Gå till innehåll

LOST - tråden


jakethesnake

Recommended Posts

Hejsan allihopa.

 

Jag tänkta konversera med er angående en serie från ABC som har tagit andan ur många runt hela världen. Jag talar självklart om lost. Här tänkte jag att vi skulle diskutera allt som har med Lost att göra. T.ex. vad har ni för teori om vad som händer på ön igentligen?

 

 

Förra året trodde jag det var något utomjordiskt påg ång som sen övergick till något övernaturligt mystiskt geografiskt. Detta år har jag faktiskt blivit lite besviken. Man får känslan av att manusförfattarna bara sitter och röker på och har ingen aning om vart de är påväg, utan bara flummar sig för att dra ut på konceptet så länge som möjligt. Dessutom har jag hört rykten om Zombies! Vart ska detta sluta? Om jag vore där skulle jag äta upp Jack, han är ju en riktigt jobbig typ och hur blev det med den där armén de skulle träna? det skulle krydda till det lite med lite krig...

 

Skriv era åsikter!

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst var det spännande men jag har hört att det ska bli 4 säsonger... Känns jävligt långt... Det händer bara nya och nya grejer som man inte får veta nån förklaring på och en del avsnitt e helt onödiga för handlingen... Jag skulle också vilja att några dog. Ta alla onödiga roller och döda dom tycker jag...

Länk till kommentar
Share on other sites

har för sitt till handlingen, och kan fortfarande göra det!

okej, det ksull ekunna försvinna lite karaktärer, men många har blivit så folköra att det inte skulle kännas rätt att de skulle dö för sakens skull.

om det blir fyra säsonger gör inget, jag är övertygad om att manusförattarna vet vad dom gör. krävs 4 säsonger för att hinna med alla lösningar så gör det inte mig nått. hittils har lost bara blivit bättre och bättre för varje avsnitt tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det där med 4 säsonger är nog bara en myt. Männen bakon sänder nämligen radio ibland som finns på abc.com. Där berättar dom om vad allt dom gör. Sun är ju gravid sa dom och historien fortsätter efter hon har fött barn och en säsong är en månad på ön. Därför vill dom göra minst 9 säsonger till!!!! Inte för att jag klagar. Men lostborna borde få svar på gåtorna som de har nu, men sen ska det komma nya gåtor istället för som nu att det bara blir fler gåtor, men inga svar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför kan inte saker och ting bara få ta slut?

 

Men med Lost som allt annat, money rules. En liknelse är serietidningen Spawn som enligt skaparen Todd McFarlane endast skulle komma i 100 nummer. Serien blev en succé och Toddan lät den så klart löpa. Den blev som allt annat helt urvattnad. Jag tror Lost går samma öde till mötes.

 

Synd att serien inte floppade då kanske det blivit endast en eller två starka säsonger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alla dom som är på ön är ju där för att dom är liksom, lost souls så att säga. Ingen hadde någon framtid och de kom till ön för att dom skulle kunna få en andra changs och deras öden skulle rättas till. Alla som värkligen betyder något komer inte att dö fören allt har ordnat sig för dom, och alla andra som dör gör bara det för dom som överlever. Det är som att alla karaktärernas liv har let till ön. Jag tror också att det hadde varit synd att köra LOST för länge. Inte mer än 3 sesonger, längre än så tror jag att det dör och ingen kommer bry sig om det mera. Men om dom låter det hålla på tillräckligt länge kommmer LOST att bli en sak för TV serie historien.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har varit ett mycket troget lostfan. älskade första säsongen och början av andra för att det hände ganska många nya saker, men nu börjar jag tvivla på att serien kommer få ett bra slut. Det är svårt att tänka sig att det finns någon väg alls ur detta elände....dom twistar det hela tiden om och om igen på nytt och twistar twisten med en twist och så vidare... Det måste hända större grejer, jag menar - Hurley och Sawyer springer runt i skogen och letar efter en groda! KUL!! om det ändå kunde hända lite roliga saker, alltså spännande saker, typ att Danielle kommer och säger att the others är på väg till deras läger och så blir det värsta rå spänning, inte bara en massa försök till "psykologiska" twists....

 

Det sägs ju att sista avsnitten ska bli långfilm, det skulle iofs vara mycket kul, men jag hoppas med hela mitt hjärta att det blir ett bra slut...

Länk till kommentar
Share on other sites

Maxv:"och en del av avnsitten är helt onödiga för handlingen".

Svar: Hur vet du det? Varje avsnitt bidrar med nya ledtrådar och dolda budksap.

 

Jakethesnake:"Därför vill de göra minst 9 säsonger!!!"

Svar: TYP INTE SANT!!! Det du påstår är ju helt sjukt, de har fortfarande problem och disskutioner om hur vida de ska göra säsong 3.

Lost är en serien som man inte kan veta något i förtid om och som ändras hela tiden. Just nu lutar det mot att de ska försöka hålla projektet vid liv så länge som möjligt. Det största problemet är inte att folk kommer sluta att kolla på serien utan att sådespelarna inte kommer vilja fortsätta, men de lär ju hitta en lösning för det också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men lixom vafan, Det hela dras bara ut mer och mer som ju alla fattar här... Inte äns dom som gör lost vet hur det ska sluta... Det kommer bara en massa nya prolem in hela tiden och sedan får man vänta tills nästa avsnitt för att få reda på nåt, fast nästa avsnitt handlar om nåt helt annat och man får inte veta det man ville utan det händer bara nån ny grej. Jag ska ge er exempel:

Lock såg svart typ rök i skogen? Walt vad hände med honom? Isbjörnar och hästar? sprängladdningar och saker som drar ner folk i jorden? Luckan och knappen, nummren? grejer som kommer från himmlen? others? Vadfan hände med snubben som satt i luckan först? plus en massa annat jag inte kommer på just nu...

- Visst tror jag säkert att man får veta svaren men vafan allt hinner bli tråkigt innan man får veta nåt. Skulle inte förvåna mej om man fick veta allt i säsong sexton...

Länk till kommentar
Share on other sites

ah, Ivan, så naiv... Det finns knappt någon serie som har gått mindre än 3 säsonger, varför skulle då en så framgångsrik serie som Lost vara annorlunda? Allt hamnar om pengar. Om någon skådis vill sluta brukar de ordna det så att den karaktären dör i handlingen. Varför skulle de vilja sluta? Detta är ju förmodligen deras kariärs kullmen, för de flesta i alla fall.

 

Jag håller med Maxv. Vafan? Isbjörnar, hästar och nån jävla rökrobot i skogen? Vad röker Manuskillarna? Och ingen på ön verkar bry sig om alla konstiga saker. Utan alla letar efter jordnötssmör istället... Amerikaner...

 

Det skulle inte förvåna mig att det blir som i Sunset Beach... Efter 40 säsonger så vaknar Jack upp och inser att han drömt allt ihop.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jakethesnake]Det skulle inte förvåna mig att det blir som i Sunset Beach... Efter 40 säsonger så vaknar Jack upp och inser att han drömt allt ihop.[/citat]

 

Vi får väl hoppas att Lost-skaparna tar sig samman till den tredje säsongen och avslutar den med dunder och brak, pompa och ståt, och att de höjer spänningsribban ännu mer än den första. Och så får de gärna göra det sista avsnittet till en långfilm för mig. Skulle vara härligt, bara den blir bra....

Länk till kommentar
Share on other sites

jag kom precis på en grej. Jag vill bara inte förstöra för er... Jag har ju förhandstitt på avsnitten så jag har sett de nyaste. Det är lite långsökt, men det verkar som om de som träffas på ön och har ett sexuellt förhållande så dör kvinnan i förhållandet... Mycket mystiskt. Fan va bra avsnittet var... avsnittet 20, ni kommer först när ni ser det

Länk till kommentar
Share on other sites

jo det var riktigt bra, avsnitt 20. Det skulle kunna vara sant som du säger, lite långsökt dock.

Får väl fortsätta diskussionen när alla andra är ikapp och har sina egna åsiker. Jag har själv en idé på anledningen av det chockerande slutet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Avsnitt 20 :) hur coolt som helst.

Nu lär det börja hända stora saker fram till avsnitt 24.

O sen blir det en nya säsong sen en till o en till o en till.....Men jag tycker ändå att serien äger:)

Länk till kommentar
Share on other sites

jo, visst, men jag blev inte riktigt tillfredställd. Man hade ju gärna vetat lite mer om personerna i fråga. Det fanns ju frågor i deras liv som man gärna hade vetat lite mer om. Jag tycker det är respeklöst av skaparna att bara göra så. Om det nu inte finns en förklaring till allt, som man får se senare.

Länk till kommentar
Share on other sites

mm 20 var riktigt bra :D

 

Ett roligt samanträffande:

 

*SPOILER*

 

Båda skådespelerskorna som spelar Libby resp. Ana Lucia körde ju rattfulla, och det lät förut som att producenterna ville ha ut Rodriguez (Ana) ur serien... O nu dör båda (kanske, Libby överlevde nog). Roligt samanträffande ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Disco Volante]mm 20 var riktigt bra :D

 

Ett roligt samanträffande:

 

*SPOILER*

 

Båda skådespelerskorna som spelar Libby resp. Ana Lucia körde ju rattfulla, och det lät förut som att producenterna ville ha ut Rodriguez (Ana) ur serien... O nu dör båda (kanske, Libby överlevde nog). Roligt samanträffande ;)[/citat]

 

Precis vad jag tänkte när jag såg det :) kan ju vara andra orsaker men det är ett lite underligt sammanträffande...

[citat=jakethesnake]

Det skulle inte förvåna mig att det blir som i Sunset Beach... Efter 40 säsonger så vaknar Jack upp och inser att han drömt allt ihop.[/citat]

 

Det är precis den teorin som utesluts i och med avsnitt 18 (Hurley avsnittet). ;)

 

 

***SPOILER***

 

 

Det lutar starkt mot att Michael har gjort en uppgörelse med "The Others" om att få Walt tillbaka, desperat som han är... eller?

 

 

 

 

 

.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...