Gå till innehåll

Fridhems filmlinje - inträdesprov


Waryah

Recommended Posts

Hej allihopa

 

Idag fick jag hem brev från fridhem och jag ska göra detta sk inträdesprov på tisdag, 16 maj!!! Är det fler, stockholmare, som har sökt ditt och ska gära provet på tisda? isf, vet ni enklaste och bekvämaste sättet att åka ditt? åker man flyg till malmö o sen "pågatåg"?? Va god och ha tålamod med mig. När ska man börja åka från stockholm isf, ska man övernatta redan söndagen?

 

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med det här.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...

vet att detta inte riktigt passar in här men ag har lite problem när det kommer till att skriva min filmidé.

 

hur menar de när de vill att man ska punktera upp det i 12 punkter?

 

om någon har en färdigskriven giltlig filmidé så skicka den gärna till mig. alltså som en mall, tänkte inte sno eran direkt :D

Länk till kommentar
Share on other sites

vet att detta inte riktigt passar in här men ag har lite problem när det kommer till att skriva min filmidé.

 

hur menar de när de vill att man ska punktera upp det i 12 punkter?

 

om någon har en färdigskriven giltlig filmidé så skicka den gärna till mig. alltså som en mall, tänkte inte sno eran direkt :D

 

När du starta om word så är det redan i Arial 10 punkter. Ändra bara till 12 så det inte blir så litet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Är det någon ifrån Gävle-trakten som ska ned till Fridhems 21/5 – 22/5, i så fall kan vi kanske göra sällskap? Det ser ut att vara en rätt jobbig resa så det kan vara trevligt med en följeslagare :birp ;)

 

Jag kommer antagligen åka förbi Gävle när jag ska ner. Bor 2 timmar därifrån.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är det någon ifrån Gävle-trakten som ska ned till Fridhems 21/5 – 22/5, i så fall kan vi kanske göra sällskap? Det ser ut att vara en rätt jobbig resa så det kan vara trevligt med en följeslagare :birp ;)

 

vadå, har de skickat ut brev till dem som ska på inträdesprov? har nämligen sökt men inte fått nåt svar från dem.

Länk till kommentar
Share on other sites

vadå, har de skickat ut brev till dem som ska på inträdesprov? har nämligen sökt men inte fått nåt svar från dem.

 

Jag fick ett mail för några veckor sedan där det stod att de skulle hålla intervjuer/intagningsprov 21/5 – 22/5.

 

Vi kan dela på bensinpengar om vi slår följe. Såg att en tågbiljett kostar 1400:- ENKEL bara till Lund >(

 

Jo det skulle vara toppen. Jag pratade med växeln på Fridhems idag och de sa att de skulle skicka ut kallelser angående tider antingen idag eller imorgon. Så vi kan ju hålla varandra underrättade.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fått iväg min ansökning till fridhem nu också och förhoppningsvis kommer jag också få åka på intervju. fick ett mail i alla fall där det berättade när jag uttagningen var och att jag skulle få mer information senare. Detta var dock nog bara ett "hej, vi har nu fått in din ansökan"-medelande från deras sida.

 

Men hur som helst, om jag nu lyckas få komma ner på intervju, vad är det för sorts frågor det kan tänka ställa?

Länk till kommentar
Share on other sites

Haha om jagfår en kallelsekommer detta bli jäkligt stressigt. Först den 21 är det fest med klassen. alla treor på skolan (går ut sista året nu) har karneval. vilket menas att alla kalsser hittar på lite olika saker att klä ut sig till för att sedan glida runt på några lastbilsflak genom staden.

 

Hur som helst kommer jag vara hulken (vi ska vara superhjältar/seriefigurer) vilket menas att jag kommer vara grönmålad över hela kroppen.

 

Den 22 är det i så fall intervju på fridhem vilket kommer ta sin lilla tid, bor i norrland. Efter det måste jag åka till stockholm för att inträffa mig i sundbyberg innan klockan 1 den 23...

 

detta kan bli en liten utmaning att resa runt i sverige helt solokvist. under stress också :P

Länk till kommentar
Share on other sites

tja, jag är ny här på voodoofilm, och jag undrar om någon som har gått eller går på fridhems folkhögskola, hur det att plugga där? Jag ska på inträdesprov den 21 maj och vill gärna höra era åsikter om skolan och så.

Länk till kommentar
Share on other sites

tja, jag är ny här på voodoofilm, och jag undrar om någon som har gått eller går på fridhems folkhögskola, hur det att plugga där? Jag ska på inträdesprov den 21 maj och vill gärna höra era åsikter om skolan och så.

 

 

mm då lär vi träffas där. ska också åkadit den 21. eller jag får nog åka ner redan den 20 för att hinna. typ 6 timmar resetid för mig så det kan bli tungt om man vill vara där 8 på morgon :)

 

mm lite åsikter och gärna en förklaring vad skrivtestet går ut på under inträdetsprovet vore underbart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser i nuläget ut som att det inte blir någon resa för min del.. Hade så kort tid att planera och beställa tågbiljetter och liknande så billigaste resan som finns nu är 1500 för en enkelresa, och tydligen så är det helt upp mot väggarna omöjligt att komma en dag senare på intervju. för då hade det bara kostat en 1000 tur och retur... Lite tungt att de faller på detta, en jävla tågbiljett :/

Länk till kommentar
Share on other sites

Ser i nuläget ut som att det inte blir någon resa för min del.. Hade så kort tid att planera och beställa tågbiljetter och liknande så billigaste resan som finns nu är 1500 för en enkelresa, och tydligen så är det helt upp mot väggarna omöjligt att komma en dag senare på intervju. för då hade det bara kostat en 1000 tur och retur... Lite tungt att de faller på detta, en jävla tågbiljett :/

 

Varför inte fråga Hållquist om man kan trycka in dig i bilen också?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det skulle varit lugnt med mig men tyvärr fick jag inte komma på intagningsprov x(

 

Nu hoppas jag på Biskops Arnö eller Molkoms, har intervju där tolfte juni.

 

Aj satan ;( Nu kan inte jag heller åka dit tackvare den dyra SJ-biljetten ;(

 

Nej, det är absolut inte ditt fel om du nu skulle tro det. Tack ändå får du ville ställa upp med skjuts =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Typiskt.. Så jäkla svårt att veta om det är värt att åka ner eller inte. Himmla osäker på mina kunskaper inom film, man har ju hört väldigt bra om Fridhem.

 

Har ingen som helst koll på hur testerna kommer att vara, hur många det tar in och hur många som får åka ner på intervju.

 

Känns jobbigt att åka en 12 timmars resa, 90 mil och sedan få reda på att man inte kommer in, sen är det bara att åka hem igen.

 

Vill ju fortfarande helst in på molkom, men dit har jag inte sökt än eftersom mitt filmprojekt fortfrande är igång.

Länk till kommentar
Share on other sites

Typiskt.. Så jäkla svårt att veta om det är värt att åka ner eller inte. Himmla osäker på mina kunskaper inom film, man har ju hört väldigt bra om Fridhem.

 

Har ingen som helst koll på hur testerna kommer att vara, hur många det tar in och hur många som får åka ner på intervju.

 

Känns jobbigt att åka en 12 timmars resa, 90 mil och sedan få reda på att man inte kommer in, sen är det bara att åka hem igen.

 

Vill ju fortfarande helst in på molkom, men dit har jag inte sökt än eftersom mitt filmprojekt fortfrande är igång.

 

Vet inte hur många de tar in på intervju, men de tar in 10 stycken till årkurs 1, och då är det 5 tjejer och 5 killar. Står på hemsidan.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...