Gå till innehåll

Panasonic AG-DVX 100


UngeherrPeter

Recommended Posts

Tjenare, har precis skaffat mig en fantastisk Panasonic AG-DVX 100 och tycker att den är fantastisk. Jag blir glad i kropp och själ. En fråga eller fundering dock. Man kan filma progresivt med denna eminenta kamera och det blir lite risigt. sneda linjer eller vad man skall kalla det rinner det lite i. Det är som om man inte hade lika mycket upplösning i progresivt läge som när man filmar interlace. Är det så?? i sådana fall blir man ju skitförbannad. Det ser liet ut som om man deinterlacar och kör dublicate. AJAj. kan någon svara på detta märkliga. Är det så at jag bara har halva upplösningen eller vad är det frågan om??

 

En annan fråga när jag ändå håller på. Man kan inte gaina i progresivt läge. Varför???

 

Håll i mössan kamrater

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte kameran själv så jag är inte 100% på min sak; men upplösningen ska vara detsamma i P & I mode.

Om du kan posta några bilder av hur det blir så är det lättare att förstå hur du menar.

Testa alla de olika gamma-moden (och jag tror den kräver mycket ljus) och se hur skillnaden blir. Kan vara så att den är defekt...

 

Den tekniska anledningen till varför man inte kan gaina vet jag inte, men att gaina är ändå en styggelse som ska undvikas in i det sista. ;)

Den nya versionen (AG-DVX 100A) ska kunna gaina i P mode.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...