Gå till innehåll

Hur key:ar jag det här?


zEkalizer

Recommended Posts

Hejsan! Ja är ny på forumet och ny på effekter, men vill verkligen lära mig =)

 

Jag vet hur man använder vanlig Chroma effect i Premiere Pro för att ta bort en grön färg tex. Men ja vet inte hur man ersätter den färg man tatt bort med en annan bild. Jag provade att lägga in de första två bilderna som länkades här i tråden med och utan Jesus som layer 1 och layer 2 i After effects. Men sen fattar ja inte hur ja ska bära mig åt. Någon som kan förklara lite pedagogiskt sådär för en rookie vilka Keys man ska använda vid olika tillfällen, plus lite kort hur man ska bära sig åt?

 

Kanske e lite för mkt att förklara, men gör gärna ett försök.

tnx =)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=yarrik112]Hejsan! Ja är ny på forumet och ny på effekter, men vill verkligen lära mig =)

 

Jag vet hur man använder vanlig Chroma effect i Premiere Pro för att ta bort en grön färg tex. Men ja vet inte hur man ersätter den färg man tatt bort med en annan bild. Jag provade att lägga in de första två bilderna som länkades här i tråden med och utan Jesus som layer 1 och layer 2 i After effects. Men sen fattar ja inte hur ja ska bära mig åt. Någon som kan förklara lite pedagogiskt sådär för en rookie vilka Keys man ska använda vid olika tillfällen, plus lite kort hur man ska bära sig åt?

 

Kanske e lite för mkt att förklara, men gör gärna ett försök.

tnx =)[/citat]

 

lägg in båda dina klipp (bakgrund & greenscreen-klippet) på samma ställe i tidslinjen men på olika rader.

 

klippet som du filmat mot greenscreen ska vara i det första lagret så att de är den som syns.

sen borde de fungera när du lägger in chroma-effekten

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

[citat=Djungelsmurfen][citat=yarrik112]Hejsan! Ja är ny på forumet och ny på effekter, men vill verkligen lära mig =)

 

Jag vet hur man använder vanlig Chroma effect i Premiere Pro för att ta bort en grön färg tex. Men ja vet inte hur man ersätter den färg man tatt bort med en annan bild. Jag provade att lägga in de första två bilderna som länkades här i tråden med och utan Jesus som layer 1 och layer 2 i After effects. Men sen fattar ja inte hur ja ska bära mig åt. Någon som kan förklara lite pedagogiskt sådär för en rookie vilka Keys man ska använda vid olika tillfällen, plus lite kort hur man ska bära sig åt?

 

Kanske e lite för mkt att förklara, men gör gärna ett försök.

tnx =)[/citat]

 

lägg in båda dina klipp (bakgrund & greenscreen-klippet) på samma ställe i tidslinjen men på olika rader.

 

klippet som du filmat mot greenscreen ska vara i det första lagret så att de är den som syns.

sen borde de fungera när du lägger in chroma-effekten[/citat]

 

ok är också rookie men du har helt rätt det är så man gör

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...