Gå till innehåll

Ge mig en hoop låtar tack!


pinto

Recommended Posts

Hej!

Finns det några bra kompusutörer på detta forum?

 

Jag skulle jätte gärna villja höra vad alla kan!

 

Kan ni inte skicka in så jag får höra era kunskaper och mästerverk?

 

skulle var skit skojj!

Länk till kommentar
Share on other sites

tja...!...en väldigt snabb komposition och inbandning......det är som en tavla med bara skissen.....heh....nåjaa låter heter "2 Good" ....o va mer....massor saker skall ännu ändras och skapas....;)...

 

filen är i "väldigt" stor wav

 

http://www.voffvoff.net/"2%20Good"%20Milos%20Rosas%20ft%20Simonz.wav

 

 

rekomenderar goda högtalare....;)

Länk till kommentar
Share on other sites

ohhh! himmla!

Nórbet= himmla bra låt asså... hur har du gjort den? i vilket program? Mycket bra:)

 

 

roswall= ja lyssnar helst på mäktig stråkmusik, sån typ som norbet gjort..

 

 

Monocromic= kunde tyver inte öppna dina låtar..

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe, tackar för de vänliga orden.

Reason är inget gratisprogram, och om du vill köra piratkopia så tror jag att det är väldigt drygt att tanka hem. Ljudbankerna som behövs för att starta programmet är 1,22gb tillsammans. Om du inte kört Reason förut så råder jag dig att prova en demo i alla fall --> http://www.propellerhead.se

Programmet är uppbyggt som ett riktigt fysiskt rack, och en sequencer-del.

 

Orkesterbiblioteket är hyffsat, men det finns bättre. Jag kör med Reason tills jag har råd (och mer erfarenhet) med något bättre i orkesterväg, t. ex EWQLSO eller Giga Studio. Reasons bibliotek innehåller bara torra samplingar till skillnad från EWQLSO, så om man arbetar i Reason måste man själv sätta reverb på arrangemanget, vilket jag faktiskt föredrar nu när jag har vant mig vid det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så sa jag första gången med. :) Orkar man ge det tid så faller 10-öringen snart ner.

Tänk på det som ett fysiskt rack. Du "skruvar fast" synthar, effekter och andra moduler i racket, sedan kopplar du upp dem mot en mixer som du vanligtvis skulle göra med ett riktigt rack. För varje sampler eller synth du skapar skapas också ett nytt spår i sequencern. Modulerna kopplas också automatiskt till mixern. Sedan är det bara att dutta ut noter som i vilken sequencer som helst. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Norbert]Jag är grymt imponerad av dina nya verk, tuco! Så ska det låta! Om jag inte missminner mig så använder du EWQLSO? Silver? Gold?[/citat]

Tack Nobert :)

Hörde din Reason låt ovan. Låter kalas. Fantasifullt & talangfullt.

Skulle vara kul att höra vad du kunde hitta på med bättre orkester ljud.

Fast jag är impad av att Reason låter så bra. Otroligt prisvärt prg.

 

Stämmer att jag kör med EW/QL Gold. Förhoppningsvis beställer jag snart EW/QL Symphonic Choirs.

Dom har rea på det nu :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar för de vänliga orden, de värmer i tider som dessa. :) Jag är tyvärr lite smått pank efter kameraköpet (barnet i bild) så jag har inte råd med EWQLSO just nu. Jag kör vidare med Reason ett tag till och försöker klämma ur varenda droppe ur det. Jag har fortfarande mycket att lära om komposition, och Reasons orkesterbibliotek är ju helt okey medan man leker och lär.

 

Lite avis blir jag allt på dig. Var rear de ut Symphonic Choirs? På Sounds Online? Det kostar fortfarande otroliga 5 995:- på http://www.emusic.se

 

Nån dag..

Länk till kommentar
Share on other sites

Nobert: Ja usch - det är ju så mycket man vill ha. Fick själv Reason igår. Kul prg.

När det gäller musik kunskap så har jag noll koll. Kan egentligen inget om komposition utan leker mig fram mer eller mindre.

Man ska inte underskatta leklustan :)

Det är http://www.soundsonline.com som rear ut Choirs mm.

Gäller t.o.m den 15.e.

Vad är det för kamera förresten? (den på bilden)

 

pinto:tack :)

Njae - det är till en liten dansk/svensk kortfilm som jag och min kollega gjort.

Här är ett litet "bakom filmen" kollage: video

Förhoppningsvis blir det ett stort projekt till sommaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är väldigt mycket man vill ha. Ha-begäret lugnar sig inte för att man köper mer prylar heller verkar det som. Det är ett mysterium...

Reason är kalas just för att det är självförsörjande. Jag har nog aldrig varit med om att Reason har hängt sig t. ex. Det är ofattbart stabilt.

Att döma av dina verk så verkar du ha koll, även om du inte vet om det. :) Det är nog få stora kompositörer som har blivit helt och hållet inskolade skulle jag tro. Sånt här görs på känn. Men jag har mycket "känn" kvar att lära mig. Jag måste våga mer bara.

Ash, jag får vänta på nästa rea. Förhoppningsvis är jag ekonomiskt oberoende då (man kan ju alltid hoppas). Kameran i bild är en DVX100AE. Trevligt stycke kamera. Om jag inte minns fel så var det du som låg bakom kortfilmen Hollywood? Och den skjöts väl med en sån? Har jag rätt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis - det kommer erbjudande hela tiden från dom. Dessutom verkar dom ha en ny "sample player" på G senare i år som verkar intressant.

Kan ju vara en idé att vänta tills iom kostsamma uppdateringar osv...

Stämmer - vi filmade "Hollywood" på en sådan Panasonic. Trevlig kamera.

Impad av kvaliteten för att vara en DV.

Min kollega snackade med nån på EBH som tydligen sa nåt om att det sitter ett HD chip (eller nåt sånt) i den och det är därför den "fångar" så bra.

Ingen aning om det är sant. Tydligen har Steve Buscemi filmat sin senaste film med en sådan DVX100A.

http://www.moviemaker.com/hop/vol5/02/cinema.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...