Gå till innehåll

något enkelt 3d program?


Nicke_92

Recommended Posts

[citat=McWolfe]

Svaret var att varje natt mellan nio och tolv satt han med gitarren och övade ETT ackord, att få det att låta så bra som möjligt.

Chefen frågade då "Men vad gjorde han efter tolv?"

-Då bytte han ackord...

[/citat]

 

Problemet är kanske att för många av oss vill bli bäst/bra på allt istället för en grej. Tänk om Mark Knopfler had övat trummor oxå!!

 

GMAX har jag hårt talas om. Om det är enklare att lära en ngt annat vet jag inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...
Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 § och 4 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Inlägg från ovan redigerat.

 

Mvh Pace

Administratör, Voodoo Film forum

 

ok, varför då?

Länk till kommentar
Share on other sites

vem är intresserad? varför inte tipsa dem om blender istället?

Varför skulle inte nån vara intresserad? :l

Och en anledning att inte tipsa om blender skulle ju kunna vara att det är så olikt något annat 3d-program som finns i arbetssättet. Vilket gör att det kan bli svårt att gå över till ett annat program.

 

Men för övrigt så är ju blender troligen det bästa alternativet som går att få tag i om man vill ha det gratis (förutom piratkopior då)

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför skulle inte nån vara intresserad? :l

Och en anledning att inte tipsa om blender skulle ju kunna vara att det är så olikt något annat 3d-program som finns i arbetssättet. Vilket gör att det kan bli svårt att gå över till ett annat program.

 

Men för övrigt så är ju blender troligen det bästa alternativet som går att få tag i om man vill ha det gratis (förutom piratkopior då)

 

Ja, blender är väldigt bra när man lärt sig... föresten vet du något om hairstrands och particle simulator?

Länk till kommentar
Share on other sites

... beror på vilka du syftar på med småkillar, och varför tipsa om ett dåligt program till någon?!

 

jag syftade bland andra på dig, och du tog ju uppenbarligen åt dig också med tanke på hur du reagerade på min post. vad är så dåligt med poser då?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Det bästa är att pröva på dessa program gratis först och se hur avancerade de är. Maya och 3D Max t.e.x. Trialversioner med mycket bra inlärning. Tycker du att du vill gå vidare skriker dataspelsföretagen efter personer just nu. Troligen fastnar du i din ensamhet. Sök därför utbildning.

Jag lärde mej Maya men gick över till film istället. Troligen därför att jag ville ha snabbare resultat.

 

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
Den där smiley'n kan du göra HELT i Photoshop. 3D effekt och allt.

Tillochmed Gimp (gratis) klarar det. Så om du ska göra "enkla" saker som det där, så rekommenderar jag Gimp eller PS.

 

 

enkla grejer, haha kan blender jättebra nu :P och då när jag skulle göra smileyn så ville jag testa att göra i 3d och inte i paintshop, ms paint, photoshop eller liknande bara på kul för att se hur den såg ut i 3d.

 

http://img408.imageshack.us/img408/9747/italianaromawi6.th.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/6715/katanani4.th.jpg

 

 

lite bilder jag gjort i blender.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Man går in på http://www.blender.org/ och laddar ner det.

 

eller alternativt download.com ( sökmotor som söker upp freeware, shareware och liknande, helt laglig trots namnet. har fått frågan om den är laglig många gånger)

 

Blender är bra! rekommenderar starkt, rekommenderar även

 

wikibooks : _Blender_noob_to_pro_

 

watermaking tutorial

 

making fire in blender

 

osv.

 

för att hitta dessa, sök bara på google.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...