Gå till innehåll

Nya forum: vad vill du se?


Pace

Recommended Posts

Vi kommer att göra en del förändringar framöver. Men till detta behöver vi er hjälp och era åsikter!

 

Har du förslag på nya forum? Vill du ändra något på de forum vi har nu?

 

Alla förslag är välkomna!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja chatt låter väl ok men är lite jobbig för oss som kör pekfingervalsen, annars är väl iden bra. Man får väl trimma fingervalsen så att inte den i andra änden, somnar och ramlar av stolen innan man skrivit klart.

 

KDA

Länk till kommentar
Share on other sites

varför jag tror att en chat inte kommer fungera som föreslaget: Med ett forum som denna kan man komma och gå som man behagar. Man kan fråga en sak klockan 7.00 och den som svarar kan läsa och skriva svaret klockan 11 på kvällen. Texten finns kvar och även om läser dagen därpå får man illusionen att medlemmarna är närvarande i just denna sekund och att konversationen är i realtid.

 

I en chat krävs det verkligen att medlemmarnan är närvarande i samma stund som konversationen pågår, annars missar man tåget. För att en chat verkligen skall vara attraktiv, gäller att en massa folk är närvarande, OCH att det pågår någon konversation som är intressant. Men, jag tror det kommer vara för få närvarande för att hålla en konversation levande. Om det blir tyst i kanalen, vill ingen komma. Då, då förblir kanalen tvärtyst.

 

Lätt att gämföra med IRC (som jag förvisso inte kört sen 1995 eller nått), webchatt, KOM osv. Det är väl knappt det är någon trafik på Passagens kontaktchatt ens en gång? Är en kanal död, så förblir den död. Är det liv i kanalen så kommer det fler hela tiden.

 

Det är vad jag tror.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]varför jag tror att en chat inte kommer fungera som föreslaget: Med ett forum som denna kan man komma och gå som man behagar. Man kan fråga en sak klockan 7.00 och den som svarar kan läsa och skriva svaret klockan 11 på kvällen. Texten finns kvar och även om läser dagen därpå får man illusionen att medlemmarna är närvarande i just denna sekund och att konversationen är i realtid.

 

I en chat krävs det verkligen att medlemmarnan är närvarande i samma stund som konversationen pågår, annars missar man tåget. För att en chat verkligen skall vara attraktiv, gäller att en massa folk är närvarande, OCH att det pågår någon konversation som är intressant. Men, jag tror det kommer vara för få närvarande för att hålla en konversation levande. Om det blir tyst i kanalen, vill ingen komma. Då, då förblir kanalen tvärtyst.

 

Lätt att gämföra med IRC (som jag förvisso inte kört sen 1995 eller nått), webchatt, KOM osv. Det är väl knappt det är någon trafik på Passagens kontaktchatt ens en gång? Är en kanal död, så förblir den död. Är det liv i kanalen så kommer det fler hela tiden.

 

Det är vad jag tror.[/citat]

håller med faktiskt. har aldrig varit med om att en inlagd chatkanal i ett forum fungerat nån gång, men har däremot sett det testas vid ett antal tillfällen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja dokumentärfilmforum låter väl ok om det innefattar naturfilm.

 

Även om vi kanske är några få som håller på med naturfilm så kanske intresset skulle öka utifrån. Icke medlemmar som läser voodofilmforum,och upptäcker att även deras specialintresse finns med.

 

Då kanske det blir fler nya medlemmar?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=KDA]Ja dokumentärfilmforum låter väl ok om det innefattar naturfilm.

 

Även om vi kanske är några få som håller på med naturfilm så kanske intresset skulle öka utifrån. Icke medlemmar som läser voodofilmforum,och upptäcker att även deras specialintresse finns med.

 

Då kanske det blir fler nya medlemmar?[/citat]

kommer "testfilmer" att innefattas av det forumet också då, typ "kolla in mitt animationstest" etc? isf kanske det är tydligare att kalla ett forum för "spelfilm" och ett för "övrig film"?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Apeman90]Möjligtvis ett Stopmotion forum:/ och en slags Faq alltså en sammanfattning på de vanligaste frågorna.[/citat]

 

En FAQ finns ju redan... stopmotion hör väl till animering/specialeffekter? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown][citat=Apeman90]Möjligtvis ett Stopmotion forum:/ och en slags Faq alltså en sammanfattning på de vanligaste frågorna.[/citat]

 

En FAQ finns ju redan... stopmotion hör väl till animering/specialeffekter? :)[/citat]

Ja men Faq: et innehåller ju inte vanliga frågor som har ställts på forumen.. T.ex. "hur man gör en egen greenscreen." Och stopmotion anser inte jag är inom området specialeffekter, möjligtvis animation men det är endå inte riktigt samma sak för animationen gör du i datorn, alltså en helt annan teknik. I och för sig så finns ju "Filmskolan" men jag vet inte hur bred den är. Jag ska kolla upp det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har funderat lite!!!

Det är en prestation när det gäller mig!

Jo, det hade blivit lättare att hitta om varje forum hade under forum.

T.ex. Animering kan vara 3D, lera, dockor eller tecknat osv. Då kanske det vore bra med två underforum, 3D och stop motion?

Jo jag fattar att det blir ett evigt jobb att sortera in gamla inlägg.

Men fördelen hade blivit att det blev lättare att söka.

 

Sedan tycker jag också att det saknas lite i FAQ. Vissa andra forum har fler "Sticky" inlägg som är överst där något viktigt har avhandlats på ett bra sätt.

Ex. så borde ett bra svar på vilken kullör det är på en green screen vara "Sticky" så behöver folk inte leta runt, bli förvirrade och ställa frågan en gång till för säkerhets skull.

:-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...