Gå till innehåll

DV-djungeln!


kakupedro

Recommended Posts

Har gått vilse i DV-kamera djungeln! har sett att det finns en del bra tips i forumet men vet inte om något passar mig riktigt. Behöver en DV-kamera i 4000-7000:- klassen med:

-möjlighet till så många manuella inställningar som möjilgt. fokus, vitbalans, slutare osv... så man kan experimentera.

-nightvision.

-stereo ljud (naturligtvis)

-extern mic anslutning.

-DV ut (helst In också men mindre viktigt).

-Klara av så ljusfattiga förhållanden som möjligt.

-Tystgående.

-Självklart så bra bild och ljud som möjligt.

Storleken har ingen betydelse då jag inte ska knata runt med kameran i bakfickan. Behöver jag ens säga att kameran ska användas till filminspelning och att jag inte är någon expert på detta område? Sen undrar jag om det finns kameror med 3*CCD och progressiv slutare(det är bäst va?) i den prisklassen? troligtvis inte. Är MYCKET tacksam för tips!

 

%2$s skrev:
"I don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die!"
Länk till kommentar
Share on other sites

Sony har haft problem med ljudet på sina konsument och kompakt kameror, bilden däremot är superb! Har ingen erfarenhet av just den modell du nämner men var beredd på att betala mer bara för att det är en SONY(bortkastade pengar!) Skulle nog hoppa på en liten Panasonic istället, får alltid bra betyg i tester, ljud bild är ofta alldeles utmärkt! Canon är ju inte heller helt fel!

 

ha de

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag vill tipsa om Panasonic NV-DS60 eller 65. kostar i runda slängar 5.300:- Skillnaden mellan d båda är att DS65 har DV-in. Bra om du vill dra över filmen från datan till kameran. Har allt du vill ha.....kanske inte manuell vitbalans. Hör av dej när du kollat på den. Funderar på att köpa en lika dan. www.panasonic.se

Länk till kommentar
Share on other sites

Har själv en Panasonic NV-DS65 som jag köpte i somras. Kostade då ca 7500 från Cyberphoto, är väl lite billigare idag. (Gissar att 5300 är priset på NV-DS60 va?) Tycker dock att DV-in och möjligheten att ta stillbilder på SD kort på NV-DS65 är ganska värdefullt det också. (Blir ganska dålig kvalitet på stillbilderna, men har man ingen annan digitalkamera så...) Men de kamerorna har iaf grejerna du listade ovan, inklusive manuell vitbalans. Möjligtvis är de lite kassa i dåligt ljus... men 4-7000 är ju trots allt budgetklassen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...