Gå till innehåll

Adobe DVD Encore - Bränna ut film.


Anthony

Recommended Posts

Tack för svaret Roger. Jag kör Premiere 7.0 och Encore 1.0.1 och har lyckats få till det vid ett tillfälle men kan inte göra det igen. Är det någon som vet vilka versioner som krävs och om det är något speciellt jag måste göra?

 

/Jorsan

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jorsan]Tack för svaret Roger. Jag kör Premiere 7.0 och Encore 1.0.1 och har lyckats få till det vid ett tillfälle men kan inte göra det igen. Är det någon som vet vilka versioner som krävs och om det är något speciellt jag måste göra?[/citat]

Som jag skrev tror jag att den funktionen fungerade först med Premiere Pro 1.5 och Encore DVD 1.5.

 

Du kan iaf prova i Premiere Pro 1.0 och Encore DVD 1.0.1:

Markera ett kapitel på din Timeline i Premiere Pro och dubbelklicka på det så får du upp en ruta där du i rutan Chapter måste skriva något för att det skall fungera. Vad du skriver spelar ingen roll, det viktiga är att du skriver något öht.

 

När du går till File > Export > Movie så skall kapitlen automatiskt exporteras. Om du exporterar via Adobe Media Encoder till MPEG-2 DVD så följer kapitlen också med.

 

Fick du det att fungera? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...