Gå till innehåll

"Fånga" en bild från film!


Jasto

Recommended Posts

Hejsan !

 

Jag undrar bara hur man kan "fånga" en bild från en film som jag har gjort och bränt på en DVD skiva. Jag tänkte ha bilden till att göra DVD fodral till filmen.

 

Hade jag haft filmen kvar i redigeringsprogrammet skulle det inte vara några problem men nu har jag inte detta ?

 

Finns det något program eller hur gör man ?

 

Jag körde filmen i windows player och tog print scrn och klistrade in i photoshop och det gick inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ladda ner programet Virtualdub (gratis)

 

Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb)

(brukar oftast vara den största)

 

Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna)

 

Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp".

 

Snabb beskrivning var detta.

 

Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tor nilsson]låter kanske dum nu. Men i nödfall kan man väl köra filmen i datan för att sedan trycka print screen å trycka ctr-v i paint :)[/citat]

 

Tyvärr så får jag det inte att fungera från windows media player till paint eller photoshop. Kan inte förklara så testa och beskriv vad som händer.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=simonrahnster]Ladda ner programet Virtualdub (gratis)

 

Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb)

(brukar oftast vara den största)

 

Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna)

 

Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp".

 

Snabb beskrivning var detta.

 

Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet...[/citat]

 

Hejsan !

 

fick tyvärr det att ej att fungera, vet ej vad jag har gjort för fel. Kolla den bifogade bilden för felmeddelandet. Hinner inte testa vidare just nu, får göra det vid ett senare tillfälle. Tack för hjälpen så länge.

Fel.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jasto][citat=simonrahnster]Ladda ner programet Virtualdub (gratis)

 

Leta efter .vob filer på din dvd från virtualdub och välj den som är störst (mb)

(brukar oftast vara den största)

 

Leta upp bilden i filmen du vill ha och sätt en "key-marker" (en av de svarta knapparna vid playknapparna)

 

Sedan ska det bara vara att ta "Save bmp".

 

Snabb beskrivning var detta.

 

Ska du ha den som omslag, så blir upplösningen inget vidare så du vet...[/citat]

 

Hejsan !

 

fick tyvärr det att ej att fungera, vet ej vad jag har gjort för fel. Kolla den bifogade bilden för felmeddelandet. Hinner inte testa vidare just nu, får göra det vid ett senare tillfälle. Tack för hjälpen så länge.[/citat]

 

Sorry, borde förtydligat detta. Virtualdub-Mpeg2 måste du ha. Då ska du kunna importera.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Elion]Jag vet inte om det har skrivits men har du Premiere är det bara att trycka Ctrl + shift + m på den valda delen av filmen, sen spara och skriva ut[/citat]

 

kan man öppna en filer från en dvd direkt i premiere?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...