Gå till innehåll

"Capture"-problem med Premiere 7.0 pro


mangedokk

Recommended Posts

Hej!

 

Jag kan inte längre spela in film från min digital filmkamera till adobe premiere.

Först när man trycker på play-knappen så spelas allt i slowmotion. När jag sen trycker på rec-knappen så får jag upp medelandet "lost connection to device". Senast förra veckan gick det alldeles utmärkt men nu går det inte längre. Det konstiga är att det går att spela in i "windows movie maker" men det programmet vill jag inte använda!

 

Någon som varit med om samma problem???

 

/magnus

Länk till kommentar
Share on other sites

tjo

 

det har jag redan gjort! och det hjälpte inte, och nu har jag även upptäckt att i ett av mina gamla project jag håller på att klippa fungerar inte ljudet! ljudklippet går att spela upp men det kommer inget ljud från det när man placerat det på "timeline"! Fattar absolut inte vad som hänt. helkonstig

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=mangedokk]tjo

 

det har jag redan gjort! och det hjälpte inte, och nu har jag även upptäckt att i ett av mina gamla project jag håller på att klippa fungerar inte ljudet! ljudklippet går att spela upp men det kommer inget ljud från det när man placerat det på "timeline"! Fattar absolut inte vad som hänt. helkonstig[/citat]

 

"Hej. När jag trycker på en knapp så blir det fel. Hejdå." ;)

 

Vad har du för dator? Systemversion? Hårddiskar? FireWire-kort? Kamera? Alla dom där kritiska sakerna som man behöver veta för att kunna felsöka. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

tjena

 

fattar ingenting alltså, för två veckor sen fungerade det bra, men inte nu, har till och med formaterat om hårdisken! Jag har en sony DCR PC-105E, kör adobe premiere 7.0, kör på en bärbar thorsiba qosmio 1,7 ghz, spelar in materialet på både c: och ibland min externa 250 gb hd. Det gå alldeles utmärkt att spela in materialet i windows media player men inte i premiere! :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...