Gå till innehåll

Tips! Gratis storyboard-program!


Hwagang

Recommended Posts

Hej hej -jag sitter och joxar med ett enkelt manus till nästa musikvideo och funderade på hur jag skulle kunna strukturera de bilder jag tagit med kamera-mobil från tänkta inspelningsplatser och lägga till kommentarer om klipp, tagningar mm. Efter att ha letat på nätet en stund fann jag flera program, bla Storyboard Pro...som är gratis!

http://www.atomiclearning.com/storyboardpro

 

-Finns det ännu bättre program för detta så berätta gärna för mej.

 

mvh/Hwagang

Länk till kommentar
Share on other sites

hmmm... suttit lite med den nu, inte sa impad... jag saknar en funktion for att fixa animatics, alltsa att faktiskt kunna se skisserna spelas upp, klippta och helst kunna panna runt i dom. Men jag misstanker att jag fragar efter saker som programmet inte ska behova... lattare att ta in dom i After Effects eller liknande, men da saknas alla notes och sadant...

 

Nej jag fortsatter nog att skissa pa papper och om det behovs skannar jag in dom till AF och gor animatics...

 

Lite synd anda, kanske finns ett dedikerat animatic-program som jag lite latt kan gora rushar och klippa in de scener som redan e filmade i... och som e gratis... (kanns som att nagon snart kommer att tipsa om Movie Maker...)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]hmmm... suttit lite med den nu, inte sa impad... jag saknar en funktion for att fixa animatics, alltsa att faktiskt kunna se skisserna spelas upp, klippta och helst kunna panna runt i dom. Men jag misstanker att jag fragar efter saker som programmet inte ska behova... lattare att ta in dom i After Effects eller liknande, men da saknas alla notes och sadant...

 

Nej jag fortsatter nog att skissa pa papper och om det behovs skannar jag in dom till AF och gor animatics...

 

Lite synd anda, kanske finns ett dedikerat animatic-program som jag lite latt kan gora rushar och klippa in de scener som redan e filmade i... och som e gratis... (kanns som att nagon snart kommer att tipsa om Movie Maker...)[/citat]

 

-inte såå impad heller...men men -gratis

-lite buggar också...I win XP brukar jag inte ha crasher!

-men jag har börjat jobba i den -funkar ju för mina behov: att kunna lägga in mina egna bilder och skriva anteckningar till osv...tidsangivelser

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...