Gå till innehåll

Logor!


ibbe_san

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

R.S studio din logga va ju OTROLIG..men inte riktigt vad jag letar efter...jag vill ha en logga som rör sig...helst vill jag inte använda krångliga(vet inte om det är rättstavat) 3d program.. utan ett enkelt program som har färdiga loggor som man kan trixa med o göra till sin egen...helst ska det se seriöst ut.

 

 

Skulle jättegärna vilja veta om dt finns ett sånt program.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Text i Lightwave kan man skapa på många olika sätt..... det lättaste är att du går till Modeler > Options > Edit > Font List.....ändra sedan till den font du vill använda....Efter du gjort det så använer du Text optionen (shift + w )....efter du skrivit din text du vill ha så använder du Extrude för att skapa en 3d form.... (shift + E )....sen borde det vara färdigt....:D.....de finns nog tutorials på nätet...sök efter dom om du inte kommer på d själv....

 

 

 

R.R Studio

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=R.R Studio]Text i Lightwave kan man skapa på många olika sätt..... det lättaste är att du går till Modeler > Options > Edit > Font List.....ändra sedan till den font du vill använda....Efter du gjort det så använer du Text optionen (shift + w )....efter du skrivit din text du vill ha så använder du Extrude för att skapa en 3d form.... (shift + E )....sen borde det vara färdigt....:D.....de finns nog tutorials på nätet...sök efter dom om du inte kommer på d själv....

 

 

 

R.R Studio[/citat]

 

Nice, men för oss maya-användare .. hur skapar man text där? för jag har hittat "create text" men det blir bara texten Maya och jag hittar inga attributes eller ngt att ändra på.

 

P.S. Har nyligen börjat pilla på maya

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=R.R Studio]Text i Lightwave kan man skapa på många olika sätt..... det lättaste är att du går till Modeler > Options > Edit > Font List.....ändra sedan till den font du vill använda....Efter du gjort det så använer du Text optionen (shift + w )....efter du skrivit din text du vill ha så använder du Extrude för att skapa en 3d form.... (shift + E )....sen borde det vara färdigt....:D.....de finns nog tutorials på nätet...sök efter dom om du inte kommer på d själv....

 

 

 

R.R Studio[/citat]

 

Fastnar redan i början... VAR ÄR OPTIONS?

Länk till kommentar
Share on other sites

hahaha powerpoint. Själv gör jag mina logos i anteckningar. Brukar 3d-animera i Word-Art.

 

Big RTFM på sånna här grejer. Borde man inte plugga på programmen lite innan man köper dem? :P

Nej men för er som tankar, det kan ju vara en idé att ha lite grundkunskaper i det man laddar ned så man inte riskerar enorma böter på någonting som man inte en startat upp mer än en gång. Det finns ofta demoversioner till de flesta program som fungerar utmärkt.

 

EDIT: förresten är det ju asnice med en logo gjord i frigolit och med stopmotion. Cred till sånt, don't go with the flow.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Word art finns i Microsoft word, PowerPoint. I ALLA OFFICE PROGRAM. Då infögar man texter med 3D effekter som du kan redigera med stor möjlighet. Knappen ser ut som ett

A i 3D effekt, och så kan du ändra färg som tonar eller ljus från mitten av texten, gäller bakrund också. Man gör inte levande animationer men man kan spara logotypen och infoga i ett videoprogram och mixa med, testa på. Det är kul att göra loggor, jag gör mina saker på eget sätt och detta var mitt sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Den är skapad i Sony Vegas 5. Det tog ung 1 timme att få till animationen.

Jag visste inte var jag skulle börja, så jag tog mig friheten att söka på google efter andra loggor som jag kunde få inspration av. Mest inspration fick jag av Pixar animation studios. Jag tänkte låna lite inspration av Warner Bros först, men det såg för hemskt ut.

 

:)Se gärna loggan här under! Kul att det är fem loggor på rad i detta inlägg.:D

Bild på logga 2.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...