Gå till innehåll

Naken tjej!


Xexor

Recommended Posts

Hur får man en tjej att klä av ig för en roll där hon inte får betalt, och inte bara tjej utan kille mä, alltså hur e d möjligt att förklara för en människa att denne personen skall filmas naken (inte visa allt) i en film som många kommer se + att dom inte får något för det, jag vet att vissa har gjort et och dom har sagt att dom gjorde det för att bara testa (detvar deras egna produktion mä), jag menar, finns möjligheterna att förklara något sådant till en tjej (efter som jag e kille) utan at hon missuppfattar mej....

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

presentera filmen på ett bra sätt för dom, med ett seriöst upplägg och ett seriöst manus. Se till att allt är organiserat. Förklara noga för skådespelarna om filmen och karaktärerna och vad scenes roll i filmen är. Så att det inte känns som bara dina snuskiga fantasier.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Och tänk på hur mysigt det kommer bli om alla myser runt i bara strumplästen...

 

Precis som street säger är det superviktigt att allt är välorganiserat när man ska göra en så jobbig scen. Alla måste veta exakt vad de ska göra och vad som kommer näst. Om teamt börjar vela så blir det en väldigt otrygg stämning. Det är viktigt att det ligger en proffesionell stämning över inspelningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Tja, som sagt så måste du påvisa en viss seriositet vid filminspelningen och dessutom så skulle jag rekommendera att (om möjligt) ge intruktioner till kvinnliga medlemmar av inspelningsteamet och låta dem göra så mycket som möjligt. Jag tror inte det vore uppskattat att ha killar som springer runt och "måste fixa ljuset lite" ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Troma filmar alltid "tutt-scenerna" först av allt ifall skådespelarna skulle komma på andra tankar och vägra näcka.

 

Enligt vissa kontrakt man skriver med skådespelare får upphovsmakarna använda allt inspelat material som spelats in under den period då kontraktet gäller. *blink-blink*

 

/Dayfall

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker du ska spela i en film först och vara naken. Respekt är viktigt för skådespelarna.

 

Bifoga manuset så kan jag fråga min flickvän om hon tycker det är värt att ställa upp i din film.

 

Det där med att filma den scenen första scenen låter bara som ett amatörknep. funkar inte proffisionellt. efter första dagen står teamat och tickar pengar medans jakten på ny skådespelare måste vara igång.

 

vanligt är det med body double. eller varför visa. kan det inte finnas i det negativa rummet istället?

 

mvh

henrik

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 5 månader senare...

Hm, jag vet inte jag. Vad skall det vara bra för, att filma någon naken? Vad skulle det tillföra filmen? Hur ofta är någon naken i en "biofilm" där det är motiverat, förutom skumma skräckfilmer där man mest vill visa brösten? Om filmen funkar utan nakna bröst, så tycker jag att man skall stå över. Om det inte går att genomföra filmen utan nakenscenen, vad är det då för film?

 

Argumentera gärna emot mig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse]Hm, jag vet inte jag. Vad skall det vara bra för, att filma någon naken? Vad skulle det tillföra filmen? Hur ofta är någon naken i en "biofilm" där det är motiverat, förutom skumma skräckfilmer där man mest vill visa brösten? Om filmen funkar utan nakna bröst, så tycker jag att man skall stå över. Om det inte går att genomföra filmen utan nakenscenen, vad är det då för film?

 

Argumentera gärna emot mig.[/citat]

 

-nej, jag håller med dej-

-hur skulle ett manus se ut som faller pladask utan de`?

-Jag tycker oftast att filmer har för mycke`"blaj" nuförtiden...

 

(för att citera den kände livsfilosofen Kalle:

Hobbe: De e "Den maskerade ryttaren på TV i kväll

Kalle: Jag vill inte se den filmen - de e blaj i den

Hobbe: men han pussar ju bara hästen på slutet?!

Kalle: ...blaj e blaj...

 

mvh/Hwagang

Länk till kommentar
Share on other sites

Mm, håller med om de två ovanstående. Det är så jävla kämpigt när man i alla komersiella mainstreemfilmer-med växande obehagskänsla-måste sitta och vänta på den självklara tutt-scenen (som ingen för den delen verkar kunna göra orginell numera) utan att den liksom har nått syfte.

 

Sen tror jag det beror jävligt mykke på vikken brud du hittat/r, finns alltid nån som vill klä av sig.... jag frågade nydligen en kompis om hon ville va statist i ett nytt projekt och det första hon säg är " ska jag ha sex med nån?!" Nej, tyvärr. " Men ska jag va nudie då?" Sorry.....Det finns ju helt klart alla slags människor =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vissa här verkar ha hakat upp sig på att hon är naken över huvud taget. Tog inte ställning till det då det inte ingick i frågan men nu när det tagits upp jälvar... :)

 

Tycker det är helt fel att säga att du inte ska ha med den scenen bara för att det är med naket, vet ju inte vad scenen är och vad den kan tillföra. Stämmer inte alls att nakenhet inte kan tillföra bra saker till en film. Titta bara på Eyes Wide Shut, en helt magnifik film som helt hade fallit om den inte visat vad som egentligen händer utan hela tiden antytt, plus att den erotiska känslan riunt filmen hade försvunnit.

 

Däremot kan jag hålla med om att du ska fundera på hur pass nödvändigt det är att hon klär av sig, då det föränklar på många sätt att inte göra det. Men behövs det så behövs det, isf, visa att ni e proffsiga, låt henne kanske ta med sig en tjejkompis eller två så hon känner sig trygg och klä självklart av er själva också. Då bör det gå bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...