Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 51 till 72 av 72

Ämne: Vem är du och vad gör du?

Besatt medlem TDAs avatar
    Reg.datum
    jan 2004

Standard

Ja, man kanske skulle skriva nån rad i den här tråden...

Tord heter jag, bor i Nyköping, Södermanland. Jag är 25 år gammal och jobbar som teknisk rådgivare hos Sveriges största takpannetillverkare (så frågor om tak besvaras av mig )

Jag har väl som de flesta här alltid förundrats över film och själv haft ganska bra fantasi. Nu på senare år har jag slagit ihop detta och bestämt mig för att jag i framtiden ska få jobba med det medium som jag älskar.

Brinner ganska starkt för internationell politik och framförallt Israel/Palestina-konflikten vilket kommer avspegla sig i mitt nästa projekt (som jag sparar pengar för att kunna skjuta på 16 mm).

Älskar massa olika typer av film, men är särskilt svag för zombiefilmer.

www.tdafilm.se
    It's a hell of a thing, killing a man...

Besatt medlem EvilElviss avatar
    Reg.datum
    jan 2005

Standard

TDA>> Känns Lafarge igen?

Reg.datum
    jan 2004

Standard

EvilElvis skrev:

Hmm, känns bekant. Hur visste du det?

Besatt medlem
    Reg.datum
    okt 2005

Standard

Hmmm... Mikael heter jag (surprise surprise) och är 18; fyller 19 i September.
    Jag började med film för ungefär ett år sedan då jag i samband med en musikerskada (Gittarist) sökte efter ett konstnärligt substitut, vilket slutade med en novellfilm (40 min) som spelades in i vintras. Ska till hösten börja på Sthlms filmskola.
    Älskar musik (gärna klassisk) o film, 2 intressen som härligt nog gärna låter sig kombineras.
    Gått ut Internationella Gymnasiet Natur...

Ja det var väl det, hoppas att jag inte är lika mycket av ett Tabla Rasa nu

Reg.datum
    jan 2005

Standard

TDA skrev:
    EvilElvis skrev:

Hmm, känns bekant. Hur visste du det?

Chansning.

Nej, men vi har Lafarge som kund. Och jag har utvecklat mjukvara åt dom, så man är ganska bevandrad i takpannevärlden nu. Plus att Lafarge är väl störst i Europa, så jag drog till med det.
    Senast redigerad av EvilElvis den 2006-06-22 klockan 23:08.

Reg.datum
    jan 2004

Standard

Ofan, vart jobbar du då? Är det grejer till SAP och sånt eller?

Besatt medlem
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Är en 21-årig kille som INTE hade regissörs drömmar vid 8-10-års åldern Var sjukt intresserad av barnfilmer när jag var i 6-9 års åldern. Satt dagarna långa framför våran parabol och glodde på tysk anime ;P

När jag var 8 år fick jag nog vad många filmfreaks drömmer om. att vara HJÄLPREDA i en Videobutik. Där hjälpte jag till i ett par år tills jag gick börja jobba extra. Slutade för ungefär 1.5 år sen av 13 års trogen tjänst. När man väl var där så drog man igenom 2-5 filmer per dag.

Har alltid haft en dröm om att bli skådespelare. Har ju inga anonyma favoriter som De niro, pacino, Nicholson, D day-lewis, Di Caprio och Ed norton. Men med tiden så har mina ambitioner gått över till att vara regissör. Har alltid älskat hur historier blir berättade och vilka känslor de förmedlar. En annan som sak som börjar jämnföras med film är Tv-spel. Har varit en aktiv spelare sen jag fyllde 2 år. Sjukt stort Rpg-behov efter ha klarat av Final Fantasy VII. Har sökt mig bakåt efter det, och i dagläget har jag klarat över 140 konsol rpgn.

Mina stora insparationkällor till att bli Regissör är just Martin Scorsese och Hironobu Sakaguchi. Martins otroliga känsla för bildspråk, och Hironobus känsla för att spela med ens känslor. Men med det så menas det inte att jag tränger mig in i något hörn. Lärdom tar jag av allt jag upplever i vardagen.

Annars i mitt vardagliga liv så spelar jag sjukt mycket poker på sistonde. Det är ett väldigt bra spel, som handlar att kontrollera sina egna känslor. Annars är det som sagt film, spel, musik, psykologi och filosofi jag ägnar mig åt dagarna. Nu i Augusti börjar jag på Jakobsbergs folkhögskola i Sthlm. Kom in utan en intervju med min "Titanic - En symbolik om händer" Och det var ganska roligt eftersom jag har hört att de är stenhårda att ta in folk eftersom de slåss om de få platserna som finns. Så det var ett självförtroende höjare, som är kul =)

Kommer verkligen att försöka att slå mig in. Och det här är bara början.

Besatt medlem Spartacuss avatar
    Reg.datum
    feb 2005

Standard

FF VII for the win

Finns inte många spel som klår det.
    Ya smoke this shit so to escape from reality? Me, I don't need this shit. I am reality. There's the way it ought to be, and there's the way it is
    - Tom Berenger, Platoon (1986)

I'm someone you can trust! I'm a movie producer!
    - Jack Black, King Kong (2005)

Besatt medlem Dr_Strange_Loves avatar
    Reg.datum
    jan 2006

Standard

Anna_Dea: jag skulle gärna vilja se din film Titanic - En symbolik om händer.

Grattis föresten!

Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Neo skrev:
    Hallå där...

Mico här från Sthlm..Botkyrka..Alby är 24 år. Bor själv och jobbar i affär just nu. Film för mig är mitt liv. Tarantino är en av mina stora förebilder och inspirationer andra är George lucas, Tim burton och J.Cameron. Jag är då en utbildad manusförfattare som har skrivit 2 st långfilmsmanus ett om vampyrer (145 sidor) och en sci.fi komedi. (120 sidor) båda filmerna har jag lyckats sälja till två stycken olika productionsbolag ett av dem är i full production och ifall allt går som de ska så ska den komma på bio nästa år. Den andra är fortfarande under bearbetning. Just nu håller ja på att skriva min tredje film om varulvar. Så man kan säga att jag är i full gång hela gången typ.

Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Neo skrev:
    Hallå där...

Mico här från Sthlm..Botkyrka..Alby är 24 år. Bor själv och jobbar i affär just nu. Film för mig är mitt liv. Tarantino är en av mina stora förebilder och inspirationer andra är George lucas, Tim burton och J.Cameron. Jag är då en utbildad manusförfattare som har skrivit 2 st långfilmsmanus ett om vampyrer (145 sidor) och en sci.fi komedi. (120 sidor) båda filmerna har jag lyckats sälja till två stycken olika productionsbolag ett av dem är i full production och ifall allt går som de ska så ska den komma på bio nästa år. Den andra är fortfarande under bearbetning. Just nu håller ja på att skriva min tredje film om varulvar. Så man kan säga att jag är i full gång hela gången typ.

Coolt jag håller på att skriva en vampyr sci.fi komedi film

Reg.datum
    jan 2005

Standard

TDA>> Pm.

Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2006

Standard

Hej! Jag heter Kalle, tycker om film (Alien, Aliens, Alien 3, och Alien Resurrection), och skytte. Går i skolan (ska börja 9:an efter sommarlovet) och tycker också om att spränga sönder saker... tja, det var typ allt. (Tycker också att James Cameron är en bra regissör, eftersom han har gjort Aliens (skitbra film, bör ses!) Sigourney Weaver har också inspirerat mej mycket...)
    Senast redigerad av Kalle den 2006-06-24 klockan 20:10.
    "Get away from her ,you bitch"

Besatt medlem
    Reg.datum
    apr 2005

Standard

Dr_Strange_Love skrev:
    Anna_Dea: jag skulle gärna vilja se din film Titanic - En symbolik om händer.

Grattis föresten!

Det är ingen film, utan en text om filmen. Man skulle skriva en Recension om en film, och sen få en intervju. Men verkade gilla min text så mycket så jag slapp intervjun. Kan lägga upp den på Voodoofilm om du vill.

Besatt medlem Dr_Strange_Loves avatar
    Reg.datum
    jan 2006

Standard

Wopps, jag som trodde att det var en film...Lite pinsamt för min del, men jag skulle gärna läsa texten faktist.

/Jan

Standard

Tjohej,

Heter Teo bor i Sthlm och är 23 år, började filma skatefilmer när jag var runt 18 och jobbar nu som frilans mestadels på reklamfilmsinpelningar. Gör även egna produktioner på det egna bolaget, såsom musikvideos och infofilmer.

Besatt medlem Film smurfens avatar
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

Hehe. Hejsan, jag heter Tobias Genberg och är 13 år. Jag bor i Strömstad och tycker väldigt mycket om media. Speciellt film och musik, jag är glad att jag har kompisar som också gillar film (kanske inte lika mycket som jag) och dem ställer gärna upp i någon produktion.

Det började i November 2004 när jag såg på en film. Jag gillade den så mycket att jag och Oskar (en polare) testade spela in våran version av filmen. Så kul hade vi aldrig haft. Fast då visste vi nästan inget om film. Men när man har läst lite på nätet i 1 och ett halvt år så kan man ju en del. Idag gör vi filmer lite seriösare en förr, och då menar jag att vi tar tid med våra projekt. Att det inte tar en dag att spela in en film. Och flera av dem kommer säkert dyka upp på Sprocket och Google Video.

Ja, vad ska man mer säga. Jag gillar vartfall film, musik och animation och hoppas på en stor filmkariär i framtiden.

//Tobias
    Tobias Genberg
    Utvecklare och hobbyist
    https://lorceroth.com/

Administratör Paces avatar
    Reg.datum
    jun 2002

Utrop

Då vi nu har ett forum enbart för presentationer passar jag på att flytta tråden dit.

Reg.datum
    feb 2006

Standard

Jannie skrev:
    Da ska val inte jag vara samre!

Mitt namn ar Jannie Lehman och jag ar fran Uppsala. Kan tillaggas att jag ar av det kvinnliga konet da det inte framgar direkt av mitt namn.

Jag har hallt pa med teater sedan tre ars alder, hjalp 20 ar med andra ord.

Jag har alltid varit intresserad av film, skrivit egna manus och gjort amator filmer med mina vanner, men det var forst i 17 ars aldern jag insag att jag faktiskt kan satsa pa film som en karriar

Jag gick estetisk linje pa gymnasiet med inriktning musik, kombinerat med teater och dans.

Efter Gymnasiet drog jag till Nya Zeeland och pluggade film och teater i tre ar. Darav det utlandska tangentbordet.

Kom hem for nagra manader sen och nu jobbar jag som skadespelerska fast extraknacker inom varden eftersom det ar ganska dott pa marknaden ibland. Har jobbat mycket inom film, bade framfor och nakom kameran, och har av erfarenhet valt att satsa mest pa exprimentella indie filmer istallet for hogbudget, aven om jag inte skulle tacka nej till att vara skadis i nan Hollywood action rulle och tjana massa pengar

Tyvarr blir det sa att de flesta filmer jag gjort sedan jag kom hem har spelats in i utlandet eftersom jag inte har nagot direkt kontaktnat har. Jobbar pa det dock.

Ja, vet inte vad mer det finns att saga. Hoppas jag inte trakat ut er for mycket.

Kram, Jannie

Läste du vad Pace skrev elle?
    Tobias Genberg
    Utvecklare och hobbyist

Besatt medlem jonkanons avatar
    Reg.datum
    aug 2004

Standard

Hon är ny och kanske inte har full koll än. Låt det gå och hjälp rätt istället så nybörjarna känner sig välkomna. Nybörjar på forumet då alltså.

Välkommen Jannie.
    http://forum.voodoofilm.org/forumdisplay.php?f=31
    Där startar du en ny tråd med ditt eget namn och presenterar dig nu för tiden.

/jon

Reg.datum
    feb 2006

Standard

Oj, sorry. Men välkommen till Voodoofilm iallafall Jannie.
    Tobias Genberg
    Utvecklare och hobbyist

Administratör Paces avatar
    Reg.datum
    jun 2002

Standard

Vi gör så här: Tråden stängs, de "nya" inläggen flyttas ut från tråden och vi fortsätter presentationerna i respektive tråd!

Därför: Vill du också presentera dig (stammis som ny!), starta en ny tråd i det här forumet.
    Senast redigerad av Pace den 2006-07-27 klockan 10:02.