Gå till innehåll

Hur skulle du fixa denna effekt?


Joe Hill

Recommended Posts

Flygbilderna från National Geographics har lagts in ganska nyligen.Satellitbilderna märker jag också har uppdaterats sen jag kollade senast(juli-augusti) men de är knappast nytagna för den skull.En del bisarra effekter uppstår när bilder tagna från olika vinklar skarvas ihop-men det är ett helt annat forum.

Länk till kommentar
Share on other sites

MÅSTE bara plugga Eovias Carrara 5 som släpps i december. Det här är ett enklare program som kommer att ge dom stora en svår match. Nu klarar Carrara .rpf, motion tracking, animations- och objektexport till After Effects och nya renderingsfunktioner som ambient occlusion (det Hollywood använder istället för GI eftersom GI är omöjligt tunga att rendera).

 

http://www.eovia.com/products/carrara5/carrara_new_features.asp

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

väldans många inlägg, vet inte om du fick svar på din fråga. men förstod jag det rätt så ville zooma in från "rymden" till en person? i såfall har jag kanske en lite lättare och billigare lösning. det ända jag behöver är en bild uppifrån på personen så långt upp du bara kan komma så skall vi se om jag kan lösa det!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Jag vill bara ställa en liten snabb fråga angående After Effects. Vill inte skapa en ny tråd för en liten fråga. Jag har gjort en SAVE ram preview och sparat den o lagt in den i min comp. När ja stängt av programmet och öppnat compen igen senare så ligger min sparade ram preview i compen som ett filmklipp. Om jag ska titta på min film "genom timelinen" så börjar programmet rendera från början. Finns det inget sätt att liksom säga till programmet att den ram preview jag gjort innan är helt okej att "ta information" ifrån, så att den slipper rendera alltihop igen?

Hoppas ni förstår vad jag menar =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

[citat=lilla_farbrorn]till er som påstod att google earth enbart bestod av satelitbilder,

tillåt mig vara lite informell: SÅ JÄVLA ÄGDA!

 

http://bbs.keyhole.com/ubb/showthreaded.php/Cat/0/Number/161992/page/vc

 

Gå hem och gräv ner er![/citat]

 

 

 

Asså snälla tänk efter lite. Google earth är ett kommersiellt program som kan ta sånna där bilder. Tänk er då amerikanska militären vika metoder de har. De kan säkert zooma in en bils nummerskylt LIVE.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja skulle gärna använda google earth... Tyvärr så får inte min dator kontakt med google. Jag sätter på programmet, men det kommer bara en svartbakrund med vita prickar (stjärnor? ;D). Jorden finns inte där.... Ja har haft på programmet i timmar utan att något hänt.... :S Går detta att rätta till?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...