Gå till innehåll

harry potter förbannelse....


Mannemoviemaker

Recommended Posts

tjaeeee! :D Ja ska göra en egen tolkning av harry potter typ... Och där finns det en förbannelse som skjuter ut en grön stråle ur staven och sedan dör personen som den träffar.... Hur kan man göra denna gröna stråle?

 

Föresten.... När jag ändå håller på! Är det olagligt att kopiera saker från potter filmerna och lägga iin?

 

Ps! Jag änvänder premier pro! Ds!

Länk till kommentar
Share on other sites

visst är det olagligt! =) skulle nog göra ungeför på samma sätt som en ljussabel i aftereffects. men om man ska vara riktigt enkel av sig kan man använda pp. ta blixt-effekten, ändra färg och gör så att den ser mer ut som en stråle än en blixt. blir kanske inte så bra men det funkar om man är lat.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=filmnisse]visst är det olagligt! =) skulle nog göra ungeför på samma sätt som en ljussabel i aftereffects. men om man ska vara riktigt enkel av sig kan man använda pp. ta blixt-effekten, ändra färg och gör så att den ser mer ut som en stråle än en blixt. blir kanske inte så bra men det funkar om man är lat.[/citat]

 

 

njae... Ska mer vara som en tjock stråle... Inte riktigt en blixt. ja har fösökt och de gör sig bara bra i starwars ;)..... Kanske man skulle prova med att ta nån paint grejj å "vibrera"? :S

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker][citat=filmnisse]visst är det olagligt! =) skulle nog göra ungeför på samma sätt som en ljussabel i aftereffects. men om man ska vara riktigt enkel av sig kan man använda pp. ta blixt-effekten, ändra färg och gör så att den ser mer ut som en stråle än en blixt. blir kanske inte så bra men det funkar om man är lat.[/citat]

 

 

njae... Ska mer vara som en tjock stråle... Inte riktigt en blixt. ja har fösökt och de gör sig bara bra i starwars ;)..... Kanske man skulle prova med att ta nån paint grejj å "vibrera"? :S[/citat]

 

 

(Svarar på mitt eget inlägg :D)

Fast om man gör de föresten så kommer den ju bli helt rak och de ser ju dåligt ut....

Länk till kommentar
Share on other sites

du har inget annat 3d program eller? i värsta fall får du ju rita i paint:)

skulle du kunna använda dig av en stilbild som du sätt keyframe på så kanske jag kan fixa en sådan. men jag vet inte hur exakt du vill ha den?

 

ska det va som en typ laserstrålle eller hur menar du?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker]tjaeeee! :D Ja ska göra en egen tolkning av harry potter typ... Och där finns det en förbannelse som skjuter ut en grön stråle ur staven och sedan dör personen som den träffar.... Hur kan man göra denna gröna stråle?

 

Föresten.... När jag ändå håller på! Är det olagligt att kopiera saker från potter filmerna och lägga iin?

 

Ps! Jag änvänder premier pro! Ds![/citat]

 

Det går nog inte att göra så mycket om du bara har PPro. Det är nog 3d inblandat om det överhuvudtaget ska se snyggt ut.

 

Hur menar du kopiera? Att ta en del ur filmen eller att göra en sak likadant som i filmen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Svar till pinto: ooh! vore as schysst om du kunde göra sånt.. De ska vara typ som ett taggigt ljustsken från trollstaven. Lite mer genomskinnlig och taggig än ett lasersvärd. det ska vara som ett lasersvärd, men ska inte vara vitt i mitten och bli grönt mer utåt utan mer som tänk er när ni lyser med en fick lampa som lyser med en annan färg i mörkret, så ser ni strålen lysa som ett lasersvärd. Typ så fast STARKARE och taggigt... typ... :D hoppas ni fattar,

 

 

 

 

Föresten.....Går det att göra sånt i paint shop pro?

 

Om någon har lust att göra något sådant... så... Ja..

 

-Msn:en har tagits bort för att folk ja inte vill veta av addar mig-

-Skicka ett privat medelande om den istället så får du den........-

 

 

 

Svar till Woax. Med kopiera menar jag att jag helt enkelt tar deras film... Snor

deras filmklipp och lägger in i min film... ;) det var en dålig ide jag vet.... Så ja får satsa på de själv! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

om jag inte minns fel så är det en förbannelse lordvoldermort skuter på harrys föreldrar och på honom,, men då lyser väl det bara upp grönd ljus eller vill du ha det mer som i duellen att dom har en lång smal magistråle??

kan inte börja inna jag vet exackt

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]om jag inte minns fel så är det en förbannelse lordvoldermort skuter på harrys föreldrar och på honom,, men då lyser väl det bara upp grönd ljus eller vill du ha det mer som i duellen att dom har en lång smal magistråle??

kan inte börja inna jag vet exackt[/citat]

 

 

det ska vara som i duellen! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

ja men det blir alldra best om jag hade haft klippet du ska ha o så lägger jag till effecterna? om du kan skicka det på nott sätt så kan jag ju kolla om jag kan göra nott häfftigt :) det kan ske gå skicka över på msn eller nott...

skicka ett privat medelande om din msn så kan vi prata mer där om du vill :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=pinto]ja men det blir alldra best om jag hade haft klippet du ska ha o så lägger jag till effecterna? om du kan skicka det på nott sätt så kan jag ju kolla om jag kan göra nott häfftigt :) det kan ske gå skicka över på msn eller nott...

skicka ett privat medelande om din msn så kan vi prata mer där om du vill :)[/citat]

 

 

 

Nu har manus skrivandet börjat. Kommer lägga upp det här snart... Är det okejj om det är mer än en effekt?

 

 

Just nu ser det ut som om det är minst en avadakedavra, så kommer en att skjuta upp "mörkrets märke" på himmelen också... Adda manne_goofy@hotmail.com

 

 

 

EDIT:

Ja skickar en bild med hur märket ser ut. (längst upp till vänster här)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mannemoviemaker]tjaeeee! :D Ja ska göra en egen tolkning av harry potter typ... Och där finns det en förbannelse som skjuter ut en grön stråle ur staven och sedan dör personen som den träffar.... Hur kan man göra denna gröna stråle?

 

Föresten.... När jag ändå håller på! Är det olagligt att kopiera saker från potter filmerna och lägga iin?

 

Ps! Jag änvänder premier pro! Ds![/citat]

 

Varför inte ta hjälp av pinto?

Du gör filmandet och klipper som du vill ha det i PP.

Sedan kan ju någon som Pinto med AE fixa effekten.

Jag menar om det är hobby och man har tid att vara och svara på detta forum så kan man ju säkert hjälpas åt också!?

Jag har funderat på detta i andra frågor här på forumet också.

Vilken enormt bra film det kunde bli om man tog hjälp av alla på forumet!?

 

 

Sedan om att klippa i nogon annans material. Håller du det för dig själv så är det OK, gör vad du vill med dina filmer, böcker och CD skivor för eget bruk. Vill du visa upp det för offentligheten så måste du ha tillstånd från upphovsrättsägaren.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Stefan_holst][citat=Mannemoviemaker]tjaeeee! :D Ja ska göra en egen tolkning av harry potter typ... Och där finns det en förbannelse som skjuter ut en grön stråle ur staven och sedan dör personen som den träffar.... Hur kan man göra denna gröna stråle?

 

Föresten.... När jag ändå håller på! Är det olagligt att kopiera saker från potter filmerna och lägga iin?

 

Ps! Jag änvänder premier pro! Ds![/citat]

 

Varför inte ta hjälp av pinto?

Du gör filmandet och klipper som du vill ha det i PP.

Sedan kan ju någon som Pinto med AE fixa effekten.

Jag menar om det är hobby och man har tid att vara och svara på detta forum så kan man ju säkert hjälpas åt också!?

Jag har funderat på detta i andra frågor här på forumet också.

Vilken enormt bra film det kunde bli om man tog hjälp av alla på forumet!?

 

 

Sedan om att klippa i nogon annans material. Håller du det för dig själv så är det OK, gör vad du vill med dina filmer, böcker och CD skivor för eget bruk. Vill du visa upp det för offentligheten så måste du ha tillstånd från upphovsrättsägaren.[/citat]

 

 

 

 

 

Tack för svaret! Jag har nu tagit kontakt med pinto och vi ska försöka att han ska göra effekterna i AE. Jag har därför skippat iden med att sno nån annans saker ;). Tack för alla svar och tråden kommer nog stå orörd ett tag...... Jaja!

Tack ändå!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...