Gå till innehåll

"Capturing" med HDV (HDR-HC1E)


GnuBi

Recommended Posts

Har problem med att fånga video från Sony HDR-HC1E. Har provat att försöka fånga video från kameran i Adobe Premiere Pro 1.51 som har stöd för HDV.

 

Efter att jag "fångat" video från kameran uppstår "digitala störningar" och i vissa scener/klipp blir hela klippen förstörda. Dropped-frames förekommer ocksp. Tankade hem 15-dagars test av Aspect HD för Adobe Premiere och "fångade" videon på nytt med HDLink. Detta gick bättre men de klipp som tidigare fått "digital störningar" fick även här störningar till viss del.

 

Misstänker att dv-bandet kan vara dåligt. Varje gång jag capturar är det samma klipp som får störningar resp. samma klipp som inte får störningar.

 

Vad är problemet? Kan det bero på att datorn inte pallar av HDV-strömmarna (1gb ram, 2,6 ghz)? Eller kan det helt enkelt bero på bandet?

 

Kommer självklart testa med andra band samt med en annan dator så fort jag får tid för att felsöka.

 

EDIT: Har nu delvist löst problemet. Hur vet jag inte, det fungerar helt enkelt inte på en dator och på en annan fungerar det utan problem. Har även testat på en sämre dator än den som det inte fungerar på, detta fungerade också. Huvudsaken är att det nu fungerar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...