Gå till innehåll

Vilken är den snyggaste filmen?


Jurgen

Recommended Posts

Måste själv säga Edward Scissorhand eller något annat av Tim Burton, Det är något speciellt med hans filmer kan man säga. då tänker jag på foto och musik. Danny Elfman är inte riktigt dålig han heller med musiken, fast det är ju en annan historia

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

håller med här. tycker att de förlorade barnens stad var härlig. inte tidernas bästa film kanske, men snygg och annorlunda var den.

själv gillade jag fight club, pulp fiction och the usual suspects. top tre skulle jag säga.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Motorsågsmassakern var lite otippad här faktiskt... Snackar vi om orginalet eller nyinspelningen?

 

Orginalet har iallafall en riktigt härlig "dokumentär" känsla som gör det hela riktigt otäckt. Dolly-åkningen under gungan är skön också...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag som gillar skräckfilm ser det fina i originalet, och dom lyckades verkligen att skapa en stämning som i sig är otäck.

sen presenterar dom karaktärerna, så man ska känna någonting när dom väl blir dödade.

Jag har ju inte sett nyinspelningen än, men jag befarar att dom har förstört den med plastiga datoreffekter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lotr-filmerna har antagligen de bästa miljöerna blandat med effekter och storslagenhet. Det finns ju olika sätt filmer kan vara snygg också... Pulp Fiction är ju snygg på sitt sätt, Delicatessen på sitt och gamla underbara svartvita filmer som On the Waterfront är ju också jävligt snygga. Finns ingen "snyggaste" film, isf måste man nog specificera lite mer.. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ny inspelningen av Motorsagsmassakern ar inte alls sa farlig. Iof inget, absolut inget slar orginalet, den ar verkligen super. Men om man jamfor den nya motorsagsmassakern med de tre uppfoljarna sa kommer den lugnt pa plats 2 i serien.

 

Annars snyggast film tycker jag ar..hm Pi.

Länk till kommentar
Share on other sites

Seven. Klart en av de mest beundransvärda färgjusteringsjobben hittils!

Och en bra film dessutom.

 

Annars ligger nog scenen när Han Solo fryses ner på Cloud City i Empire strikes back riktigt långt upp på listan. (fast det är ju bara den scenen och inte hela filmen)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Jag måste då lägga in ett förslag på "Requiem For A Dream" som den snyggaste filmen! Darren Aronofsky har verkligen lyckats med den filmen och den berör nog alla känslor som finns i kroppen.

 

Enormt snygg bildkomposition i slutscenerna, eller vad säger ni? Så symbolikskt som det kan bli.

 

Ursnygg och ett tips till folk som vill se en snygg film!

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Hero var maffig! Handlingen försvinner nästan bakom de råtuffa, assnygga bilderna.

Ringen-filmerna har sina höjdpunkter och motsattser. Man ser rätt lätt vart budgeten börjat sina. Men det finns verkligen inte mkt att klaga på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså filmer kan ju vara coola på olika sätt. Spirited Away är jäkligt snygg, med alla olika karaktärer och sånt. Kopps tycker jag är snygg också, Josef Fares stil är asskön, med alla kameravinkar och ljudeffekter. Ni som sett den förstår vad jag menar.

 

Detta är inte de snyggaste filmerna jag sätt men de var konstigt nog de jag kom att tänka på. Lord of the Rings ligger på första plats.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...