Gå till innehåll

Sämsta filmen...


maxv

Recommended Posts

Ser man bara Bad taste rakt av utan att veta såmycket om den har jag förståelse för att den inte faller alla i smaken. Det som jag tycker är så kul med den är att verkligen allt är så hemgjort men ändå riktigt snyggt:)

 

Mästerverk som sagt.

 

När det kommer till de sämsta filmerna nånsin så kan ni kolla upp Uwe bolls senaste filmer på Imdb, minst tre av dom ligger på botten 100 just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sen är dåliga filmer faktiskt ofta bra exempel på hur man inte ska göra. Så folk bör se dåliga filmer lite ibland också. För man kan inte bara gå på word of mouth även om det stämmer.

 

Ta t.ex filminstitutet som gick ut med skriftlig varning till alla mediakonsulenter i Sverige att unvika att se Starship troopers för det var inget annat än facistisk propaganda.

 

Jag ser filmen som satir och den belyser mycket av den idioti som människor har inbyggd. Sen att ingen är sympatisk karaktär fullt ut stödjer ju bara filmens budskap. Jag tycker den filmen är bra. (Ledsen för att jag inte bara lyder rubriken)

 

Denna vägrade då vår mediakonsulent i mora att se med hänvisning till skriften, så det krävdes mycket övertalning för att hon skulle göra ett eget försök att utvärdera filmen. För när någon på filminstitutet sagt något så är det man säger inte värt mycket. Även om någon på filminstitutet är totalt airhead.

 

Så se dåliga filmer och snacka skit om dem. Lär av deras misstag och vrid dig i soffan av den totala bristen på gemytlig filmupplevelse.

 

Jag älskar att hata film!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Bad taste? Skalan räcker inte till om jag ska värdera den :-)

Jag verkligen älskar alla filmer PJ gjort, & Feebles & Bad Taste hör absolut till best of the best enligt min åsikt :-)

Louis, indeed :-)

 

Även Stepford Wives, både gamla & nya, är filmer jag verkligen uppskattar. Vad är det du störde dig på i dom trancedanne?[/citat]

 

Bad Taste garvade jag för det mesta åt hur dåligt gjord den var, speciellt alla effekter och jag vet att det är en amatör rulle men spelar ingen roll. I såna fall kan jag säga att Mortal Kombat 2 är bättre, dåliga effekter, dåligt manus men betydligt mer underhållande. Hur man kan ta en sådan film på allvar förtår jag ej och kommer aldrig att göra.

The Stepford Wives, då menar jag nya versionen och den var helt genomrutten. Skådespelariet är bland det värsta jag sätt och storyn är så otroligt fjantig även för att vara en familjefilm. Chrisopher Walken måste ångrat sig sedan när han såg filmen..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=El Turboroberto]Naken är nog faan den sämsta film jag har sett...i alla fall inom svensk film..[/citat]

Naken tyckte jag i och försig var ganska kul, men efter ett tag började jag må lite illa av den, det berodde nog mer på att den var så snurrig än att han va naken...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=trancedanne]Bad Taste garvade jag för det mesta åt hur dåligt gjord den var, speciellt alla effekter och jag vet att det är en amatör rulle men spelar ingen roll. I såna fall kan jag säga att Mortal Kombat 2 är bättre, dåliga effekter, dåligt manus men betydligt mer underhållande. Hur man kan ta en sådan film på allvar förtår jag ej och kommer aldrig att göra. [/citat]

Bad Taste var en vinnare i Cannes och blev nominerat till bästa film på International Fantasy Film Award. jag tror aldrig mortal kombat 2 blivit ens nominerad till någonting.

 

kolla in dokumentären Good Taste Made Bad Taste så kanske du förstår varför folk gillar den.

själv har jag varit PJ fan sen jag såg den filmen nån gång runt 92-93.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=maxv][citat=T-kock]Bad Taste är ett mästerverk. När annars har någon gjort så mycket av så lite?[/citat]

Kankse blair witch projekt, men den är ju inte alls lika bra som badtaste.[/citat]

Blair Witch Project kan inte ens jämföras med Bad Taste.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sämsta någonsin, den var svår. Van Helsing var mäkta dålig men hade bra specialeffekter. Stranded: Náufragos var jag förbannad efter att jag hade sett för att den var riktigt jävla usel på alla nivåer. Man kunde inte ens ha ql åt att den var dålig.

 

En annan film som suger jäkligt hårt är Alone in the Dark, fast Uwe Boll känner väl de flesta till vid det här laget. Hans House of the dead är iaf lite rolig (omedvetet) vilket gör att den inte blir den sämsta film jag har sett. Men Alone in the Dark är inte ens rolig. Så den eller Stranded; spring iväg och hyr dem, se dem och avgör själv! *host*

Länk till kommentar
Share on other sites

ja tyckte att Closer var helt okej, men kolla på Clive Owen och så fattar du varför. Ja gillar han som skådis, han lyfter upp filmen tillsammans med Jude Law men Julia Roberts förstör en del. Ehh Sökarna kan vara bland det sämsta jag har sett.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att se att det ändå finns folk som förstår sig på Bad taste:)

 

Ett av de bästa DVD fynden för min del är nog good taste made bad taste. Hittade den i nån skum DVD utförsäljningslokal. Hälften av alla filmer var märkta "Endast för uthyrning" XD

Länk till kommentar
Share on other sites

Iof samlar jag på b-skräck å köper allt jag kommer över men efter att ha köpt å sett andy warhols Blood for dracula och en rulle vid namn dracula 3000 med coolio som skuttande vampyr blir dessa rullar mina nomineringar som helt onämnbart usla bajsfilmer,å då ska man veta att jag står ut med mycket då jag formligen älskar ekonomi/b-skräck/kingen

Länk till kommentar
Share on other sites

Först kom jag inte på någon film, har en tendens att glömma all skit. sen kom jag att tänka på den svenska filmen Sjön, med bl a. Regina Lund. Det är fan den sämsta skit jag sett. Hon spelar över å det grövsta. Och allt är SÅ dåligt. För dåligt för att man ska skratta åt skiten..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...