kanske är den hemskare om man klättrat i grottor eller har benägenhet att känna cellskräck? Blair Witch var i alla fall hemskare om man varit mycket och tältat i skogen...

Länk till kommentar
Share on other sites

skäms lite för att medge det men jag har precis kollat klart på Gudfadern trilogin för första gången (ok jag har sett ettan förut).

 

jag har haft DVD boxen i säkert 1,5-2 år eller nåt, men har inte haft tid eller möjlighet att sätta mig ner i lugn och ro och kolla igenom filmerna. dessutom måste man se vissa filmer i rätt sinnesstämning.

 

skulle nog ge trean 4,5/5 och de andra 5/5. anledningen till att trean får lägre är för att den står brevid ettan och tvåan.

 

plötsligt har jag en stark lust att gå ut och köpa Mario Puzos böcker och Apocalypse Now.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...