Gå till innehåll

- Kinapuffbomb -


baztii

Recommended Posts

Jag såg nått likande fast då använde de en batteribomb. Såg ut som en liten skitsmällare o det var det nog också. Men så satte de den i ett mjölpaket o smällde av.

 

JÄVLAR vilken smäll det blev! Mjölet flög åt helvete samtidigt som det fattade eld. Coolt som fan. Tror bara att det inte räcker med en vanlig smällare. Synd...

 

Ingen som vet vad man kan få tag på något liknande?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Testade det äntligen idag men måste tyvärr meddela att resultaten inte precis var det jag hade väntat mig. Kinapuffen, som förvisso var minst femton år gammal sprängde nästan inte ens hål på paketet och ännu mindre fattade eld på mjölet. Provade sedan med en "king airbomb" och det funkade betydligt bättre. Man såg iallafall ett litet eldmoln som bildades och mjölet spreds ut bättre.

 

Ska testa ännu en gång med "king airbomb" men tänkte blanda i lite salpeter som oxidationsmedel i mjölet och se hur det går. Ska nog sticka hål i mjölpaketet också för att underlätta söndersprängningen.

 

Någon som också har testat och vill dela med sig av sina kunskaper?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

När jag var liten brukade jag spränga tennsoldater i sandlådan. :P

Snyggast blev det om man grävde en smal djup tunnel rakt ner i marken, sen stänkte man lite vatten på väggarna runt om hålet, pula ner fetaste smällaren man hade och sen på med torr sand. Om man kunde dra ner speeden med hälften så ser det exakt ut som på krigsfilm, nästan. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film är skoj]Hur gör man stubin tråd???[/citat]

 

Det gör man inte av den enkla anledningen att det är för komplicerat att göra en väl fungerande stubintråd.

 

Det man gör är istället att man tar en stubin från en billig skitsmällare/miniraket. De kan vara så långa som 10cm ibland. :P Vill man fjärrutlösa så är det elektricitet som gäller.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

Jag har också varit med och sett att man kan få riktigt snygga explosioner med hjälp av en "smällare" och en mjölpåse. du sa tidigare att inte kinapuffen fungerade.. den är aldeles för klen, vi använde en signalsmällare. de är väldigt kraftiga men jag tror man behöver licens på dem. så om du kan få tag på signalsmällare så kan det nog bli riktigt bra.!

 

 

Lycka till å skriv om du kommer på ngn annan bra metod för en explosion.!

Länk till kommentar
Share on other sites

GAH! vad skulle man inte ge för att häva smällarförbudet i sverige(!)

 

jag menar... förut var det ju bara idioter som försökte göra egna smällare... nu MÅSTE man för att kunna göra nått... Tänk om man bara kunde köpa en låda tigerskott och rigga till squibs :(

 

Är det så mycket bättre att ta bort alla välbyggda smällare så att folk tvingas bygga osäkra anordningar?

 

Licens och grejer... var finns det kurser att gå för sånna licenser? Jag tyckte det var jättekul på majbrasorna (där det ofta ordnades en "smällarruta" för oss som ville smälla) och i lumpen fick man ju testa lite grövre grejer som sprängtråd, deg och liknande...

Länk till kommentar
Share on other sites

jag menar... förut var det ju bara idioter som försökte göra egna smällare... nu MÅSTE man för att kunna göra nått... Tänk om man bara kunde köpa en låda tigerskott och rigga till squibs

Och skadorna har inte gått ned ett smack, tvärtom - nu gör folk istället egna smällare som ger värre skador [ref: någon tidningsartikel förra nyår]. Inte heller oväsendet har gått ned (det som var orsaken till "¤#€@&"!% kennelklubbens enorma lobbying), iom att kidsen har symboliska raketer (de flyger väl en 3 meter någonting innan de smäller) istället. Hej och hå vad jag älskar kontraproduktiva lagar.

 

 

Licens och grejer... var finns det kurser att gå för sånna licenser?

Smålands krutbruk.

Länk till kommentar
Share on other sites

nåt man kan göra är att tömma raketer på svartkrut och bygga sig en egen bomb! sen klipper du av högtalar kablarna ifrån en mobiltelefon och placerar ändarna 2 mm ifrån varandra med svartkrut runt om. när du sedan ringer mobilen kortsluts kablarna det blir en gnista och förhoppningsvis smäller det. har dock inte testat själv, Min far säger att det det borde fungera då han jobbat inom vapenindustrin,

 

btw var försiktig svartkrut är instabilt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...