Gå till innehåll

Young Bond - "Psyco killer" (Fan Film)


00Bengtsson

Recommended Posts

De här med att göra filmer baserade på Higsons Bondböcker är en intressant idé - väldigt intressant. Men samtidigt tror jag att det kan bli knivigt att få det hela bra, och då tänker jag på andras försök likväl som er synopsis.

 

Ett tips kan nog vara att tänka efter ett par gånger efter varje färdigskriven scen ("hur kan jag få det här trovärdigare?", "kommer Bond att senare i karriären att utveckla det här?", "är det här roligt att titta på, eller går det att förbättra?").

 

Men sedan har jag en fråga, när utspelar sig den här filmen om man tänker sig Bonds liv? Jag tänkte på att M fanns med i bilden, men det är väl en karaktär som kommer in först senare än Silverfin och Bloodfever (Jag ska inte säga att jag är säker, jag har inte hunnit läsa dessa än)?

 

Hoppas det går bra med författande och inspelning!

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen kommer att vara ganska tidlös, en tanke var att knyta den till 80-talet med tanke på spänningen under "kalla kriget" och givetvis musiken. Den kommer inte innehålla en massa specialeffekter och overkliga prylar, utan en prylfri Bond i Början av sin karriär.

 

Du har rätt med att vissa karaktärer inte finns med i Silverfin och Bloodfever, men för att fånga en bredare publik så tar vi med karaktären M iallafall, vad är en James Bond utan M?

 

Tack för feedbacken!

 

//Hälsningar

00Bengtsson

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man skulle ha tagit den mest realistiska tidpunkten så skulle vi ha hamnat på 1920-talet. Eftersom att de första bondbökerna skrevs på 50-talet och Bond var då fullvuxen. Om man ska göra den rent korrekt, så kravs dyr rekvisita och bättre inspelningsmiljöer, vilket inte känns direkt aktuellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...