Gå till innehåll

Spielbergs nyaste?


00Bengtsson

Recommended Posts

Tja, var på Berners Hotel i London för någon månad sedan där de då spelade in en Steven Spielberg film på Hotellet. Hörde för några veckor sedan på radio att Spielberg skulle vara aktuell med en film som handlade om terrorattacker.

Vad heter filmen? finns det någon officiell hemsida?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller faktisk lite med Pandan där, jag är trött på att amerikanska skådespelare alltid ska spela människor med annat ursprung. Om agenten skall vara israelisk så tycker jag även att skådespelaren skall vara israelisk. Visst blir det svårare att få tag på en bra skådespelare om man begränsar sig till lilla Israel men jag har svårt att tro att Spielberg saknar resurser till att leta.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown]Jag håller faktisk lite med Pandan där, jag är trött på att amerikanska skådespelare alltid ska spela människor med annat ursprung. Om agenten skall vara israelisk så tycker jag även att skådespelaren skall vara israelisk. Visst blir det svårare att få tag på en bra skådespelare om man begränsar sig till lilla Israel men jag har svårt att tro att Spielberg saknar resurser till att leta.[/citat]

 

 

Är trött på att Hollywood pamparna överhuvudtaget inte kan låta en roll som kommer från annat land tala det landets språk.

Utspelar sig till exempel en film i låt oss säga Italien och det är en "Hoolywood-film" så är det sällan Italienarna talar Italienska och inte engelska med brytning.

Hannibal tex. varför talar inte de Italienska poliserna sitt modersmål dem emellan? Usch och fy. :)

 

Nu har jag nog varit lite övertydlig :P men men.

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe, jo iofs men om han pratar med israeliska kollegor så :) Sen så BORDE ju en agent från Israel bryta på hebreiska när han talar engelska och det brukar oftast låta töntigt (se Van Helsing) när en amerikan försöker bryta på ett annat språk.

 

Sen var det ju det politiska i filmen. Jag tycker att situationen är lite känslig för att göra "hipp hipp Israel"-filmer i dagens läge. Palestinierna känner sig redan nog förtryckta som det är. (Fast jag har ju inte sett filmen än så det är ju svårt att veta om den är partisk för Israel men jag har lite svårt att tro något annat.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Den kommer sannolikt vara ganska pro-israelisk. För vad jag har förstått kretsar filmen kring den hämndoperation Israel satte igång efter terrorattacken. Då man satte ihop en grupp som skulle mörda ledande personer inom bla Svart September. Statsunderstödda torpeder således...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om den är pro-israelisk eller inte kommer väl fram av vinklingen på hämndaktionen. Om filmen visar att det var rätt att göra en hämndaktion.. ja då är filmen pro-israelisk. Jag hoppas verkligen att filmen blir politisk neutral /eller nej det gör jag inte för då blir det inge kul att diskutera den :))

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela grejen med spioner (mossad är spioner ju) är att de ska kunna smälta in i olika miljöer utan att man ska kunna ana deras bakgrund. Svenska spioner och underättelse officerare får ju lära sig snacka ryska med moskva brytning =)

 

München var ju inte tänkt att sluta som ett blodbad, har förövrigt redan gjorts som film på 70/80talet som är riktigt bra. Man får synvinklen från värdlandet på händelsen och det är en brittisk/tysk sammproduktion vill jag minnas.

 

Chris

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=DanyaelX]

München var ju inte tänkt att sluta som ett blodbad, har förövrigt redan gjorts som film på 70/80talet som är riktigt bra. Man får synvinklen från värdlandet på händelsen och det är en brittisk/tysk sammproduktion vill jag minnas.

Chris[/citat]

 

Jag tror iofs att den här filmen kommer koncentrera sig på efterspelet till terroristattacken. "The wrath of god".

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Clown]det brukar oftast låta töntigt (se Van Helsing) när en amerikan försöker bryta på ett annat språk.

[/citat]

 

Hugh Jackman, David Wenham och Richard Roxburgh är från Australien. Kate Beckinsdale från England. Förlåt, kunde bara inte låta bli... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA][citat=Clown]det brukar oftast låta töntigt (se Van Helsing) när en amerikan försöker bryta på ett annat språk.

[/citat]

 

Hugh Jackman, David Wenham och Richard Roxburgh är från Australien. Kate Beckinsdale från England. Förlåt, kunde bara inte låta bli... :)[/citat]

 

Jajaja :P hoppas att du förstår vad jag menar iaf (om inte så fråga ^^) :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...