Gå till innehåll

LOST - tråden


jakethesnake

Recommended Posts

A har nu också sett båda delarna av säsongsavslutningen och nu håller jag med om att det var ett jävligt bra avslut.

 

 

 

 

A redan vid första scenen så började jag undra om inte Jacks flschbacks som jag ser det utspelade sig i framtiden. Mycket för att det syntes direkt att det där var inte samma Jack som vi tidigare sett i hans tidigare avsnitt.

Som jag ser det så var det som hände på ön nutid och det andra framtid istället för flashbacks. Så nu vet vi att dom får si från ön. Så jag blev riktigt orolig att serien kommer att spåra ur. Det känns som om att det finns en risk för att det kommer att ske en för stor förendrign till s04 så att Lost inte blir Lost längre.

Men vad hände med Locke? Jag tror nog att det är möjligt att han är kvar på ön. Om inte det var som Ben sa att Naiomis båt var där för att döda alla på ön.

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

 

 

 

Har nu sett det tre sista avsnitten på sesong 3. Och guuuuuuuuud va bra det var! Tror aldrig LOST har varit så bra som det sista avsnittet! (och så brutalt) Att de bytte ut flashbacken till en framtidsbild var ju det klockrenaste någonsin. Jag tnkte i alla fall inte alls på det förrän sista scenen!

 

Förut kände jag: Fan ska de göra tre sesonger till?!?!?! Nu känner jag: Yeas! De ska göra tre sesonger till!!!!!

 

Min lilla teori är att de på ön försöker på något sätt o vis skapa liv. Det förklarar dethär med canser o mammorna som inte kunde föda barn, men nu kan det m.m. Därför åldras inte han Richard och så. Jag vet inte vad, men jag tror det har något med liv att göra. Sedan tror jag att det framtidsbild vi fick se inte 100% säker. Jag tänker på Desmonds tidsresa efter att luckan sprängdes. Att det även har något med tidsresor att göra och att det vi fick se kanske bara är en alternativ tidslinje eller att... ja det öppnar vägar för helt nya tankesätt i LOST. Oj nu blev det flummigt. Fan det är svårt att sätta fingret på vad som är LOST. Det är just därför LOST är LOST. ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

ville bara säg att jag är ett FETT Lost-fan. I min by där jag bor tycker de flesta att Lost har blivit dåligt, men INTE jag! :)

 

Så Lost-fans, om ni kommer till Lönsboda någon gång, se upp för alla förrädare! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Just nu tuffar Lost på rätt bra, men serien som helhet har varit sjukt seg. Redan halvvägs in i första säsongen började serien stå och stampa, och inte förrän i andra halvan av tredje säsongen kom det igång igen. Under andra säsongen höll jag på att helt ge upp, och jag kunde vänta månader innan jag kollade på ett avsnitt. Men nu väntar jag med spänning på vad nästa avsnitt skall uppenbara! Spänningen från de första avsnitten är tillbaka.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Den enda svacka som Lost har haft var under mitten av säsong 2. Annars har jag absolut inget att klaga på. Första säsongen + tredje (speciellt sista halvan) är ju hur sjukt bra som hellst. Och 4:an verkar inte göra oss besvikna!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...