Gå till innehåll

Vintergatan


nisse

Recommended Posts

Hejsan!

Puh, jag har äntligen skrivit färdigt ett manus på 50 sidor och skulle gärna vilja att folk läser det om någon orkar...

Ge mig kritik!

 

Handlar om två kompisar som efter studenten bara längtar bort...

 

MANUSET ÄR BORTTAGET

 

Tack för all hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller absolut med dig om att slutet är lite för lyckligt, hade först tänkt att inte ha med det alls...

 

På tal om moralkakor så var det aldrig någonting jag hade i tanken, förstår inte riktigt vad du är ute efter?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den var väl inte i min smak, jag förstår inte logiken, när killens cykel blir bestulen så bestämmer dom sig rakt av för att återvända (dom har ju några mordhot i bagaget) Iofs så visste man att dom skulle göra det eftersom Jeanette inte hade fått sina fiskar varma.

Oves morsa o farsa verkar helt loj, ja som Ed sa; det är svårt att sätta fingret på vad det är som är fel. Såå jävla dåligt var det inte, den det måste till en förbättring.

 

Lycka till i alla fall!

;)

 

jaaaaaså

Länk till kommentar
Share on other sites

Synd att ingen tycker det är särkilt bra men jag vill veta vad jag kan förbättra...något är fel?, vad är fel?

Har nu uppdaterat manuset lite genom att ta bort slutscenen vilket jag själv inte tyckte passade in...annars är resten samma...

 

och så har följande repliker satts in:

 

OVE

(ledsen)

Vi sticker hem!

 

ALEX

Ja, hem till mig, ett par gorillor vet vad du bor?

 

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
Det kändes inte som om de förtjänade all skit de råkade ut för. Du lyckades inte riktigt förklara varför allt som hände, hände.


För det första undrar jag vilket värld du lever i? Tror du vi lever i en rättvis värld eller...? Dåliga saker händer bra männsikor hela tiden eller lever du i en fantasibubbla...inget ont menat.
Manuset handlar kort och gott om ett par vänner som inte vet vad de ska göra med sina liv - de har inte bestämmt sig...nu när de ska ut i arbetslivet eller studera vidare...
Men jag kan hålla med om att Alex verkar "bättre" än Ove...men det handlar inte om att det, utan att de "belyser olika ämnen":
Ove försöker komma över sveket från Jeanette och Alex slås om sin nyfunna tro...
Men att det ändå finns hopp: som slutet visar, vilket du personligen var emot...
Och även Alex råkar ut för samma saker som Ove!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstod vad du menade första gången!

Att en 18-19 åring skulle hålla på med organiserad spritsmuggling är inte orealistiskt, de är ju inte i toppen utan langare. Men jag håller med om att situationen jag beskriver när han snor cykeln är lite vag och att din idé är bättre, tack för den.

Beror nog på att jag såg en person sno en cykel mitt på dan, det var därför jag skrev som jag gjorde.

 

Men om du vill ha super korrekta logiska anledningar så har du hamnat i fel branch...

Det viktigaste är att förankra personerna i miljön på ett realistiskt sätt så köper publiken nästan allting...är det trovärdigt att ett stort ufo flyger in över världens stora städer i Independence day eller att Bruce Banner blir STOR och grön i Hulk. De här filmerna gör det realistiskt tack vare övertygande skådespeleri och specialeffekter...men visst jag förstår vad du menar i mitt fall.

Och i Oves fall så var det första gången för han behövde lite snabba cash...

Om du skrivit att jag inte lyckas förankra dessa händelser i miljön eller hos karaktärerna så hade jag hållit med de är lite svagt, men att de inte är realistiska håller jag inte alls med om...

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Han kanske inte berättar vem som slagit honom, för dom vill inte blanda in polisen i deras smuggel? Det var så jag tänkte iaf.

 

Killen som stjäl cykeln , kan inte han ha sällskap med ett gäng andra lodisar. DÅ kan ju gänget skratta ut Olle sen när han kommer ut ur statoil. Samt spotta snus i ansiktet på honom, Kul va?

Länk till kommentar
Share on other sites

Man vet inte vad som händer med Niklas och Mange! Tycker ni det är för otillfredställande för publiken att inte veta om de fick nått staff eller inte?

 

Båda förslagen tycker jag är bra: att en bil kvadda cykeln eller att ett gäng snor den och spotta snus i ansiktet på honom...

 

Att göra historien mörkare med droger och misär är för långt borta från min "värld" att jag personligen skulle kunna göra något bra av det...andra gör det bättre...istället blir det ÖL...skål...lillördagen...

Länk till kommentar
Share on other sites

då så, visa att Niklas o Mange har en mänsklig sida också... och sen raserar du dom. Jag personligen hatar när Niklas-och-Mange-idioter klarar sig undan i filmer.

 

Du kan lägga in komiska element i de flesta scener tycker jag, det skulle inte skada =)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...