Gå till innehåll

Corpse Bride


Adam88

Recommended Posts

jag väntar med spänning... och hoppas att den inte dubbas... den ser ut att bli mycket mer Tim Burton än Kalle och Chokladfabriken, som jag också bara sett trailers om. Och hur många är det i sverige som har hört talas om den där dr Zeuss eller vad han nu heter, som har skrivit den och katten i hatten m.fl.? för mig känns den väldigt dålig. Då ser jag peewees galna äventyr mycket hellre...

 

du har redan sett den? fyyyy... eller har du lyckats se den lagligt? berätta i så fall hur.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har väntat länge på denna film. Om ni inte visste det innan, så kan jag säga det. JAG ÄR EN TIM BURTON FANTAST. hehe.. har t.o.m. fått hans autograf. Har dock för lite stålar att se någon av hans filmer på bio just nu, men det kommer. Förövrigt verkar filmen väldigt bra, snyggt gjord och man kan väl inte hata Jhonny Depp heller ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]

du har redan sett den? fyyyy... eller har du lyckats se den lagligt? berätta i så fall hur.[/citat]

 

 

Alla andra här på forumet... För att generallisera Lite nu. Alla här verkar ju förespråka piratkopierning...

men jag erkänner inget... det vore ju synd på bevismaterial ;)

 

Ska köpa den på DVD sen för övrigt...

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns vissa regissörer som jag inte laddar hem piratkopior från, Miyazaki, Burton, Scott, Cameron, Verhoeven är några som exempel. Men att vänta på Det Levande Slottet har varit krävande (jag har tillochmed hunnit vara i japan och köpt boken, Art of Howls Moving Castle) men jag såg nu att SFbio tänker visa den redan i oktober (så glad jag är)

 

Men jag skulle inte säga att piratkopior är enbart av ondo... Jag upptäckte Princess Mononoke, och därmed Miyazaki, via en 10 minuters snutt som vi fick hem(vi var ganska ny på bredband och tänkte inte på att 25 mb inte var tillräckligt för en hel film), jag såg den snutten, och var fast. Så utan bredband så faktiskt min dvd-hylla varit mindre.

 

Santafantasma: Roald Dahl? är det dr Zeuss? snabb koll med imdb... hm? vafan? jag hade för mig att det var seuss som skrev den, men jag verkar ha fel. Roald Dahl däremot har jag läst lite om/av...

 

Jag väntar med spänning på Corpse Bride... Burtons filmer har en sällsynt mardrömslik känsla som ingen skräckregissör har kommit i närheten av.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tarmen]Ja det känns ju som ett vinnande team det där.. Depp, burton, Helena Bonham Carter och danny elfman..

 

måste ses helt klart..[/citat]

 

 

Alla de fyra var ju med i Charlie and the Chocolate Factory så det är ju inte första gången vi får se dom tillsammans.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]Det finns vissa regissörer som jag inte laddar hem piratkopior från, Miyazaki, Burton, Scott, Cameron, Verhoeven är några som exempel.[/citat]

 

 

Ibland undrar jag hur man tänker alltså.

 

Om man ska ladda hem överhuvudtaget så är det väl av filmskapare som Tim Burton och (Ridely?) Scott man Ska ladda hem från!

Det drabbar ingen fattig. De har nog pengar att vältra sig i ändå.

Men att gå och ladda ner film från filmskapare med "mindre" kända namn går bra. För det är ju inte de som förlorar mest på det?

 

Förlåt min upprördhet och att jag kom lite Off topic, men jag tycker verkligen det låter hur snett som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, teamet är väldigt bra. Alla känner varandra väl. Tim är ju tillsammans med Helena och nästan med Depp ;) Sedan är ju Danny Elfman trogen till Tim. Roligaste dock i Corpse Bride är ju att Christopher Lee är med... sweet*

Länk till kommentar
Share on other sites

adam88: missförstå mig rätt nu, det är inte så mycket för deras skull som för min... när dessa och fler gör filmer så bör dom ses på bio och när de kommer på dvd så har de finfin bild, finfint surroundljud och en jävla massa extramaterial(jag är bonusmaterialjunkie)... allt detta går jag miste om när jag laddar hem filmer illegalt. dessutom får jag ju ett fint designat fodral till min skiva. =)

 

Jag laddar hem när jag är väldigt osäker på köpet... Eller när dvdutgåvan är undermålig. Namnen jag nämnde är några som jag håller som s.k. "säkra kort." jag vet att det de gör brukar bli underhållande och intressant... Men jag reviderar listan allt eftersom jag ser filmer, vare sig de är smala eller breda. George Lucas klev ur den högen för länge sedan, Katsuhiro Otomo är på väg tillbaka.

 

Det drabbar ingen fattig... må så vara, men exempelvis i fallet Miyazaki, om hans distributörer ser att ingen köper biljetter/köper dvd's i sverige, som är tämligen ny och oprövad marknad, så är steget inte långt ifrån att distributörerna slutar sälja här. Och jag vill se hans filmer på bio i sverige, och jag vill slippa importera dvderna. Så då drabbar det mig, och jag blir fattig... om man nu ska överdriva lite.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]adam88: missförstå mig rätt nu, det är inte så mycket för deras skull som för min... när dessa och fler gör filmer så bör dom ses på bio och när de kommer på dvd så har de finfin bild, finfint surroundljud och en jävla massa extramaterial(jag är bonusmaterialjunkie)... allt detta går jag miste om när jag laddar hem filmer illegalt. dessutom får jag ju ett fint designat fodral till min skiva. =)[/citat]

 

 

Allt detta kan du få i efterhand, eller i samband med att du laddar ned.

 

EDIT: Så varför hålla sig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vaddå inte se denna?? Det är ett måste. Kollade på Batman 1 och 2 av Burton häromdan... va några år sen sist... dom var förvånansvärt bra för att vara på 90-talet :) Danny Devito e så jävla grym, som pingvinen... måste se dom igen snart..

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Har spanat in Burtons nya - Corpse Bride. Den var riktigt bra faktist, animationen var speciell och mycket ball. Det jag fastnade mest for var musiken av Danny Elfman. Huvudtemat satte sig i mitt huvud och sitter fortfarande kvar som en upprepande melodi i bakhuvudet.

 

Jag rekommenderar filmen stort till alla som ar burtonfans men aven till de resterande svenskarna!

 

Jag vet att den inte har kommit i Sverige men jag befinner mig namligen i London (det ar darfor jag inte kan skriva med de sista bokstaverna i alfabetet...)

 

http://www.cinemusic.net - om ni vill lyssna pa soundtracket.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Speero]Ja, teamet är väldigt bra. Alla känner varandra väl. Tim är ju tillsammans med Helena och nästan med Depp ;) Sedan är ju Danny Elfman trogen till Tim. Roligaste dock i Corpse Bride är ju att Christopher Lee är med... sweet*[/citat]

 

 

Är Christopher Lee med i den med?? han var ju med i chokladfabriken med.. om jag inte har rört ihop det nu.. Är det några fler som är med i båda kanske.. hehe:)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...