Gå till innehåll

Hur ska man visa att någon blir "HYPNOTISERAD" i en effekt?


Mannemoviemaker

Recommended Posts

[citat=Mannemoviemaker]Hur ska man göra så att denna effekt blir verklig?[/citat]

"Ska och ska...!" som Tyko Jonsson säger...

alla sätt är tillåtna, även nya som du själv kommit på. mitt råd är att kolla på filmer där folk blir hypnotiserade och se vilket som funkar bäst för det du vill göra eller hitta på nåt eget. det viktiga är att folk som ser filmen fattar.

 

några filmer med hypnotiserade personer (detta är på rak arm, finns säkert andra som kan komma på bättre)

Office Space

Stir of Echoes (minns inte den svenska titeln men även den är på engelska)

Donnie Darko

 

 

hmm kommer inte på fler nu. var det nåt i Butterfly Effect?

Länk till kommentar
Share on other sites

smart det där med echo i bakrunden.... Vet någon hur man kan göra så att ljudet ändras lixom typ att först så är det glatt ljud... Sen när dem försöker hypnotisera personen så låter "de glada ljudet" som det är lång borta... som om man sitter i en sko kartong/badkar????

 

 

ska kolla på trailerserna om jag hittar dem på nätet för filmeerna.... :) hoppas de finns någonstanns....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

hehe, någon som brukar se på Little Britain ? När jag såg ämnet kom jag och tänka på hopnotisören där. Du måste ju nästan göra som han de e riktigt skönt. Det är i och för sig inte en specialeffekt men de e kul. Om du/ni inte har sett den kan ni ju alltid gå in på typ BBC:s hemsida och ladda ner ett avsnitt

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...