Gå till innehåll

"smälta" ihop två lager?


polkagris

Recommended Posts

Hejsan.. jag har två lager där jag filmat mig själv på två olika ställen, fast kameran har stått helt stilla. Jag hade tänkt klippa ihop så att blir flera av mig själv på filmen, och detta gjorde jag med en Mask Cropnign (använder vegas) men då jag går framför mig själv på filmen ett ögonblick så blir det så svårt att göra en ny Crop mask på varje frame.

 

Finns det någon funktion som gör att man kanske kan "smälta" ihop två lager till ett. det översta lagret hamnar alltså överst... Eftersom det är idenstiska bakgrunder så borde det väl gå?

Länk till kommentar
Share on other sites

Cookie cutter är verktyget du skall använda om inte dina olika "jag" når över varandras delar av bilden:

Lägg ditt klipp på två olika videotracks och lägg en cookie cutter på det översta tracket. Med cookien tar du bort en del av bilden så att det som är på tracket under syns igenom.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=JoeyC]Cookie cutter är verktyget du skall använda om inte dina olika "jag" når över varandras delar av bilden:

Lägg ditt klipp på två olika videotracks och lägg en cookie cutter på det översta tracket. Med cookien tar du bort en del av bilden så att det som är på tracket under syns igenom.[/citat]

 

 

hade du läst mitt första inlägg noga så kanske du hade förstått att detta är vad jag redan har gjort. Då mitt "ena jag" når över mitt andra jag så fungerar inte detta.

Länk till kommentar
Share on other sites

klicka event pan crop och uppe klickar du academy aspect och snurra runt den så den ligger på längden och klicka av stretch to fill frame och maintain acspect radio och så lägger du rutan på ena sidan och lika med den andra fast på motsatt sida. det funkar! lycka till. p.s annars är ju cookiecutter ett alternativ!.d.s

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...