Gå till innehåll

Namn??? Gaah!


Gogola

Recommended Posts

Jo, jag och min brorsa, ska göra en långfilm på engelska och då har jag skrivit manus och allt... MEN VAD SKA FILMEN HETA?! Om ni skulle vilja hjälpa till så undrar jag om ni kan nåt engelskt namn som påminner om öken och hög temperatur i luften, filmen handlar nämligen väldigt mycket om det. Kan nån hjälpa till eller kan ni någon som kan hjälp till?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ganska svårt att komma på något när man inte fått läsa manuset men själv så älskar jag långa namn. Ta som exempel den svenska filmen som går nu: Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Sådana namn gillar jag. Även fast filmen kanske inte är någon höjdare. Du funderar inte på att lägga upp manuset för allmän beskådning?

Länk till kommentar
Share on other sites

tackar för alla förslag, jo, jag kan berätta litegrann vad de handlar om men de e copyright i're så de så. De om 3 killar som ska leverera pizza(de jobbar me de)och nåt blir fel på bilen, de kör ner i en backe och slår sig medvetslösa. När de vaknar ser de att de är i en öknen, utan mat. De blir totalisolerade och måste hitta ut från öknen. Sen oerhört ruskiga saker där men de får ni se när ni ser filmen (om ni gör de). En film om samarbete, att överleva och sand, mycket mycket sand ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker många av förslagen påminner om dåliga b-filmer som steven segal, dolph lundgren med flera har gjort....tycker att titeln ska vara mer talande, en metod som kan vara nyttig att använda är att ha nåt ord som sammanfattar siutationen innan konflikten och något ord som sammanfattar situationen efter konflikten. andra alternativ är att ha en titel som avspeglar huvudkaraktärens inre förändring osv. osv. vet för lite om filmens budskap för att komma med förslag. vad är huvudbudskapet, starkast överlever? ensam är inte starkt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen handlar om att de är tre personer. En har starkt psyke i öknen och blir ej konstig, men en blir totalsnurrig och drar ifrån honom och ser människor och annat. Den me starkt psyke får sedan syn på att den tredje människan dött. Av bett. Bett från en varelse de aldrig sett förrut. De ska vara typ drama, humor o thriller. Men COPYRIGHT, sno ej.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Pizza delivery".

 

Understatement funkar. Den absurda stora berättelsen får en knorr genom att dom faktiskt bara skulle leverera en pizza: "Pizza delivery". Ungefär som : "En dag på väg till jobbet"...och så händer otroliga saker...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...