Gå till innehåll

VHS till DVD


FreddeM

Recommended Posts

Hmmm, ser snarare ut som det är nåt knas med signalen än nåt codec-relaterat problem. Din Moviebox DV kanske är stekt? Skulle börja med att testa den på en annan dator, och om det är samma resultat där skulle jag utnyttja garantin och be om en ny alt. få den reparerad. För det ser onekligen ut som det är nåt vaj på signalen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=FreddeM]Hej!

 

Jag har precis köpt en Moviebox DV, men den funkar skit.

Vet någon en annan lösning för att föra över från VHS till DVD och från analog videokamera till DVD? Vi har precis köpt en ny DV kamera, men tyvärr så blev det Sonys HC-94 som inte har analog ingång, så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har hört dåliga rykten om Pinnacle och Movieboxen ger dåliga färger, tappar frames och ljud mm mm mm.

Jag ska nog slänga den åt hel......te!

 

Men värre är att jag har säkert 5-10st 3tim VHS band som jag vill ha till Dvd och säkert 20-30st 8mm videokasetter som ska föras över, kan nogon hjälpa mig vad jag ska göra ?????????

 

Desperata och förbannade Fredde (på pinnacle)[/citat]

 

 

 

-------------

 

Hej !

 

Om du vill få över VHS-bandsinspelningar till datorn kan du koppla din VHS bandspelare till datorns compositvideo-uttag eller om du har vanlig S-video ingång. Detta går att göra i enkla moviemaker 2.0 om du klickar på "fånga video".

 

//Alexander

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...
[citat=FreddeM]Hej!

 

 

Hej !

 

Om du vill få över VHS-bandsinspelningar till datorn kan du koppla din VHS bandspelare till datorns compositvideo-uttag eller om du har vanlig S-video ingång. Detta går att göra i enkla moviemaker 2.0 om du klickar på "fånga video".

 

//Alexander

 

 

 

 

Hej!

Blir det bra kvalite om man överför det på det sättet som Alexander skriver?

/Fredde

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...