Gå till innehåll

3d program i superklass


Electronic Composer

Recommended Posts

Hej på er

 

Om ni kommer ihåg Amigan så fanns det ett 3d-program till den som hette Real 3D. På bifogad länk kan ni finna detta program gratis till PC. Versionen är 4.2 och sidan är tyvärr på tyska men programmet är på engelska. Man får registrera sig för att få serienummer men vad gör man inte för att komma billigt undan. Nätet är fullt av tutorials för detta program.

 

http://www.urob.de/index.php?para=107

 

Installera det och njut av dess avancerade funktion

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej, jag tyckte det var logiskt uppbyggt. Man får testa och forska lite. Den inbyggda hjälpen i programmet är mycket bra med bra tutorials.

 

Detta program är i en klass för sig. Det var det redan på Amigan. Det är väl värt att prova framförallt för att det är gratis och såpass avancerat (Då menar jag naturligtvis möjligheterna i programmet)

 

Som sagt testa det för det kostar ju inget.

 

Det som var svårt var att förstå den tyska sidan programmet fanns på....*ler*

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ett mycket trevligt program tycker jag hittills, jag har max lekt i 4min med det och bara gjort 2 ben och diverse bollar, så jag kanske inte ska uttala mig menmen.

jag har en grej som jag alltid undrat över är kan man göra en 3d grej och sända ut den till t.ex, After Effects och animera den där eller animerar man i 3d programmet så att man liksom får ut en färdig film?

Och i detta programmet: kan man inte få fram ett rutnät som man liksom modellerar ut saker ur, genom att dra i linjerna? om ni fattar vad jag menar..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=wääuu]Det är ett mycket trevligt program tycker jag hittills, jag har max lekt i 4min med det och bara gjort 2 ben och diverse bollar, så jag kanske inte ska uttala mig menmen.

jag har en grej som jag alltid undrat över är kan man göra en 3d grej och sända ut den till t.ex, After Effects och animera den där eller animerar man i 3d programmet så att man liksom får ut en färdig film?

Och i detta programmet: kan man inte få fram ett rutnät som man liksom modellerar ut saker ur, genom att dra i linjerna? om ni fattar vad jag menar..[/citat]

 

Ett sätt jag jobbat på är att jag renderat animationen som ett gäng targa-bilder och sedan importerat den i After Effects. Jag har även gjort på detta sätt när jag sänt det hela till min stora redigering (Gissa vilken). Gör inte sekvenserna för långa utan bygg dem som scener och exportera bit för bit.

Länk till kommentar
Share on other sites

du hittar turorialsen under fliken help längst upp och sedan väljer du help på den också då kommer det massa tutorials.

jag körde precis den första men jag råkade leka iväg för mycket på animationen så är det någon som vet hur man 'resetar' den?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Magnuz]nu har jag laddat hem det.

jag fattar inte ett skit.

var är tutorials som du skriver om?[/citat]

 

Alla program har ju en viss logik så även detta. Under HELP om du väljer HELP där finner du väldigt bra Tutorials.

 

Bifogar här även en länk till fler tutorials http://members.chello.nl/rbroeder/

 

Man kan även gå in på http://www.realsoft.com/ (Företaget som gjort programmet).

 

Till sist. Alla program har ju sin inlärningströskel och så har även detta. Jag tycker personligen att detta program är bland de bättre ur inlärningssynpunkt.

 

Lycka till i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=wääuu]du hittar turorialsen under fliken help längst upp och sedan väljer du help på den också då kommer det massa tutorials.

jag körde precis den första men jag råkade leka iväg för mycket på animationen så är det någon som vet hur man 'resetar' den?[/citat]

 

Gå under under menyn FILE och välj LOAD STARTUP så är programmet resetat.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Magnuz]nu har jag laddat hem det.

jag fattar inte ett skit.

var är tutorials som du skriver om?[/citat]

 

En grej som du skall göra är "File/Load" och sedan sök filen genom den prickade knappen, och sedan gå in under samples. Välj t.ex. "Photorealistic" och "Chrome sphere...", så kan du pryttla med lite olika inställningar, då brukar det gå upp flera ljus.

 

Tryck sen på den röda knappen "record" och dra i frame-regeln i nederkant, och ställ bollen på olika ställen.

Avsluta med att trycka på fliken "File rendering settings" på vänsterkanten... gör en film av det hela och se vad det blir.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...