Sidan 7 av 40 FörstaFörsta ... 3456789101117 ... SistaSista
Resultat 151 till 175 av 991

Ämne: Senaste film du köpte eller såg?

Nybörjare Rex210s avatar
    Reg.datum
    maj 2006

Standard

Ja jag köpte två filmer för ett bra pris på 99 kr. Dom va

What's Eating Gilbert Grape med Johnny Depp, (En favorit skådis) Leonardo Di Caprio och regissören var vår egen Lasse Hallström.

Ed Wood var den andra med Johnny Depp, Martin Landau och regisserad av Tim Burton.

Underbara filmer.
    I got a jar of dirt! I got a jar of dirt! & guess whats inside it.

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

För helsiket, väntar in en kopia av Casper. Den är visst utgången och jag har bara aldrig slagit till på den... Nu om den inte är en floater så har jag den till sist. Sen slog jag till på en dubbeldisc med babe och babe 2. Första är urgullig och den andra är pur fascistpropaganda. Men det är bra, dock ej för barn, del 2 alltså.

Och i paketet ligger även V för Vendetta

Besatt medlem Java ex Machinas avatar
    Reg.datum
    nov 2005

Standard

lite kul fakta om Babe: flera olika grisar användes under inspelning av filmen, eftersom de växte så snabbt i den åldern. Det fanns en liten rörelse också när filmen var ny, att grisarna som spelade Babe inte skulle gå till slakt sedan, men det lyckades inte.

Så Babe slutade sina dagar som bacon.

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Java ex Machina;71826 skrev:
    lite kul fakta om Babe: flera olika grisar användes under inspelning av filmen, eftersom de växte så snabbt i den åldern. Det fanns en liten rörelse också när filmen var ny, att grisarna som spelade Babe inte skulle gå till slakt sedan, men det lyckades inte.

Så Babe slutade sina dagar som bacon.

Det kommer bli svårt att se dessa filmer igen nu, tanken på att en fet Amerikan har ätit upp Babe och ägg till frukost är ju hemsk......

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Köpte faktiskt några filmer idag till ett bra pris

King Kong (Peter Jacksons)
    Hitch
    Mission Impossible

Ska nog se någon av dom ikväll .

//OdinLundin
    Senast redigerad av odinlundin den 2006-08-30 klockan 18:03.
    "I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!"

Medlem
    Reg.datum
    aug 2006

Standard

Senast köpta film: Walk the line
    Senast sedda film: The new world. (gör inte om mitt misstag! SÖG!)
    "Groovy"

Besatt medlem Clowns avatar
    Reg.datum
    jun 2005

Standard

Köpte en 4-disc utgåva av Ben Hur idag på Hemköp, den kostade 89 kr. Om man köper samma utgåva på discshop får man betala 345 kr (http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=)

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Senaste jag köpte: Bad Taste
    Senaste jag såg: Bad taste

Roliga effekter. En kille trycker in ett svärd i en annan, haha det sprutar blod och inälvorna rinner ut.

Besatt medlem TomStacs avatar
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

Fick hem KRAFTVERK 3714 och FROSTBITEN idag!

Skall se dem inom kort.
    Tomas Stacewicz
    Gorilla Film Studios

https://guerillafilmsoldier.wordpress.com/

Kamera: Blackmagic Pocket Cinema Camera med Zenit Meteor 5-1 f/1.9 17-69mm zoomobjektiv fäst med RafCamera M42x1-MTF objektivadapter.LOMO 16 OKS 3-10-1 f/2.1 10mm fäst med RafCamera K-16SX-2 to MTF adapter, Krasnogorsk-3 pistolhandtag med teleskopiskt axelstöd och Fancier FC-270A stativ med FC-02H flytande stativhuvud med kulled.

Arbetsstation: Windows 10 Pro med DaVinci Resolve 12.5.4.019. ASUS X99-A moderkort med Intel Core i7 5820K 3.3 GHz 15MB, 16GB RAM av märket Corsair DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, och grafikkortet ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB. Samsung 750 EVO 500GB SSD och Seagate Desktop 2TB HDD.

Besatt medlem Speeros avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Såg Freedomland,.. ingen höjdare.

Besatt medlem
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Såg elefant mannen igår.

Var en sån otrolig upplevelse att se den filmen. Lynch fångar verkligen själen i historien.

Hm, kanske borde ta och se lite mer av hans verk. Just denna film var ju otroligt bra.

Reg.datum
    nov 2005

Standard

jag såg Primer häromdan. riktigt intressant film, fast ganska krävande av tittaren. Men det är halva tjusningen.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Igår kväll såg jag "cimaron" 1931 år Oskars vinnare för bästa film och den första Western film att få en Oscar. Jag gillade specielt den första scenen med kapplöpningen ut i prärien. Kvantiteten är inte fejkad i gamla filmer och det är de jag giller mest med dom!

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Senast inköpta: Ivans Barndom (Tarkovsky)

Kapten _nemo_s avatar
    Reg.datum
    maj 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anna_Dea Visa inlägg
    Såg elefant mannen igår.

Var en sån otrolig upplevelse att se den filmen. Lynch fångar verkligen själen i historien.

Hm, kanske borde ta och se lite mer av hans verk. Just denna film var ju otroligt bra.
    Jag sa ju det

Besatt medlem
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av _nemo_ Visa inlägg
    Jag sa ju det
    Nu var det ju inte att jag tvekade just när det kom till Elefantmannen, för jag sa at jag inte hade sett den just då.

Men fyfan vilken bra film. Har nu beställt den från discshop. Lätt bland mina top 10 filmer.

Reg.datum
    feb 2005

Standard

Köpte Frostbiten och Storm idag. Ska bli kul o se på imorgon. Lite OT: passade på att köpa 3 Burton Filmposters också. Nightmare Before Christmas, Edward S. och Willy Wonka.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Köpte två komedier igår: Hot Shots och Det våras för Dracula.

Besatt medlem Daniel Hållquists avatar
    Reg.datum
    jun 2004

Standard

Lady Vengeance.

Såg den igår, hade höga förväntningar och de sköts till skit, en mycket stor besvikelse.

Tyckte den var pretentiös, en simpel hämndhistoria som försöker vara något helt annat. De sista 20 minutrarna var de långtråkigaste jag sett på väldigt, väldigt länge.

EDIT:
    Senaste filmerna jag köpte var tre dokumentärer: Grizzly man, Fearless Freaks, och DIG!

Otroligt bra filmer. 5 plusare hela gänget. Har faktiskt tröttnat en hel del på spelfilmer. Den senaste tiden har jag varit betydligt mycket mer intresserad av dokumentärer, riktiga människoöden.
    Senast redigerad av Daniel Hållquist den 2006-09-12 klockan 16:19.
    En hörna för er som gillar filmer om vita kränkta män, konspirationsteorier & CP-skadade psykopater https://www.facebook.com/FULfilm1979...e0J2ZpWJXk-jEA

Officiell sida för novellfilmen Att bli sedd: https://www.facebook.com/pages/Att-b...50987771636576

Min Vimeo-kanal: https://vimeo.com/user26612862

Min Instagram: https://www.instagram.com/fulfilm1979/

”Really? Worst film you ever saw. Well, my next one will be better"

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Såg precis klart Papillion från 1973 med Dustin Hoffman och Steve McQueen. Jävlar vilken grym film. kan definitivt rekommenderas för alla som gillar fängelsefilmer.

det enda jag var lite besviken på är
    Spoiler

i övrigt helt lysande film med otroliga rollprestationer och riktigt välskrivet manus.

Reg.datum
    feb 2005

Standard

Såg Frostbiten. Ganska bra, lite kort bara.

Slither... cool film. Älskar dessa skräck/komedier. Se den.

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Köpte The longest yard föredrar att säga det istället för benknäckargänget, sämsta översättningen! Får väll ta å se den snart då.

//OdinLundin

Reg.datum
    nov 2005

Standard

Les Diaboliques, en gammal fransk skräck/thriller från '55.

jag kan verkligen rekommendera den till er som gillar suspense och hitchcock om ni får tag på ett ex.

tydligen finns det två att välja mellan, antingen den brittiska eller den amerikanska Criterion-utgåvan. textningen på den brittiska som jag såg var halvkass på det sättet att textremsorna försvann alldeles för snabbt så man fick spola tillbaka och läsa om hela tiden. vet inte hur den amerikanska är.

Besatt medlem Spartacuss avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

Jarhead

69kr = \o/

Hyrde Rebel without a cause och Blecktrumman på bibblan också, gratis är bäst
    Ya smoke this shit so to escape from reality? Me, I don't need this shit. I am reality. There's the way it ought to be, and there's the way it is
    - Tom Berenger, Platoon (1986)

I'm someone you can trust! I'm a movie producer!
    - Jack Black, King Kong (2005)

Besatt medlem
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Köpte The Matrix för 49 kr, The Simpsons säsong 1 för 195 kr och Gökboet för 113 kr från CDON.COM.