Gå till innehåll

Ljudbank för gratis ljudeffekter


Magnuz

Recommended Posts

Inte gratis, men proffsiga ljudeffekter att köpa!

 

PowerFX

 

Effekter från SVT:s ljudeffektsbibliotek finns också i databasen :)

Tack för ett helt perfekt tips!

(Och ljuden var faktisk både bra och prisvärda, då man "slipper" lägga massa tid på att leta efter gratisljud på "miljoner" olika sajter...)

Mvh

Joel.N

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Wilhelm skriket är nog svårt att hitta i bra kvalite, de flesta ställen man hittar det på är det ju rippat från en film där det ligger tusen andra grejer i bakgrunden. Jag vet faktiskt inte heller vilket effekt-arkiv det tillhör, om det nu finns i något, hade ju varit lite kul att ha "orginal" :)

Swisch ljud kan du spela in ganska enkelt själv, använd olika långa och tjocka pinnar för att få olika ton och längd på swischen, och dra olika snabbt genom luften.

 

När det gäller ljudeffekter i allmänhet kan du bara söka i forumet, så kommer du hitta endel länkar till olika arkiv med gratis effekter.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 11 månader senare...

Jag behöver införskaffa något riktigt bra och stort ljudbibliotek. Något som innehåller mycket... vad ska man kalla det? "Field-recording"-ljud. Bakgrundsljud, klick, glas, skrap, maskinljud, billjud o.s.v. Är det någon som har några bra tips på bibliotek som finns där ute? Har inget emot att det kostar en slant.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Hej Hej Alla :) hum jag undrar om någon vet en hemsida för att ladda hem gratis sounds

typ som när man laddar en pistol . skott sound och allt sånt vet någon en bra och enkel sida att ladda ner det på ?

 

Tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...