Gå till innehåll

Finnansiering


Gremanz

Recommended Posts

Jag funderar just nu kring eventuell finansering, så vad exakt är en filmpool?

FilmCentrum i stockholm räknas de? Kan någon ge lite exempel?

 

Tack på förhand!

 

Edit: Varför ligger den här tråden under Filmcafé?

 

Det är bara att söka pengar från filmpooler och institutioner. SFI, Konstnärsnämnden, Film i Väst osv. Dom finns alla till för att se till att Svensk film är politiskt godkänd. Att svenska produktioner är "värdefulla".

 

Beroende på vem du är eller vad du vill med ditt filmskapande kan det vara bra eller dåligt.

 

FilmCentrum är ett resurscentrum där medlemmar kan hyra inspelningsutrustning och redigering eller gå en massa bra kurser till lågt pris. Jag skulle vilja se fler initiativ som FilmCentrum i det här landet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Munthe!

 

Ja jag tycker precis som du att FilmCentrum är ett bra initiativ och har gått en kurs i 16mm film där. Även om jag inte lärt mig SÅ mycket så är jag ändå införstådd i vad det innebär att filma med 16mm till skillnad mot miniDV.

 

Jag hade tänkt mig en liten slant till en kortfilmsprodution :D men det kanske inte räknas som "viktigt"? Äh jag vet det är väl bara och visa upp sin idé och sälja in den så bra som möjligt och hålla tummarna såklart! ;)

 

SFI och Film i Väst brukar väl stödja långfilmer mest var jag förstår fast Konstnärsnämden låter som något som passar in på mitt projekt men det kanske bara är inbillning?

 

Får ta och kolla upp dem lite känner jag. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...