Gå till innehåll

Vilken programvara är "bäst"?


Cooper

Recommended Posts

[citat=Per Lind]Det i mitt tycke enklaste och bästa programmet är MAGIX Videop De Luxe som finns i en tysk och engelsk version.

Fantastiska möjligheter till billigt pris. Och alla finesser följer med från början.

 

Jag har försökt med Pinnacle, Adobe Premiere och Ulead Media Studio Pro.

Längst kom jag i Ulead men efter att försökt i två dagar och endast efixat 5 min film gav jag upp.

Med Magix kom jag igång direkt och grovklippte en långfilm på en dag.

Inga svårigheter alls. Mycket logiskt.

 

Finns väl egentligen bara ett fel - det är för billigt och kan därmed få stämpeln "leksaksprogram" vilket är helt fel.

 

http://site.magix.net/index.php?id=26657&no_cache=1&version=deluxe

 

-Per[/citat]

 

Tjena Per!

Jag kollade via länken och hittade ett program vid namn "Magix Movie edit pro 10".

Är det samma program?

Det som du hänvisade till kunde jag inte finna?

 

Jag är ute efter ett prisvärt program för schysst amatörnivå och detta ser lovande ut.

 

 

Må gott.

/Matte

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det är samma program men om Du kan tyska så föreslår jag denna:

http://site.magix.net/deutsch/startseite/video-produkte/video-deluxe-2006-plus/

som är en version nyare än den engelska:

http://site.magix.net/scandinavian/home/video/movie-edit-pro-10/

Forum på flera olika språk:

http://support.magix.net/boards/magix/index.php?c=1

 

Om Du inte skall arbeta på proffsnivå är detta programmet framför andra och väl jämförbart med program i 5000-kronorsklassen. Kan oerhört mycket och är mycket lättarbetat. Importera, grovklipp, rendera och lägg på DVD.

Vill Du arbeta mer med filmen finns alla möjligheter och det är bara Du själv som sätter gränserna. Alla effekter kan Du själv påverka.

-Per

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

för klippning är Avid bäst, suger bajs som effektprogram. FCP tycker jag är det mest kompletta redigeringsprogrammet om man vill pilla med effekter och tricka mycket med ljudet. FCP har överlägset bäst färgkorrigering av redigeringsprogrammen också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro 2.0.

 

Det är lite dyrt, men det är väldigt kraftfullt men ändå otroligt enkelt att förstå sig på. Sätt dig ner och arbeta i det under en dag, så kan du det ganska bra sedan.

 

Och om du köper After Effects till så blir det ju väldigt bra!

 

Men tänk på att detta är bara vad jag tycker, andra kanske tycker helt annorlunda. Du får ladda ner gratisversioner av olika redigeringprogram och testa dig fram vilket du själv tycker är bäst!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

jag kör med adobe premiere 2 och pro7 och jag tycker att de är asbra. Men jag skulle vilja testa final cut med men har inte mac så jag kan inte kommentera på om det är bra eller inte. Pinnacle studios körde jag med innan men det känns mer som ett hobbyprogram där vem som helst kan göra en film .Det finns inga direkta effekter som kan användas i jämfört med adobe premiere

 

tja... alla final cut program körs på mac och alla adobe premiere program körs på PC, likaså Avid.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag redigerar på hobbynivå mina filmer i Pinaccle Studio 9, men har i alla versioner jag provat råkat ut för en massa buggar vilka ställer till massor av problem. Är ofantligt trött på detta och funderar på att byta programvara istället för att uppgradera till version 10.

 

Vilken programvara anser ni vara bäst, effektivast och mest prisvärd för redigering?

Jag använder pinnacle studio 10 plus titanium edition och det funkar hur bra som helst. du kanske inte ska köpa det om det du är ute efter är ett program som du kan göra perfekt mynnings eld ur vapen eller stora blodmärken på väggen men för mej som mest gör extrem sport film är det perfekt :P

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Vegas är ett av dom bästa o lättaste programen jag ägt det har asmånga effekter exakt som Kvaser sa det är så himla bra plus att pr elements är också asbra o lätt det är så skönt att jobba med man lär sej det på några sekunder.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
För det första, ljudfunktionerna i Vegas är inte bra. Det programmet är inte gjort för att vara proffsigt, det är gjort för att vara billigt & enkelt.

För det andra, du skriver mycket om funktioner. Vilka funktioner snackar du om?

Vegas var ett av dom första programmen jag försökte köra med, men blev besviken eftersom det var så buggigt & på många håll dåligt planerat. Visst, det bör väl utvecklats sen dess, men faktum kvarstår att det är till för amatörer.

Eftersom det är huvudsakligen ljuddesigner & ljudtekniker jag är så kan jag framför allt klaga på hur det hanterar ljudet. Gamla Sonic Foundry, numer Sony´s programvaror är hyggliga, men absolut inte "outstanding". VÄLDIGT långt därifrån.

Vill man ha bra ljud så får man gå till Soundscape, Paris, Steinberg eller Digi Design. DÄR kan man snacka outstanding.

.....eller om man har JÄVLIGT fet plånbok & dito behov, Sonic Solutions *dräggel*

Du skrev vidare att det var den enda hyggliga noise-reducern. Bullshit, jag avskyr den.

Det finns många schyssta, men Steinbergs De-Noiser & Waves X-Noise är dom som funkat bäst för mig. Sonic Foundry´s noisekiller ger rent läbbiga fasfel.

 

Final Cut Express känner jag inte till, så mitt stora tips för den glada amatören är iMovie (Mac) & Premiere Elements (PC). Vegas & Pinnacle är något jag skulle rekomendera för njutningslystna machositer. Enbart.

snackar du om vegas movie studio+dvd eller snackar du om Sony vegas 7,6,5+dvd.För om du snackar om Vegas7,6,5+dvd så har du helfel för vegas är det bästa programmet som finns hur kul som helst att klippa i.men däremot vegas movie studio e sämst.vegas 7+dvd är det coolaste bästa skönaste programm som finns.alla dom effekter o funktioner som skrevs här finns med.jag har testat final cut premiere pro o avid o jag e helt ärlig när jag säger att Vegas 7+dvd är j*vligt mycke bättre o skönareo har många många fler funktioner.

 

 

jag känner en kille som har jobbat med redigering o han brukade använda final cut o avid o ppro.o när han fick reda på att vegas 7 hadde kommit så provade han det o han tyckte det var dubbelt så bra som nåt han tidigare jobbat med så han bytte från fcut ppro o avid till vegas just för att vegas hadde fler funktioner o var mycke skönare att klippa i.

 

Faktiskt så är vegas gjort för att vara proffsigt inte amatörigt det är magix jobb(förlåt per).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...