Gå till innehåll

Sämsta filmen...


maxv

Recommended Posts

Okej vilken är den sämsta filmen som ni någonsin sett? Asså jag menar inte amatör eller nollbudget utan riktiga långfilmer....

 

Själv tycker jag att "Gitarrmongot" var överlägset den sämsta som jag sett (fast jag orkade inte se klart den så det kanske inte räknas :P)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tattarn]Java ex Machina; helst seriöst, vart kan man köpa den där affischen??[/citat]

jag tror det är dvd-omslaget, men kolla runt lite på google och ebay så dyker den säkert upp. om du får tag i filmen, se till att det är den engelskdubbade varianten som släpptes på hyrvideo i sverige, för sämre film än så finns fan inte. (i sverige hette den visst "Gamera Supermonster - Stålflickorna slår till" eller nåt liknande)

Länk till kommentar
Share on other sites

nja... Russian Ninja och även den mer kända Ninja Mission balanserar för mig där runt så jävla kass så att det blir roligt... Mats Helge hehe, när ska han komma tillbaka och regissera nästa stora svenska action taskigt dubbad till svengelska? Jo, jag vet att han lever i landsflykt som skattesmitare men säger sig samtidigt vara en rätt så välbetald filmproducent...

 

"I was a bit afraid when I saw the russian helicopter"

"Don't worry, it's just camoflage. It's really swedish"

Ninja Mission

 

sämsta replikbytet någonsin, kopplat med fenomenalt usel dubbning:

"You have seen my face, now you must die! But I don't like to kill women!"

"Is that a fact?"

Russian Ninja

 

Varför kan inte hundra höjdare visa lite klipp från dessa filmer?

"Enligt uppgift så var det Mats Helge Olsson som skapade den här serien..."

"Ja, det kunde jag väl ge mig fan på!"

100 höjdare

 

Japanska monsterfilmer, som Gamera- och Godzilla-filmserierna ligger också någonstans där och vilar, dom är så banala att det blir roligt... jag kan varmt rekomendera den senaste i den senare serien: Godzilla: Final Wars. som producerades till 50årsjubileet för orginalet och ska enligt uppgift vara den sista godzillafilmen någonsin... och , ja, den måste upplevas...

 

Den filmen som jag däremot inte skulle kunna klara av att se igen är Naken... Mitt blod kokar vid blotta tanken på denna skamfläck i filmhistorien...jag har redan skrivit min recension på både discshop och imdb, jag vill inte yttra mig mer om den filmen...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten] Jo, jag vet att han lever i landsflykt som skattesmitare men säger sig samtidigt vara en rätt så välbetald filmproducent...[/citat]

Nej, han är inte skattesmitare. Han har fått problem för att vissa inte tycker om honom om man ska ta det kortfattat.

 

[citat=jmalmsten]

Den filmen som jag däremot inte skulle kunna klara av att se igen är Naken... Mitt blod kokar vid blotta tanken på denna skamfläck i filmhistorien...jag har redan skrivit min recension på både discshop och imdb, jag vill inte yttra mig mer om den filmen...[/citat]

Jag älskar den rullen! :-D

Jag hade förväntat mig en knippe dynga när jag först blev pålurad av en polare att se den, men jag blev grymt lyckligt överraskad!

Jag skiter i hur skådespelet är & lite diverse missar, den filmen fick mig nästan garva käken ur led flera gånger :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Bad taste? Skalan räcker inte till om jag ska värdera den :-)

Jag verkligen älskar alla filmer PJ gjort, & Feebles & Bad Taste hör absolut till best of the best enligt min åsikt :-)

Louis, indeed :-)

 

Även Stepford Wives, både gamla & nya, är filmer jag verkligen uppskattar. Vad är det du störde dig på i dom trancedanne?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Nej, han är inte skattesmitare. Han har fått problem för att vissa inte tycker om honom om man ska ta det kortfattat.

[/citat]

 

Ja, det där är olika från olika källor. Jag har väl läst lika mycket av honom som om honom, och det är väl inte så mycket. Verkar vara en trevlig prick i filmvärlden men som uttrycker sig ungefär lika subtilt som Jan Guillo i en bulldozer... det går väl inte hem överallt :D

 

[citat=Christian van Caine]

[citat=jmalmsten]

Den filmen som jag däremot inte skulle kunna klara av att se igen är Naken... Mitt blod kokar vid blotta tanken på denna skamfläck i filmhistorien...jag har redan skrivit min recension på både discshop och imdb, jag vill inte yttra mig mer om den filmen...[/citat]

Jag älskar den rullen! :-D

Jag hade förväntat mig en knippe dynga när jag först blev pålurad av en polare att se den, men jag blev grymt lyckligt överraskad!

Jag skiter i hur skådespelet är & lite diverse missar, den filmen fick mig nästan garva käken ur led flera gånger :-)[/citat]

 

Ja smaken är ju som baken... för mig var det mer än nog efter att han vaknade upp för 17'e gången i hissen naken med en kondom uppkörd i röven... och då var det en hel timme kvar av filmen... Nej ska jag behöva välja mellan den och valfri Godzilla/gamera/powerranger/PJ-splatter/ronny&ragge/Pistvakt/Robert Gustavsson/allmän tokig billig humor så tar jag det senare då dessa iallafall är lite varierande...

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja har hört att alla dom där peter jackson filmerna är coola, men ja har bara sett meet the feebles. Jag har sett att det finns en DVD box med hans fyra första långfilmer, Bad taste, Braindead, Forgotten Silver och meeet the feebles. Den måste man nästan ha...

Länk till kommentar
Share on other sites

Peter Jacksons filmer är riktigt coola. Braindead och Bad Taste är hur bra som helst. The Frighteners är ganska fräck den med, men kanske inte så bra som dom andra. Meet the feebles är helt sjuk. Inte bra, men rolig att se på nån gång. Forgotten silver har sina stunder. Första gången man såg den var den helt okej. Sedan ska man nog inte se den igen*

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...