Gå till innehåll

30:e November?


00Bengtsson

Recommended Posts

http://www.filmdelta.se/movie_show.jsp?from=search&movieId=54304

 

Tja! Jag undrar om det är någon som har sett filmen? och vet om den är bra?

Jag köper inte en skitfilm för pengar.

Jag jobbar själv med manus på en ungdomsfilm, och vill samla lite ideér. Därför kan det vara bra att se en sån här film, tror jag.

 

Jag blev också lite mer intresserad då jag hörde att Ultima Thule hade medverkat i den (med Bruno som sångare, inte Janne), Då de sjunger nationalsången.

 

 

 

Är det nån som sett den? Är den bra? Är Ultima thules tidiga version av nationalsången med?

 

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=00Bengtsson]Tja! Jag undrar om det är någon som har sett filmen? och vet om den är bra? Jag köper inte en skitfilm för pengar. Jag jobbar själv med manus på en ungdomsfilm, och vill samla lite ideér. Därför kan det vara bra att se en sån här film, tror jag.[/citat]

Tror du inte att det vore bra för dig att se den oavsett om den är bra eller inte, med tanke på dina syften.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man skriver ungdomsfilm måsta man skriva ärligt och från hjärtat.

 

Konstruktioner är extra tydliga i den genren. Enligt principen

 

-"Vad gillar kidsen idag?"

-"Vet inte, men släng in lite skateboard och invandrare i förorten så har vi en hit!"

-"Jag ringer filminstitutet på momangen"

 

Och nej, 30:e november är ingen höjdare, så köp den inte.

 

Borde inte den finnas i någon gammal videoaffär där man hyr typ 10 filmer i 10 dagar för 10 kronor. Då kan du hyra ett gäng filmer och se till minimal kostnad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...