Gå till innehåll

Inventera rörlig text


filmnisse

Recommended Posts

En kille som vill att jag redigerar hans kortfilm vill att förtexterna ska vara på ett visst sätt: "Svart bakgrund med ett vitt, tjockt, rörligt, snett streck. Samtidigt ska texten vara vit och rörlig. men inventeras till svart när den korsar de andra vita linjen." Exakt så uttryckte han sig. Någon som kan hjälpa mig? Har tillgång till premiere pro och avid xpress pro. se bifogat bild om ni tyckte att detta var otydligt.

title.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Kimster]Jag tvekar på att du kan göra det i Premiere överhuvudtaget. AfterEffects hade funkat utmärkt till det annars. Avid vågar jag inte svara på.[/citat]

 

Det där gör man med två lager grafik i Premiere Pro. Ett normalt och ett inverterat. Sedan skapar man "strecket" med garbage mattes. Experimentera.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe][citat=Kimster]Jag tvekar på att du kan göra det i Premiere överhuvudtaget. AfterEffects hade funkat utmärkt till det annars. Avid vågar jag inte svara på.[/citat]

 

Det där gör man med två lager grafik i Premiere Pro. Ett normalt och ett inverterat. Sedan skapar man "strecket" med garbage mattes. Experimentera.[/citat]

 

ah strålande.. lära sig nytt är underbart :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...