Gå till innehåll

Super 8 till DVD


Shas

Recommended Posts

Hej på Er alla !

 

Har under sommaren passat på att investera i en DVD kamera ett val som jag definitivt inte ångrar. Möjligheten finns dessutom att grovredigera i kameran med hjälp av TV:n suveränt. Fördelen med detta är att man har en 8tums dvd skiva med råfilmen på denna går att köra direkt i DVD spelaren. Bra när kameran så småningom går sönder då slipper man köpa en ny. Är det någon av Er som äger en Hitatchi så få Ni gärna maila mig så kan vi dela lite erfarenheter.

 

Nu till mitt problem Jag har tagit rätt på mina föräldrars rätt så stora volym av smalfil tror det är super 8 eller möjligtvis dubbel 8 Har ingen aning om vilket faktiskt Vill givetvis digitalisera detta och få in filmen på ett mera lätttillgängligt medium (DVD). Hur bär man sig åt ? såg i en gammal Claes Ohlsson katalog en manic som tydligen konverterade filmen men hjälp av en handkamera (har givetvis utgått) Är det någon som vet hur denna fungerar eller har några andra vettiga alternativ ? Projektorn har dessutom gått sönder så .......

 

Stefan

 

Maila mig gärna på Shas91@hotmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...