Gå till innehåll

Skillnad på...


viktim

Recommended Posts

Jag tycker att PPRO känns mera proffisionelt och mera kontrolerat än Vegas. Men smaken är som baken, och ska man bara redigera familjeklipp o dyl. så är nog Vegas att föredra.

 

Det var min åsikt.

 

EDIT. + Att om du använder dig utav Photoshop, AfterEffects, så är det till stor fördel att även ha PPRO, då du kan imoportera lager osv från te.x bilder. Kanske man även kan göra till Vegas, rätta mig om jag har fel :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vegas är gjort av samma människor som gjorde SonicFoundry och är nog mer avsett att vara begripligt för de som tidigare har arbetat i den miljön. Annars kan de ungefär lika mycket i grunden. Dock har Premiere den fördelen att den är integrerad i samma miljö som Photoshop, Audition, Streamline, Pagemaker, Acrobat etc.. etc.. vilket gör att det är otroligt kostnads och tids effektivt att använda adobes prylar då de faktiskt gillar att prata med varandra och när man väl har lärt sig hur adobe "tänker" i ett program så tar det inte lång tid att lära sig ett annat program i adobe sfären.

 

Otroligt konkurrens kraftigt system.

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...