Gå till innehåll

Problem med batteriet till Sony TRV-15E


Fidde

Recommended Posts

Nu, lagom till att jag har fått min nya kamera, så börjar den gamla trotjänaren Sony DCR TRV-15E att krångla. Satte den som vanligt på laddning (standardladdningen, batteriet sitter i kameran, kopplar in nätadaptern till kameran och laddar den). Som ni som har liknande kameror eller InfoLithium-batterier, så står det hur många minuter det är laddat på en display på kameran, laddar man lite till efter att indikatorn visar fullt batteri så kommer det dyka upp en liten text där det står "Full".

 

Nu till problemet; Indikatorn visar fullt batteri och det står "Full", MEN, batteritiden är 0 minuter... Så fort jag startar kameran utan strömsladden så blinkar batterivarningen och så dör kameran. Sätter den åter på laddning´och efter 10 sek står det "Full" igen...

 

Någon som har någon aning om vad som är fel? Är det kameran eller batteriet eller båda?

 

//Fidde

Länk till kommentar
Share on other sites

jag instämmer med ronnie. Vår gamla sony digitalkamera brukar få nytt batteri typ var tredje årn när den uppvisar samma symptom som beskrivs. I affären menade de att de flesta batterier har en livslängd på ca 3 år vid regelbunden användning, det är säkert bara att köpa ett nytt. Sonys originalbatterier är attans dyra och Teknikmagasinet har piratversioner. Dock har Sonys originalbatterier hittills varit de med bäst kvalite.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar för svaren, jo kameran och batteriet har ju några år på nacken nu... Dock är det möjligt att det hela har löst sig. Även om "lågt batteri" varningen blinkade i kameran så satte jag den på inspelning och spelade in 40 minuter, även om batteriet, enligt indikatorn, var slut. Nu sitter den på laddning och det verkar som om (ta i trä) att det fungerar korrekt nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...