Gå till innehåll

Behöver hjälp så snabbt så möjligt


Lucio Fulci

Recommended Posts

tjena alla

 

jag ska filma en fighting scen om några dagar och jag skulle vilja ha hjälp om hur man filmar en fighting scen på 5 till 10 minuter med en kamera. och scenen ska filmas i 4 vinklar. jag har en ide men det är lite svårt att förklarar plus att det kommer att bli mycket att skriva, det klart jag vill dela mina ideer med er men jag vill inte störa er med att läsa mycket. Så jag hoppas att jag får hjälp så snabbt så möjligt för att jag har ont om tid. tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Det kan bli svårt att spela in det på en dag, men jag skulle rekomendera att spela in det på fyra olika dagar.

att första dagenspela in en fight från en vinkel, och andra dan en annan fight från en annan vinkel,osv osv och sen klippa ihop det snyggt i datorn, det brukar bli bra, gammalt men smart.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej det där med fyra olika dagar låter onödigt. Dessutom svårt om man ska vara ute med tanke på väder och ljus och annat. Det allra bästa är förståss att köra med fyra stycken kameror, men det kanske man inte har tillgång till. Ett annat sätt är att öva in en fajt så att alla kan den helt utantill. Sedan gör ni den fyra gånger lika dant och byter vinkel varje gång.

 

Sedan kan man ju köra slag för slag och byta vinkel varje gång. :P

 

__________________

http://www.holydivers.tk

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tackar er värkligen för era ideer och jag hoppas att dom värkligen hjälper. Jag ska berätta för er min ide och hoppas att den funkar. att köra en fighting scen i fem minuter från början till slutet det är inte omöjligt men det fungerar och jag vill köra med en kamera alltså jag vill kunna göra det med en kamera så nu kommer min ide jag hoppas att den inte blir svårt att förstå.

 

jag delar 5 minuters figheten till 10 delar varje del innehåller 30 secunder alltså sammanlagt 5 minuter såklart. Jag börjar med att köra dom första 30 secunderna av 5 minuters figheten sen någonstans vid ett slag eller spark ska jag avbryta och det har jag sagt i förväg vart dom ska avbryta. Sen kör vi om igen typ tre gånger. Sen efter att dom har vilat så kör den andra halvan av figheten dom börjar vid sista slaget eller sparket eller vad dom sist gjorde i första delen och fortsätter. Sen kör jag så tills jag har kört alla 10 delarna i en vinkel sen samma dag eller nästa dag så kör vi om igen i en annan vinkel tills allting är slut. jag hoppas att ni förstog min idee

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror ja fattade. Men tänk bara på att i en fight är det bra om vinkeln byts ofta, då ser det ut som om det händer mera, ett annat tips är att filma utan stativ i fighter och filma lite skagigt med flit, då ser det mer actionladdat ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

MAXV : Men tänk bara på att i en fight är det bra om vinkeln byts ofta, då ser det ut som om det händer mera.

 

 

det du sa i slutet det fattade jag det är en cool ide att filma fram och tillbaka utan stativ. Men det du sa i början fattade jag inte helt men om jag har förstått det så är det vid datorn man man lägger till klippen i hop som man har filmat ellerhur.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

När jag gör fihgt scener slåss vi bara i slow motion helatiden.

Och så byter vi vinkel lite då och då.

Sen klipper vi det snyggt i datorn där vi även snabbar upp allting (då gäller det att inte ha pratat när vi spelade in).

Annars kan man ta bort allt ljud (dock så blir det plöttsligt inte så realaistiskt) och lägga dit smach krach och tjoff ljud i datorn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...