Gå till innehåll

Sämsta filmen...


maxv

Recommended Posts

Jag har insett att kinesiska thriller action filmer inte är något vidare, i alla fall inte en som ja såg i helgen "Fulltime Killer" Helt värdelös, dessutom på kinesiska så man blev tvungen att ta en alvedon efteråt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Naken, naken, naken. Jag har aldrig sett något som har varit i närheten av så uselt som Naken. Ta bara en sak som att filmmakarnas vänner har skrivit på imdb och röstat upp den och skrivit att den är hur bra som helst. Och att det är en kopia av Groundhog Day. Och att den är allmänt omogen.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Varför ska allt vara så förbannat moget jämt då? ;)

Jag må gilla psychologiska, filosofiska filmer som Butterfly Effect & Donnie Darko för att nämna några, men ibland är det nedrans kul mä riktigt simpla filmer!

Då passa exempelvis Elaka Rune & Sune och Naken som picken i Greta ;-)[/citat]

 

Jag kan också gilla "omogna" filmer men saken med Naken är att jag tycker att hela filmen känns så onödig. Ungefär som att hela filmen spelades in under en natt när hela crewet var fulla och de inte riktigt visste vad de gjorde.

Länk till kommentar
Share on other sites

2001: A space travesy

 

Leslie Nielsen vad gör du för någonting??

 

Den här smörjan såg jag idag och det är det sämsta jag någonsin har sett, går inte att skylla på lågbudget eller någonting.......Bara totalt talanglöst, tarvligt, sen finner jag inte fler ord att beskriva detta usla försök till filmskapande.......

Länk till kommentar
Share on other sites

hm, jag hade så sjukt låga förväntningar på alien vs predator att jag blev väldigt positivt överraskad... Ingen höjdare precis, men mycket bättre än vad jag trodde efter alla recensioner.

 

Rules of engagement är nog bland den värsta smörjan jag sett... Otäck propaganda och dålig film i övrigt... Samuel Jackson sjönk en bra bit i mina ögon när han spelade befälet som blir sågad av millitärdomstolen för att han skjutit civila i Jemen(filmskaparna försöker få en att tycka att han gjorde rätt).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]det är ingen som nämnt Contact än va? eller Battlefield Earth? finns inget värre än religös propaganda förklätt till science fiction...

Signs faller nästan in på den listan med, även om den åtminståne hade sina stunder.[/citat]

 

Om man skall snacka film som innehåller dolda religiösa budskap (kanske inte så dolda i det här exemplet :/) så måste man ju nämna Narnia... Fast det religiösa budskapet i den filmen diskuterades ju redan innan filmen gjordes.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=louis cyphre]hm, jag hade så sjukt låga förväntningar på alien vs predator att jag blev väldigt positivt överraskad... Ingen höjdare precis, men mycket bättre än vad jag trodde efter alla recensioner.

[/citat]

 

Jag hade också väldigt låga förväntingar, men den var trots det sämre än dem....

Länk till kommentar
Share on other sites

"Om man skall snacka film som innehåller dolda religiösa budskap (kanske inte så dolda i det här exemplet :/) så måste man ju nämna Narnia... Fast det religiösa budskapet i den filmen diskuterades ju redan innan filmen gjordes."

 

Jo visst disskuterades det även innan filmerna men just i Narnias fall är det ju knappast "dolda" budskap, CS Lewis var ju helt öppet väldigt religös och ingen har ju försökt förneka de religösa budskapen i vare sig böckerna eller filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

tyckte ärligt talat inte Narnia hade särskilt mycket mer religösa "budskap" än någon annan mytologiskt skriven film. allt var "enligt regelboken" där, mentorn dör så att hjälten kan ta upp svärdet, etc. samma grej som The Matrix, Star Wars, Karate Kid, Erin Brochovic, Donnie Darko etc etc.

 

det jag ogillar med Contact och Signs är att dessa filmer förutsätter att tittaren själv redan delar samma världsbild som filmskaparna. sen känns Signs dubbelt misslyckad för att Mel Gibsons karaktär är en präst som tappat tron men genom "tecken" (fatta dubbelmeningen i titeln, va?) ska återfå den igen. problemet är bara att han på det sättet hittar bevis för guds existens, och bevis är inte samma sak som tro; det är raka motsatsen.

 

Battleship Earth är bara scientologisk propaganda.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]tyckte ärligt talat inte Narnia hade särskilt mycket mer religösa "budskap" än någon annan mytologiskt skriven film. allt var "enligt regelboken" där, mentorn dör så att hjälten kan ta upp svärdet, etc. samma grej som The Matrix, Star Wars, Karate Kid, Erin Brochovic, Donnie Darko etc etc.

 

det jag ogillar med Contact och Signs är att dessa filmer förutsätter att tittaren själv redan delar samma världsbild som filmskaparna. sen känns Signs dubbelt misslyckad för att Mel Gibsons karaktär är en präst som tappat tron men genom "tecken" (fatta dubbelmeningen i titeln, va?) ska återfå den igen. problemet är bara att han på det sättet hittar bevis för guds existens, och bevis är inte samma sak som tro; det är raka motsatsen.

 

Battleship Earth är bara scientologisk propaganda.[/citat]

 

Ett exempel på att Narnia är "kristen propaganda" är när Lejonet (Aslan?) återuppstår, när han sedan ställer sig så ståtligt vid stenarna så får han en gloria av solen... jag tänker då iaf på lejonet som en form av Kristus (och det är väl mycket därför boken/filmen har fått kritik - för att lejonet skall representera Jesus). Har en kompis som är religiös och även han tyckte att det var för mycket (-:

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:

Ett exempel på att Narnia är "kristen propaganda" är när Lejonet (Aslan?) återuppstår, när han sedan ställer sig så ståtligt vid stenarna så får han en gloria av solen... jag tänker då iaf på lejonet som en form av Kristus (och det är väl mycket därför boken/filmen har fått kritik - för att lejonet skall representera Jesus). Har en kompis som är religiös och även han tyckte att det var för mycket (-:


Ovasett vad det finns för baktankar med Narnia så är det en väldigt bra historia. Jag gillar den. Skarpt.
Länk till kommentar
Share on other sites

Rise And Fall Of Idi Amin... modern tids värsta kalkon? Skådespelarinsatsen är i klass med "ej kvalificerad för Vår Teater"...

En rulle som kunde varit i stil med Hotel Rwanda...men blev istället ett långt huvudruskande flabb och sedan "ZzzzzZzzzzZzzzz..........i soffan..."

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ammoniak]En film som fått 7st Razzie Award måste verkligen vara i en klass för sig (ej positivt menat) därför nämner jag Gigli utan att ha sett den än

 

"The Razzie Awards 'dis'honor the worst achievements of the movie year." - IMDB[/citat]

 

visserligen är J.Lo ganska jobbig men jag tyckte att gigli var ganska okej, det finns en rolig retard i den! Men så verkar jag typ va den enda i världen som gillar Ben Affleck också

 

[citat=Java ex Machina]det är ingen som nämnt Contact än va? eller Battlefield Earth? finns inget värre än religös propaganda förklätt till science fiction...[/citat]

 

jag tycker Contact e jävligt bra och Battlefield Earth e ju så dålig så den blir bra ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=roswall]

%2$s skrev:

Ett exempel på att Narnia är "kristen propaganda" är när Lejonet (Aslan?) återuppstår, när han sedan ställer sig så ståtligt vid stenarna så får han en gloria av solen... jag tänker då iaf på lejonet som en form av Kristus (och det är väl mycket därför boken/filmen har fått kritik - för att lejonet skall representera Jesus). Har en kompis som är religiös och även han tyckte att det var för mycket (-:

 

Ovasett vad det finns för baktankar med Narnia så är det en väldigt bra historia. Jag gillar den. Skarpt.[/citat]

 

Precis, man skulle kunna skriva tusen böcker om JRR Tolkiens baktankar med sin triologi..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...