Gå till innehåll

Hur får man använda musik?


maxv

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...

Jag har precis genomgått ett helvete när det gäller musik. Skrev avtal på låtar med Artisten och skivbolaget. De krävde ingen ersättning då de ansåg att låtarna skulle generera credd för banden. Men det visare sig senare att STIM vill åt ens pengar i alla fall. Trots att både skivbolag och artist låter mig använda musiken utan ersättning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men det visare sig senare att STIM vill åt ens pengar i alla fall. Trots att både skivbolag och artist låter mig använda musiken utan ersättning.

Jepp, synkroniseringsavgiften slipper man inte undan. Nu är den inte så jäkla blodig förvisso, men all byråkrati får en att slita sitt hår i ren förtvivlan. Jag har själv varit med om att få klartecken från artist etc att använda musik gratis, men gett upp när det kommit till STIMs pappershelvete (för att inte tala om de tusen telefonsamtal och mejl som krävdes innan jag fick ett hum om hur det funkade).

 

Numera tar jag inte i musik med STIM-ankytning med tång. Specialskrivet eller demoband får funka. STIM och NCB är djävulens hantlangare på jorden.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...